GjestSiden2006 Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Eier du? Leier du? Hvem har du som ikke passer lengre? Hvem drømmer du om? Har du sydd en? Hva bruker du til? Sko, strømper, hodeplagg, hårpynt, hårstil, sminke… Jeg elsker bunad, og kjøpte min første til konfirmasjonen mi, ca ved første istid, i 1995. Det var ikke populær blant ungdommen da, men jeg er tradisjonell og elsker den bunaden. Den er for liten nå, har også sydd den ut to ganger over tidens løp. Jeg har arvet en til i voksen alder. Her er mine to sånn ca. Gammel Nordøsterdal og Marie Aaen, som hører til Hedmark. Jeg har en sølje som er laget til bunadene, fra slektsgården i Hedmark. Jeg mangler kyss/lua til den gamle Nordøsterdalsbunaden, og gleder meg til dagen jeg bærer den. Da er bunaden komplett. Hodeplagg har ikke vært veldig populært til, men uten hodeplagg er ikke bunaden komplett i mine øyne. En hårbøyle gjør det liksom ikke bra nok for meg… Endret 22 timer siden av GjestSiden2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Sort herrebunad fra hjemstedet mitt. Den består av Jakke med sølvknapper og mørkegrønne detaljer, grå vest med broderi, hvit linskjorte, nikkers, hvit kabelstrikket ullstrømpebukse, strømpebånd og bunadsko. Ikke hatt og skal prøve å styre unna solbriller. Men et flagg skal jeg ha Alt er i ull, så det er den ene dagen i året temperaturen er på min side når jeg bruker bunaden. Endret 22 timer siden av Morpheus Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Jeg har rogalandsbunad, i blå, med isblå vest. Jeg har ikke prøvd den på en del år siden den ligger hos mine foreldre. Jeg vil tro den passer. Jeg har brukt med alt til, både lue, sjal og eventuelt kep om det er kaldt. Strømpebukse etter været det også. Regnkappe som er gjennomsiktig om det måtte til. Usikker på hva jeg ville gjort med håret nå, men mest sannsynlig hatt det delvis løst, gjerne med litt ekstra fall i, utenom det jeg alt har. Jeg hadde kortere hår når jeg brukte den sist, så derfor jeg er usikker. Min bunad nummer to er turklær. Flagg i sekken, og sløyfer på både brystet og i håret. Pakke med meg masse god mat, servietter og bordflagg, og kose meg på tur til en topp med fantastisk utsikt over byen, og korpsmusikk i bakgrunnen. Jeg har gjort det de siste årene, og koser meg med det. Er litt den sesongen av livet jeg er i nå, også kan det endre seg igjen. Er utrolig mange flotte bunader, og festdrakter 🥰 Veldig fine de to du har TS 🥰 Anonymkode: 6f689...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden I fjor var jeg med pappa og hadde da Karendrakt fra jæren, i år skal jeg til mor på sørlandet og da blir det Åmlibundad. Anonymkode: d78aa...a87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Jeg ELSKER bunaden min! Har rekonstruert solør odal-bunad. Denne, men i andre farger. http://www.bunadtilvirkerne.no/dame-bunad-solr-odalen Anonymkode: effa7...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden Rød trønderbunad 😊 Hatt den siden jeg var 14, har ikke trengt å sy den om. Var noen år jeg var ganske overvektig og ikke fikk plass i den, men det var heldigvis bare noen år 😅 Anonymkode: 6038f...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Grøn sognebunad etter mi bestemor Endret 9 timer siden av Capazitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Blå Nordlandsbunad Anonymkode: 2744f...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Jeg skal ha mørk blå Bergensbunad. Jeg foretrekker å bruke den uten tilhørende cape, slik som på bildet under (bilde lånt fra bunaderia.no ) Jeg bruker heller ikke hodeplagget som følger med, og det er ikke ofte jeg ser andre bruke det heller. Det er en slags hette.... Jeg har pleid å bruke hvit skjorte til, men de siste årene har jeg brukt en blomstrete skjorte som tar opp både fargene og blomstene i bunaden. Anonymkode: 65283...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Må slanke meg først. Anonymkode: dcf4d...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå