Gå til innhold

Singel og bitter - misunnelig på kompisen

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  Nowayback skrev (På 5.4.2025 den 19.06):

Svaret er at kameraten din tjener 1.7 mill. Da får man de pene damene.

Hun søkte ham sikkert opp i skattelistene på inntektstoppen.

Ekspander  

Det kan være, men tviler.

Anonymkode: 9e686...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 19.01):

Skjønner at det er vanskelig når man har gått hjemme lenge og ikke får napp på jobber du søker på. Da søker du på feil type jobber, og jeg ville startet i et vikariat i første omgang for å starte med å fylle opp CVen igjen. Deretter vil det nok være enklere å finne en annen fast. Eller startet på ny utdanning og blitt kjent med nye mennesker på studiet. 

Forstår at du vil ha en kjæreste å ta vare på - gode egenskaper 😊 aller først må du ta vare på deg selv, gjøre noe som gir det mestring. Det er viktig å ha jobb eller skole  for å ikke «falle ut av samfunnet», og vil tippe at en potensiell kjæreste vil at du jobber for egen inntekt og har det på stell. Du kan ikke bare leve på å «ha en kjæreste å ta vare på», det blir kvelende for alle hvis det er eneste fokuset. 

Anonymkode: 7880b...74e

Ekspander  

Jeg er helt enig, endelig et vennlig svar på mitt innlegg og en som forstår at jeg sliter så tøft. Jeg er jo i utdannelse, men mye penger har jeg ikke å rutte med. Men med pene advokat-damer er det vel heller ikke vesentlig.... De tjener jo allerede en mill selv, da har man vel til salt på maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 12.08):

De some var kule på ungdomsskolen er ofte taperne i det virkelige liv, og motsatt. 
grow up!!

Anonymkode: b0ff5...103

Ekspander  

Det stemmer nok det. I alle fall der jeg er fra. De som var de kuleste på ungdomsskolen og tok yrkeslinja på videregående, havna i slåsskamper i helgene og banka damene sine etter tur, er de som er alene nå. De er fremdeles kjekke for alderen, men man ser at det har vært mye alkohol med i bildet, og at de har levd et temmelig hardt liv med festing

AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 12.24):

Siste arbeidsforhold sluttet i 2020, etter det bare dritt, lite cash på kontoen, dårlig betalte selgerjobber, og sykepenger og trygd og den shiten der. Jeg vet at han tjener et schmæl av cash. Solgte til og med leiligheten fra studietiden med tap på en halv million, valgte en rævslikker som megler, udugelig. Brukte pengene på klokke og en audi, nå er begge deler igjen solgt.

Ekspander  

Man ser jo tydelig hva som har vært viktig for deg opp gjennom årene da. Overfladiske menn er dessverre ikke attraktive på datingmarkedet. I alle fall ikke for andre damer enn de som selv er overfladiske. 

Du har absolutt ingen grunn til å være misunnelig på din tidligere klassekamerat. Han har nok bedre personlighet enn dag. 

Anonymkode: fcd0d...7bb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 17.58):

Trener, søker jobber, er på tinder, hva mer skal jeg gjøre for å få noe?

Ekspander  

Fokusere på deg selv. Det er den aller beste investeringen.

Anonymkode: f32dc...c1f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 18.52):

Det er kanskje litt av problemet mitt, Jeg har gitt opp. Jeg ønsker meg en fin kjæreste som jeg kan ta godt vare på, men det er ikke lett å finne i min alder.

Ekspander  

Det er ikke alt som er enkelt å finne. Desto mer setter man pris på det, når man først finner det.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 18.17):

Det sier alle jenter, men om de handler deretter kan vel diskuteres. Jeg er ikke så sikker på det.

Ekspander  

Du kan jo spørre de det gjelder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ekspander  

Så pene damer går bare etter lommeboka?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 19.42):

Så pene damer går bare etter lommeboka?

Ekspander  

Det vet jeg ikke, men jeg vet at kompisen min har vært veldig heldig i sitt liv, han har en veldig god jobb, fin dame, rå bil... Whats not to like? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekspander  

Hvor havner man på inntektstoppen med 1.7 millioner?

Anonymkode: 8b0df...5a7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 19.46):

Det vet jeg ikke, men jeg vet at kompisen min har vært veldig heldig i sitt liv, han har en veldig god jobb, fin dame, rå bil... Whats not to like? 

Ekspander  

Hvordan vet du at han har det så fint og flott?

På overflaten så kan det se slik ut, men for alt du vet så kan det være han føler seg tom innvendig. Om han er en som jager etter suksess og damer så er ikke det positivt. Penger + dame = garanterer ikke lykke.

Jeg vet om mange mennesker som på overflaten det ser bra ut. Fasaden er fin, de har unger, båt, god jobb osv. Så har de lån opp til pipa og vel så det. Reiser på ferie på kreditt. En partner som bare er sur og gretten...

Sannheten er at man vet ingenting om andres menneskers liv, før man har gått en dag i deres sko. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 20.05):

Hvordan vet du at han har det så fint og flott?

På overflaten så kan det se slik ut, men for alt du vet så kan det være han føler seg tom innvendig. Om han er en som jager etter suksess og damer så er ikke det positivt. Penger + dame = garanterer ikke lykke.

Jeg vet om mange mennesker som på overflaten det ser bra ut. Fasaden er fin, de har unger, båt, god jobb osv. Så har de lån opp til pipa og vel så det. Reiser på ferie på kreditt. En partner som bare er sur og gretten...

Sannheten er at man vet ingenting om andres menneskers liv, før man har gått en dag i deres sko. 

Ekspander  

Penger og en pen dame hadde vært mer enn nok fra meg. Da hadde jeg bare smilt i 24 av døgnets 24 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 19.51):

Hvor havner man på inntektstoppen med 1.7 millioner?

Anonymkode: 8b0df...5a7

Ekspander  

Det fins steder utenom Oslo og andre storbyer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 20.08):

Penger og en pen dame hadde vært mer enn nok fra meg. Da hadde jeg bare smilt i 24 av døgnets 24 timer...

Ekspander  

Jeg smiler uansett jeg. Tenker at det er det som er livets verdi. Verdien av det i seg selv. Det ville jeg aldri ha byttet med noe for alt i verden. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå skal jeg ikke forsvare TS for mye, men jeg forstår frustrasjonen fra hans sin side og det er veldig viktig at man prøver det nå for tiden med tanke på menn som har falt utenfor og all den politiske radikaliseringen som har skjedd den siste tiden. 

Å gaslighte TS og gi han skylda for "alt", blir helt feil. Vi er alle født inn i et system og kan ikke leve som en "øy" for seg selv. 

Ja, det er kanskje feil å fokusere så mye på damer, eller Audi og klokke for den slags skyld, men grunnen til at man gjør det er nettopp fordi man er totalt utsultet på kontakt med det motsatte kjønn.

Det er viktig å huske på en ting her: Fravær av sex er ikke bare fravær av sex, det er ofte også fravær av kyss og klem, generell nærhet. 

Det er veldig få utsultede og isolerte menn som "bare mangler" sex, men er overrøst med kysser og klemmer fra alle retninger. Nei, det er ofte slik at man kanskje ikke har fått kyss eller klem fra det motsatte kjønn på mange måneder eller år. Såpass ille, ja. De som ikke er utsultet på dette, forstår det ikke. På samme måte som en mett person ikke forstår helt hva ekstrem sult a la Afrika nivå er. 

Jeg vil tippe at TS har diagnoser som ikke er avdekket, for basert på mine erfaringer i livet så er det slik at er man 30+ år og alt er kaos i livet, så er det noe underliggende som har skjedd over lenger periode og noe helserelatert som saboterer og hindrer hele tiden.

Det har overhodet ingenting med latskap å gjøre og jeg er ganske lei av å høre folk snakke om latskap med tanke på dette. For at noe skal være "latskap" så må det være GØY og FINT å være i den situasjonen TS er i, og det er overhodet IKKE gøy eller fint noe sted å være i TS sin situasjon. Derfor er "latskap" argumentet helt latterlig. 

Samtidig er det heller ikke slik at kompisen hans "jobbet hardt". Det kan være at kompisen hans arvet penger som TS ikke vet noe om, ,men det er mye gøyere for kompisen (som for mange andre mennesker) å si at det "fikk det til uten hjelp". Videre så kan det være at kompisen har en insane intelligensnivå og har funnet da et yrke som betaler såpass mye - eller rett og slett hatt flaks i livet.

En trenger ikke å studere mer enn ett år med sosialt arbeid eller lignende studier for å se fakta i øyet og det er hvor hardt urettferdighet og uflaks kan treffe mennesker selv om de kjemper og prøver gang på gang, men det blir som å bokse mot Muhammed Ali på sitt beste - man blir knocked out hver eneste gang, uansett hvor mange ganger man prøver å stå opp, så venter Muhammed Ali på å bange deg brutalt ned igjen. Muhammed Ali er altså metafor for alt som kan gå galt i livet, fra det å være på feil sted til feil tidspunkt, til det å ha psycho crazy foreldre, til det å få sykdom eller andre forstyrrelser, å bli mobbet eller forsøkt drept, og alt annet en kan tenke seg. Men selv uflaks kan fucke en simpelt som det er.  "Stang ut" ved målet, for å bruke et fotball uttrykk er såpass nær målet at det var "nesten", men nesten er fortsatt NULL, ingen score. 

Anonymkode: 31beb...5a7

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heldigvis har "hvem vi var" på ungdomsskolen ingenting å si resten av livet. Tenk om de få årene helt i starten av tenårene skullle være avgjørende for de resterende 70?

Poenget mitt er at de som var "ukule" har utviklet personligheten sin videre, tenkt lengre enn sin egen nesetipp og tatt gode og langsiktige valg for fremtiden. Men det er jo noe i det som flere nevner i tråden her, at de som var kule på ungdomsskolen/vgs har det gått dårlig med senere i livet....

Anonymkode: 02404...d9f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 20.47):

Nå skal jeg ikke forsvare TS for mye, men jeg forstår frustrasjonen fra hans sin side og det er veldig viktig at man prøver det nå for tiden med tanke på menn som har falt utenfor og all den politiske radikaliseringen som har skjedd den siste tiden. 

Å gaslighte TS og gi han skylda for "alt", blir helt feil. Vi er alle født inn i et system og kan ikke leve som en "øy" for seg selv. 

Ja, det er kanskje feil å fokusere så mye på damer, eller Audi og klokke for den slags skyld, men grunnen til at man gjør det er nettopp fordi man er totalt utsultet på kontakt med det motsatte kjønn.

Det er viktig å huske på en ting her: Fravær av sex er ikke bare fravær av sex, det er ofte også fravær av kyss og klem, generell nærhet. 

Det er veldig få utsultede og isolerte menn som "bare mangler" sex, men er overrøst med kysser og klemmer fra alle retninger. Nei, det er ofte slik at man kanskje ikke har fått kyss eller klem fra det motsatte kjønn på mange måneder eller år. Såpass ille, ja. De som ikke er utsultet på dette, forstår det ikke. På samme måte som en mett person ikke forstår helt hva ekstrem sult a la Afrika nivå er. 

Jeg vil tippe at TS har diagnoser som ikke er avdekket, for basert på mine erfaringer i livet så er det slik at er man 30+ år og alt er kaos i livet, så er det noe underliggende som har skjedd over lenger periode og noe helserelatert som saboterer og hindrer hele tiden.

Det har overhodet ingenting med latskap å gjøre og jeg er ganske lei av å høre folk snakke om latskap med tanke på dette. For at noe skal være "latskap" så må det være GØY og FINT å være i den situasjonen TS er i, og det er overhodet IKKE gøy eller fint noe sted å være i TS sin situasjon. Derfor er "latskap" argumentet helt latterlig. 

Samtidig er det heller ikke slik at kompisen hans "jobbet hardt". Det kan være at kompisen hans arvet penger som TS ikke vet noe om, ,men det er mye gøyere for kompisen (som for mange andre mennesker) å si at det "fikk det til uten hjelp". Videre så kan det være at kompisen har en insane intelligensnivå og har funnet da et yrke som betaler såpass mye - eller rett og slett hatt flaks i livet.

En trenger ikke å studere mer enn ett år med sosialt arbeid eller lignende studier for å se fakta i øyet og det er hvor hardt urettferdighet og uflaks kan treffe mennesker selv om de kjemper og prøver gang på gang, men det blir som å bokse mot Muhammed Ali på sitt beste - man blir knocked out hver eneste gang, uansett hvor mange ganger man prøver å stå opp, så venter Muhammed Ali på å bange deg brutalt ned igjen. Muhammed Ali er altså metafor for alt som kan gå galt i livet, fra det å være på feil sted til feil tidspunkt, til det å ha psycho crazy foreldre, til det å få sykdom eller andre forstyrrelser, å bli mobbet eller forsøkt drept, og alt annet en kan tenke seg. Men selv uflaks kan fucke en simpelt som det er.  "Stang ut" ved målet, for å bruke et fotball uttrykk er såpass nær målet at det var "nesten", men nesten er fortsatt NULL, ingen score. 

Ekspander  

Han er veldig smart, det har jeg jo allerede sagt ganske mange ganger nå, men at han får en slik pen dame er jo ren flaks,... Han møtte den rette til rett tidspunkt. Sjekkemarkedet er ren markedsøkonomi. Det er ingen nåde eller kjære mor der, og er du mann og uten penger, så sliter du. Det er jeg et levende bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 20.47):

Ekspander  

Du har så inderlig. På ungdomsskolen hadde jeg mye tilgang, og det ble det vanlig å ha tilgang til damer og draget. Når jeg forteller en dame at jeg leter etter fast arbeid, er det som regel gått. Hadde jeg fått en pen dame som kompisen har, hadde jeg blodslitt 24/7 for å dra inn alt at penger for å ta vare på henne og skjemme henne bort. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gullalder på ungdomsskolen, med bra tilgang på sex? Som over 50 år gammel mener jeg at du likså godt kunne sagt gullalderen min var barneskolen da jeg var populær og hadde så mye gøy, eller barnehagen for da var jeg trygg, livet var spennende, Og videregående, da gikk jeg venner . Og studietiden (som er en «gullalder for virkelig lange, særlig når det gjelder sex, og også mye annet, som å bli voksen, ordentlige venner, erfaring). Men ungdomsskolen? Det er jo et bunnpunkt, selv for dem som hadde det virkelig bra da, sosial (seksuelt? Hva i all verden? Var du virkelig aktiv og suksessfull seksuelt i alderen 13 til 16 (jeg vet de aktive finns, selvom det ikke er flertallet), og du tror nå som du er dobbelt så gammel at det er et mål på de som var suksessfulle, oppnådde noe, vellykkede, hadde fremtiden framfor seg? Alle voksne vet at de seksuelt aktive på ungdomsskolen stort sett var taperne, vi nerdene (eller skoleflinke, ukyssa vanlige jentene) visste det jo godt allerede da. 

Tankene dine er jo bare tull. Det er null sammenheng mellom «kul på ungdomsskolen», og «ha flott dame/ikke ha dame» når man er dobbelt så gammel. 
Det vet alle som faktisk har gått på ungdomsskolen.

Og det med at noen er rikere enn deg….. Var ingen det den gang da? 

Anonymkode: bf249...93b

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 21.11):

Når jeg forteller en dame at jeg leter etter fast arbeid, er det som regel gått....

Ekspander  

Når du forteller at du leter etter fast arbeid? Forteller du ikke at du er masterstudent? 

Anonymkode: 7ba74...0bf

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 21.03):

Han er veldig smart, det har jeg jo allerede sagt ganske mange ganger nå, men at han får en slik pen dame er jo ren flaks,... Han møtte den rette til rett tidspunkt. Sjekkemarkedet er ren markedsøkonomi. Det er ingen nåde eller kjære mor der, og er du mann og uten penger, så sliter du. Det er jeg et levende bevis.

Ekspander  

Da har du bare ikke funnet den rette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...