Bamseklemmer Skrevet 7. april #61 Del Skrevet 7. april Trolltunge skrev (På 6.4.2025 den 23.17): Hvilken intensjoner man har i utgangspunktet har ikke så fryktelig mye å si egentlig. Når man faller for noen gjør man det, selv om det ikke var intensjonen. Motsatt kan det hende at man ikke faller for noen, selv om det var sterkt ønsket. Selvfølgelig vondt å falle for noen når det ikke skjer gjensidig, men det var ikke nødvendigvis noe galt med intensjonen likevel. Jeg kommuniserte klart og tydelig at jeg ikke hadde intensjoner om fast forhold da jeg møtte min mann. Mente det også. Han det samme. Ja her sitter vi over 20 år senere. 😅 Som kvinne blir jeg ofte oppgitt når kvinner hevder seg brukt for sex. Tar man eget valg om å kun ha sex når man selv ønsker sex, med bevissthet rundt at det å ha sex ikke er en kontrakt om varig forhold, blir man ikke brukt. Selv ikke om begge to har uttalt ønske om fast forhold. Begge to har rett til å mene at det ikke er ønsket med akkurat den personen. Både før og etter sex. Og takk gud for det at sex ikke er en bindende kontrakt på livsvarig forhold! Det tror jeg de fleste kvinner er glad for også. Til og med dem som litt fort hevder seg brukt/lurt. I neste omgang kan det være de som trekker seg. (Med største selvrettferdige selvfølge.) Ekspander Jeg var litt uenig med deg i begynnelsen.. men så så jeg at du skrev: at man selv har et ansvar som sier ja i samtykket🤭 Men med en uærlig "Jypling".. som f.eks finner seg ei ny dame hver helg.. da tror jeg de fleste føler seg utnyttet.. eller? Enveis følelser i kjæreste-dating, har vel aldri fungert. Så jeg tror også kjælighetssorg, er med i utrykket "Å føle seg utnyttet".. Det går nok over etter en stund.. og de fleste børster av seg irritasjon og dater videre.. Følelser på godt og ondt: Jeg er iallefall ærlig, klar og tydelig.. jeg vil ha et trofast vennskap og sex i særbo, så da lurer jeg ingen. Og jeg trenger å ha litt følelser, og jeg trenger å føle at kvinnen har litt følelser for meg. Men jeg kan også bytte ut ordet "følelser" med omsorg, det er like deilig. Vanligvis rekker det at vi kan sees offentlig som to muntre turtelduer, hvis det gir lettere forklaring🥰 Regner med dere fleiper med hverandre: Hvem av dere, er det som har holdt ut lengst? Men i bunn er det nok bunnløs kjærlighet, så jeg tror det aldri vil endre seg.. Du må nok regne med nye 20 år med mannen din, for han er stupforelsket i deg ennå❤️🤭🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 7. april #62 Del Skrevet 7. april Bamseklemmer skrev (På 7.4.2025 den 0.44): Jeg var litt uenig med deg i begynnelsen.. men så så jeg at du skrev: at man selv har et ansvar som sier ja i samtykket🤭 Men med en uærlig "Jypling".. som f.eks finner seg ei ny dame hver helg.. da tror jeg de fleste føler seg utnyttet.. eller? Enveis følelser i kjæreste-dating, har vel aldri fungert. Så jeg tror også kjælighetssorg, er med i utrykket "Å føle seg utnyttet".. Det går nok over etter en stund.. og de fleste børster av seg irritasjon og dater videre.. Følelser på godt og ondt: Jeg er iallefall ærlig, klar og tydelig.. jeg vil ha et trofast vennskap og sex i særbo, så da lurer jeg ingen. Og jeg trenger å ha litt følelser, og jeg trenger å føle at kvinnen har litt følelser for meg. Men jeg kan også bytte ut ordet "følelser" med omsorg, det er like deilig. Vanligvis rekker det at vi kan sees offentlig som to muntre turtelduer, hvis det gir lettere forklaring🥰 Regner med dere fleiper med hverandre: Hvem av dere, er det som har holdt ut lengst? Men i bunn er det nok bunnløs kjærlighet, så jeg tror det aldri vil endre seg.. Du må nok regne med nye 20 år med mannen din, for han er stupforelsket i deg ennå❤️🤭🤞 Ekspander Altså om man har ons med en jypling som finner seg en ny dame hver helg har neppe bekjentskapet vart så lenge at man kan forvente fast forhold ved å velge å ha sex med ham. Fint å være optimistisk, men litt realisme også skader aldri. ❤️ Ja han sa iallefall i går at det var fint å føle at han kan bidra med å passe på meg, for det er hans intensjon å gjøre det resten av livet. (Jeg hadde glemt noe viktig, som han husket på for meg. 🥰 Hvilket er ganske vanlig. 😅) Ja det er nok litt erting om hvem som har holdt ut mest. Vi har jo holdt ut like lenge. 🤭 Kjærlighet oppstår når det oppstår, og forhold skjer først når det oppstår gjensidig. Uavhengig av seriøse og useriøse intensjoner egentlig. Jeg er veldig for ærlighet, men er også svært bevisst på at det ikke nødvendigvis oppstår gjensidig kjærlighet selv om begge skulle være aldri så seriøse angående ønske om det, og at kjærlighet kan oppstå gjensidig selv om det ikke var intensjoner om dette. (Som mitt ekteskap beviser.) Det var jeg allerede som singel, og jeg har da selv trukket meg ut der den andre ønsket noe annet. Jeg har aldri hatt sex for å oppnå forhold, jeg har hatt sex som en naturlig ønsket utvikling angående å se om det kunne bli forhold, og fordi jeg helt faktisk ønsket sex. Så jeg er aldri blitt brukt for sex. Jeg valgte å ha sex. Med fullstendig forståelse for at det ikke var noe garanti for livslangt forhold. Slikt kan man ikke love tidlig i løypa. Altså jeg har ikke noe garanti for det nå heller, selv om det kan virke som jeg ligger godt an til det. Man eier ikke andre mennesker. Mennesker er ikke ting man kan kjøpe og betale for, og så er de dine. Ikke engang kjøpe med sex, så sex bør man kun ha fordi man faktisk ønsker sex, uansett om man videre får alt man ønsker seg, eller at det var det. Begge har lov til å ikke ønske videre forhold, selv om man har hatt sex. (Takk og pris!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 7. april #63 Del Skrevet 7. april Trolltunge skrev (På 7.4.2025 den 1.20): ❤️ Ja han sa iallefall i går at det var fint å føle at han kan bidra med å passe på meg, for det er hans intensjon å gjøre det resten av livet. (Jeg hadde glemt noe viktig, som han husket på for meg. 🥰 Hvilket er ganske vanlig. 😅) Ja det er nok litt erting om hvem som har holdt ut mest. Vi har jo holdt ut like lenge. 🤭 Ekspander Jeg blir så glad inni meg når jeg leser dette.. for de fleste glemmer erting, flørting og det å ha det gøy sammen.. Da vet jeg at signaturen min stemmer for de fleste🤭🥰 Nå kjenne jeg jo ikke han.. men jeg vet jo at du er ei elskverdig kvinne, kunnskapsrik, god seksuell forståelse og normal moral og etikk.. Det kan være en årsak, for at han aldri vil slippe taket på deg.. Så godt mulig han kjenner seg dopet av dine kvaliteter🪄❣️ Som du ser.. jeg gir deg mye skryt og ros nå.. for du er jo ei drømmedame på papiret uten bilde🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 7. april #64 Del Skrevet 7. april Bamseklemmer skrev (På 7.4.2025 den 2.04): Jeg blir så glad inni meg når jeg leser dette.. for de fleste glemmer erting, flørting og det å ha det gøy sammen.. Da vet jeg at signaturen min stemmer for de fleste🤭🥰 Nå kjenne jeg jo ikke han.. men jeg vet jo at du er ei elskverdig kvinne, kunnskapsrik, god seksuell forståelse og normal moral og etikk.. Det kan være en årsak, for at han aldri vil slippe taket på deg.. Så godt mulig han kjenner seg dopet av dine kvaliteter🪄❣️ Som du ser.. jeg gir deg mye skryt og ros nå.. for du er jo ei drømmedame på papiret uten bilde🙈 Ekspander Ja det er synd, for det er jo det fantastiske med å være i forhold; Å ha sin bestevenn med seg i livet, og at det er mye prat, smil, mye moro, trivsel, flørting og kos. 🥰 Så kommer jo ikke slikt gratis, fordi man likevel er to ulike individer som må føle seg sett, hørt og ivaretatt og forstått godt, og jeg må jo vedkjenne at det ikke er en åpenbar "vinner" i hvem av oss som jevnt over må tåle mest. Jeg har så definitivt mine sider som er krevende å leve med jeg også, men jeg er heldig med mannen min, selv om vi to helt faktisk har to svært ulike tilnærminger til det å elske hverandre. For min del er det svært viktig å forstå ham og hans mer krevende sider. Han på sin side har ikke noe behov for å forstå alt ved meg, han er bare grunnleggende innstilt på å akseptere meg som jeg er. Begge deler fungerer, fordi det er godhet, kjærlighet og grunnleggende velvilje i det. Ikke minst aksept for at vi er ulike. 😊 Tråden handler om å bli brukt. Jeg tror ingen blir sitt beste i et forhold/en relasjon hvor det å føle seg brukt er en følelse man må leve med, så det å yte og få i likevekt er nok temmelig grunnleggende for at to skal fungere godt sammen. At det er såpass gjensidig raushet mot hverandre at begge føler seg sett og verdsatt. Ingen relasjoner fungerer godt om ene lever til service for den andre, uten gjensidighet i omtanke, godhet, kjærlighet og respekt. Vi har også prøvd det i vårt lange forhold, at istedenfor alt dette gode ble det en kamp om å ha rett og rett til. En kamp om å få det man selv trenger, uten hensyn til hva den andre føler og trenger. Da holdt vi på å gå fra hverandre, og det lærte vi mye av. Dit vil vi ikke igjen. Begge to hadde det fryktelig vondt da. Nå har jeg levd så lenge at jeg har sett mange par gå fra kjærlighet til vrangvilje mot hverandre, og brudd, på at viljen til å yte for at begge skulle ha det godt ble erstattet med kamper om å ha rett og rett til. Vet også at vi kunne ha blitt en del av dette, om vi ikke ble klokere i tide. Det kan være litt skummelt å vise tydelig at noen er fryktelig viktig for deg, men en relasjon kan ikke bli god uten å våge det, for begge vil bestandig trenge bekreftelse på å være ønsket og viktig for den andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå