Gå til innhold

Hvorfor er det så mye snakk om at kvinner blir brukt for sex, blir menn aldri brukt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

"Hvorfor er det så mye snakk om at kvinner blir brukt for sex, .. osv."

Hvorfor denne offer- mentaliteten? 

Er det mer vanlig at kvinner blir brukt enn menn?

Anonymkode: 5898b...664

Jeg er ganske så sikker på.. at manglende kommunikasjon i seksualiteten, er årsaken til alle problemer som oppstår. Også når det gjelder dette med å føle seg skuffet og utnyttet. Til de som følte seg utnyttet:
Skuffelsen og utnyttelses-følelsen, blir sikkert sterkere etter å ha blitt blindt forelsket? Men var tilliten på plass før sex? Var du tydelig nok, om det var kjæreste date, ONS eller sex vennskap du ville ha? Sa du ja, nei eller ingenting i samtykke? Det er avgjørende for at noen viser empati for deg💭 

Jeg vet mange tar det for gitt, at det er kjæreste de fleste vil ha. Men det er også da forvirringen skjer:
For kvinner generelt vil ha en kjæreste, og ikke ONS. Menn generelt vil ha et ONS, men ikke kjæreste.. men dette kan også være motsatt, for å gjøre det nøytralt uavhengig kjønn🤭
Noen kvinner og menn dater for kjæreste.. noen vil kun ha ONS.. mens andre dater for sex for vennskap.. og så finnes selvfølgelig uærlige "jyplinger", som utnytter "systemet for svakheter" for sex. 

Selvfølgelig.. manglende kommunikasjon gjør dette til et problem.. Og uærlige "Jyplinger" gjør det bare ondt værre..

Endret av Bamseklemmer
..små justeringer bare..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
GlitrendeSjokolade skrev (2 timer siden):

Det er sikkert flere kvinner enn menn som blir brukt. 
Menn blir nok også brukt, men holder det mer skjult. Kvinner snakker mer om det.

Samme med overgrep det. Kvinner er mer åpne om det. Menn holder det mer skjult. 

Derfor trenger vi at menn forteller om å bli brukt og også misbrukt selv om det siste ikke er et tema her.

Alle vet vi at kvinner blir brukt, misbrukt og voldtatt. Vi trenger å høre mennene sine erfaringer. 

Anonymkode: e9190...d13

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Derfor trenger vi at menn forteller om å bli brukt og også misbrukt selv om det siste ikke er et tema her.

Alle vet vi at kvinner blir brukt, misbrukt og voldtatt. Vi trenger å høre mennene sine erfaringer. 

Jeg er veldig enig med deg. Vi som samfunn har etablert en sannhet om at menn ikke kan bli utsatt for overgrep om kvinnen er attraktiv - da er han heldig. og om overgriperen er en mann, er offeret homofil (om han er det eller ikke spiller ingen rolle) Det er uansett ingen som bryr seg om overgriperen. Alt fokus er på hva offeret har gjort feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (6 timer siden):

Det er nok helt vanlig å spille på sex, bruke sex blant begge kjønn. Seksualdriften er sterk i oss mennesker. Men det gjøres kanskje på litt forskjellig vis blant kjønnene. Det er kanskje mer vanlig for en kvinne å spille på sex, utnytte menns ønske om sex, for å oppnå noe. Det kan være alt fra hvordan man kler seg, blikk, språk, en liten bevegelse. (Før noen skriker, det er ikke alle ting kvinner gjør som et 'spill på sex'; jeg tenker på de situasjonene man faktisk gjør det). Kvinner er flinke til å snurre oss menn rundt lillefingeren ... dels fordi den jevne mann er halv-desp etter sex.

Menns spill og bruk av sex er kanskje mer at vi lover gull, grønne skoger og evig partnerskap ... mens det man egentlig er ute etter er å få pult. Late som man er interessert i personen, mens det egentlig er fitta man er på jakt etter.

... og alt annet i mellom, og med roller byttet om. Alt er nok ganske vanlig tror jeg.

Uansett form, det er nok mye spill på sex og å bruke hverandre seksuelt i en eller annen form. Det er den ene siden av mynten. Den andre er personen som velger å 'bli brukt'. Mannen som klager på å havne i friendsonen kunne kanskje på ett eller annet punkt spurt henne konkret om noe mer ... og så gått videre om svaret var nei (eller regnet seg fram til svaret selv). Hun som er redd for at daten kun er ute etter fitta hennes kunne kanskje vært mer selektiv og sett etter tydeligere forpliktelse før hun eventuelt gikk videre.

For at noen skal bruke en annen, må en annen også bli brukt ... og ofte har den brukte plenty av mulighet til å stoppe bruken.

menn som tenker at kvinner kler seg fint og snakker og ser på folk er å villede menn sexuelt er galskap. Det samme med menn som har kvinnelige venner som de får sjokk av at er hyggelige mot dem, men ikke vil ligge med dem. 

Endret av Helene1982
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Igjen, var det ikke misbruk og voldtekt som er tema her. 

Jeg hadde nettopp sex par uker sida med en mann, han sier har er ute etter forhold, men er tydelig bare ute etter sex ( med meg i allefall) .. . Helt greit, kunne ikke tenkt meg å være i forhold med han heller, han er ikke min type, han er for kort og uinteressant. Men grei for sex. Lumpent og teit selvfølgelig at han sier han er ute etter forhold, hvis han gjør det bare for å få sex, men for meg funker i nøden. 

Føler meg ikke brukt. 

Anonymkode: 5898b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner blir brukt av menn og

Menn blir brukt av menn.

Anonymkode: 6d11a...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (23 timer siden):

Så at partneren er uærlig om sine intensjoner. Jeg mener at alle har rett til å ombestemme seg, tenker du at flere menn enn kvinner er uærlige? 

Kan være at flere menn er uærlig og bruker kvinner. Jeg er ikke sikker. Det kan være store mørke tall om kvinner som bruker menn fordi flere menn tørr ikke snakke om det og være ærlig om at de har blitt brukt.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Helt enig. 

Dessverre er det ikke rart at mange menn ikke tørr å stå fram om det. Kan ofte være mer dømming og latterliggjøring når en mann står fram om å ha blitt brukt av ei kvinne eller misbrukt av ei kvinne. Det er trist. Hvorfor skal det være slik?

Viktig for mannen som står fram å prøve å ikke bry seg om dømming og latterliggjøring. Lettere sagt enn gjort men jeg er sikker på det blir bedre når flere og flere menn tørr å stå fram om det. De færreste driver å dømmer og latterliggjør. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kvinner blir brukt av menn og

Menn blir brukt av menn.

Anonymkode: 6d11a...c80

Og menn blir brukt av kvinner.

Endret av GlitrendeSjokolade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg opplevd at FF'er jeg trodde var venner, etter å ha tilbragt så mye tid i lag, bare blokkerte meg på dagen de fikk kjæreste. Ikke noe god følelse, men det er jo litt av risikoen som kommer med en FF-relasjon.

Det er likevel vesentlig flere kvinner som blir utnyttet for sex, og jeg vet at en del tidligere partnere har følt det samme om meg (noe som er grunnen til at jeg har fokusert enormt på kommunikasjon de siste årene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror en mann kan møte en kvinne og ha sex. Han har ikke så mye erfaring og tror det betyr noe og at de er sammen.  For henne var det bare et ONS og ferdig med det.

Han blir kanskje skuffet og desillusjonert, men vil ikke tolke det som å bli utnyttet.

En kvinne i samme situasjon ville kanskje tenkt at hun hadde blitt utnyttet.

Med andre ord tolker man ting ulikt pga kjønnsroller. For en mann skal det være bra å ha sex uansett.

Anonymkode: 9e481...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

jeg vet at en del tidligere partnere har følt det samme om meg (noe som er grunnen til at jeg har fokusert enormt på kommunikasjon de siste årene).

Som om det hjelper…

De fleste damene som føler seg brukt, de kommer alltid til å føle seg brukt, helt uavhengig hvor mye man forklarer. De fleste av disse damene ELSKER å føle seg brukt og utnyttet og være et offer og gråte og klage.

Anonymkode: 1187e...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror en mann kan møte en kvinne og ha sex. Han har ikke så mye erfaring og tror det betyr noe og at de er sammen.  For henne var det bare et ONS og ferdig med det.

Han blir kanskje skuffet og desillusjonert, men vil ikke tolke det som å bli utnyttet.

En kvinne i samme situasjon ville kanskje tenkt at hun hadde blitt utnyttet.

Med andre ord tolker man ting ulikt pga kjønnsroller. For en mann skal det være bra å ha sex uansett.

Uenig.

Det finnes like mange menn som føler seg lurt og snytt, dette går ikke på kjønn, og ikke en gang på hvorvidt man faktisk har blitt utnyttet, men på politisk og sosiokulturell tilhørighet - og medfølgende syn på sin egen situasjon her i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uenig.

Det finnes like mange menn som føler seg lurt og snytt, dette går ikke på kjønn, og ikke en gang på hvorvidt man faktisk har blitt utnyttet, men på politisk og sosiokulturell tilhørighet - og medfølgende syn på sin egen situasjon her i verden. 

Hva var du uenig i? Jeg er enig i at menn føler seg snytt. Jeg er usikker på om det faktisk er like mange, men la gå.

Jeg hører aldri at menn på partnerjakt sier de er redd for å bli utnyttet. Menn bruker ikke de ordene.

Veldig mange kvinner gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva var du uenig i? Jeg er enig i at menn føler seg snytt. Jeg er usikker på om det faktisk er like mange, men la gå.

Jeg hører aldri at menn på partnerjakt sier de er redd for å bli utnyttet. Menn bruker ikke de ordene.

Veldig mange kvinner gjør det.

Uenig i at han ikke føler seg utnyttet.

Mulig du er mann og ikke har opplevd at andre menn bruker dette uttrykket overfor deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig du er mann og ikke har opplevd at andre menn bruker dette uttrykket overfor deg?

Og PS, i likhet med kvinner som føler seg lurt og brukt og utnyttet, er det selvfølgelig derfor man ikke klarer mer av fyren.

Ingen orker noen som inntar offerrollen.

Det er en selvoppfyllende profeti; man føler seg som et offer, man er redd for å bli lurt, man blir lurt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg er mann.

I det scenarioet jeg beskrev så ville jeg følt meg dum og kanskje litt såret.

Jeg ville egentlig ikke tenkt at jeg var "utnyttet". Jeg ville ikke tenkt at hun lurte meg for å få sex. Bare at det tydeligvis ikke betydde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Som om det hjelper…

De fleste damene som føler seg brukt, de kommer alltid til å føle seg brukt, helt uavhengig hvor mye man forklarer. De fleste av disse damene ELSKER å føle seg brukt og utnyttet og være et offer og gråte og klage.

Min erfaring er at noen ytterst få føler seg brukt uansett kommunikasjon gjort i forkant, mens mesteparten klarer helt fint å forholde seg til den relasjonen man har skissert.

Kan også ha noe med at jeg ble eldre og dermed også mine partnere. Kvinner i tredveårene er (strot sett) mer sikre på seg selv og sine ønsker enn kvinner i tyveårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, jeg er mann.

I det scenarioet jeg beskrev så ville jeg følt meg dum og kanskje litt såret.

Jeg ville egentlig ikke tenkt at jeg var "utnyttet". Jeg ville ikke tenkt at hun lurte meg for å få sex. Bare at det tydeligvis ikke betydde noe.

Ja, dette gjelder jo de fleste oppegående, menn som kvinner.

Katten.2.0 skrev (52 minutter siden):

Min erfaring er at noen ytterst få føler seg brukt uansett kommunikasjon gjort i forkant, mens mesteparten klarer helt fint å forholde seg til den relasjonen man har skissert.

Kan også ha noe med at jeg ble eldre og dermed også mine partnere. Kvinner i tredveårene er (strot sett) mer sikre på seg selv og sine ønsker enn kvinner i tyveårene.

Høres riktig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn lar seg ikke bruke, de periodene i livet jeg bare ønsker sex og er åpen om det og behandler de som kjøtt stykke, så er det sykt vanskelig å få ligg. De gangene jeg ønsker mer og er vanskeligere på å ligge, så er de gira som fy uansett intensjonen. Menn as 

Anonymkode: ecaf5...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (21 timer siden):

Jeg er ganske så sikker på.. at manglende kommunikasjon i seksualiteten, er årsaken til alle problemer som oppstår. Også når det gjelder dette med å føle seg skuffet og utnyttet. Til de som følte seg utnyttet:
Skuffelsen og utnyttelses-følelsen, blir sikkert sterkere etter å ha blitt blindt forelsket? Men var tilliten på plass før sex? Var du tydelig nok, om det var kjæreste date, ONS eller sex vennskap du ville ha? Sa du ja, nei eller ingenting i samtykke? Det er avgjørende for at noen viser empati for deg💭 

Jeg vet mange tar det for gitt, at det er kjæreste de fleste vil ha. Men det er også da forvirringen skjer:
For kvinner generelt vil ha en kjæreste, og ikke ONS. Menn generelt vil ha et ONS, men ikke kjæreste.. men dette kan også være motsatt, for å gjøre det nøytralt uavhengig kjønn🤭
Noen kvinner og menn dater for kjæreste.. noen vil kun ha ONS.. mens andre dater for sex for vennskap.. og så finnes selvfølgelig uærlige "jyplinger", som utnytter "systemet for svakheter" for sex. 

Selvfølgelig.. manglende kommunikasjon gjør dette til et problem.. Og uærlige "Jyplinger" gjør det bare ondt værre..

Hvilken intensjoner man har i utgangspunktet har ikke så fryktelig mye å si egentlig. Når man faller for noen gjør man det, selv om det ikke var intensjonen. Motsatt kan det hende at man ikke faller for noen, selv om det var sterkt ønsket. 

Selvfølgelig vondt å falle for noen når det ikke skjer gjensidig, men det var ikke nødvendigvis noe galt med intensjonen likevel. 

Jeg kommuniserte klart og tydelig at jeg ikke hadde intensjoner om fast forhold da jeg møtte min mann. Mente det også. Han det samme. Ja her sitter vi over 20 år senere. 😅

Som kvinne blir jeg ofte oppgitt når kvinner hevder seg brukt for sex. Tar man eget valg om å kun ha sex når man selv ønsker sex, med bevissthet rundt at det å ha sex ikke er en kontrakt om varig forhold, blir man ikke brukt. Selv ikke om begge to har uttalt ønske om fast forhold. Begge to har rett til å mene at det ikke er ønsket med akkurat den personen. Både før og etter sex.

Og takk gud for det at sex ikke er en bindende kontrakt på livsvarig forhold! Det tror jeg de fleste kvinner er glad for også. Til og med dem som litt fort hevder seg brukt/lurt. I neste omgang kan det være de som trekker seg. (Med største selvrettferdige selvfølge.)

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke helt se for meg hvordan jeg skal kunne bli brukt av en kvinne.

For jeg vil aldri havne i den situasjonen at jeg føler meg lurt etter sex, selv om kvinnen hadde antydet forhold før vi har hatt sex, så vil jeg uansett ikke følt meg brukt selv om hun ghostet meg etterpå. Da vil jeg egentlig bare tenke at jeg var no heldig som fikk sex uansett.

Så sånn sett så er det vel teknisk umulig for en kvinne å bruke meg, eller rettere sagt at jeg skal føle meg brukt. Det eneste jeg kan se for meg der jeg kunne følt meg brukt var ved en eventuell honningfelle.

Anonymkode: c1c7d...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...