AnonymBruker Skrevet 5. april #1 Del Skrevet 5. april Hvorfor denne offer- mentaliteten? Er det mer vanlig at kvinner blir brukt enn menn? Anonymkode: 5898b...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #2 Del Skrevet 5. april Menn bruker, og kvinner lar seg bruke. Den mentaliteten har eksistert lenge. Det er en offermentalitet, og er veldig kjønnsdiskriminerende. Tror det handler om skam i forhold til at kvinners seksualitet skal undertrykkes og holdes nede, slik at menn kan bruke dem. En fri kvinne vil ikke tenke slik. Hun vil tenke at han bruker henne, like mye som hun bruker han. Så det bunner i grunn i hva slags syn man har på sex. Hva er motivasjonen for ha sex sammen? Er det nytelse? Prøve å trollbinde ham? Mange kvinner lurer seg selv ved å ha sex med han tidlig, og tro at det er det som gjør at det blir til et forhold. Noen ganger kan nok det forekomme. Det tror jeg er sjeldent. Sex i forhold tenker jeg burde være likestilt. Det er det ofte ikke. Litt pga ulikheter i sexlyst, men det kan og ha med ulikt tankesett å gjøre individene i mellom. Så det er ikke bare et svar på det du spør om. Anonymkode: 6ac79...f74 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #3 Del Skrevet 5. april Det er meget sammensatt. Kvinner skulle ikke ha en seksuell driv, og blir fortsatt i stor grad shamet for din seksualitet den dag i dag. Når det kommer til å bli brukt, er det nok mer adskillig fler menn som lyver om/skjuler sine intensjoner for å få sex enn kvinner. De lyver også oftere om seksuelle ønsker og interesser når det kommer til rene seksuelle relasjoner for å "få seg noe". Dette kan både kvinner, par og menn som har vært med i miksen på søken etter menn på nett skrive under på. Anonymkode: f21a5...758 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet 5. april #4 Del Skrevet 5. april Det er nok ikke så rart. Hvis man ser på tallene for seksuelle forbrytelser så er kvinner ganske så drastisk overrepresentert blant ofrene. Mennene fins også, men sannsynligheten for at de opplever noe er så ekstremt mye mindre, spesielt hvis vi snakker om voksne menn. 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #5 Del Skrevet 5. april Nå er det flere menn enn kvinner, som ønsker bare sex. Så en kvinne som bare ønsker sex, kan være helt ærlige om det. Men det er flere menn, som lyver og sier de er ute etter et seriøst forhold, har fått følelser osv. Da føler kvinnen seg lurt og brukt etterpå. Jeg datet en mann 2-3 ganger i uken, i 3 mnd. Han spurte om vi var kjærester, før vi i det hele tatt hadde sex. Etter sex, så sa han rett ut at han bare var ute etter sex, han ville gjerne ha sex med meg igjen, men ikke noe forhold. Det er jo ikke greit å lure noen på den måten. Anonymkode: aa1bd...97e 6 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #6 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor denne offer- mentaliteten? Er det mer vanlig at kvinner blir brukt enn menn? Anonymkode: 5898b...664 Tror det handler om at vi er DYPT FORSKJELLIGE, men at enkelte ikke vil anerkjenne dette, og tror på en likhet som ikke finnes, og dermed leder man forskjellene over i en slags offer/urettferdighet-tankegang. Det er jo bare å se på hvordan kvinner opplever ting helt ulikt alt etter hva slags politisk syn de har. For meg er dette fremmed, og det tror jeg gjelder for alle de andre kvinnene jeg omgås også. Kanskje du burde revurdere hvem du omgåes? Anonymkode: 1187e...326 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 5. april #7 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor denne offer- mentaliteten? Er det mer vanlig at kvinner blir brukt enn menn? Anonymkode: 5898b...664 Det er ikke en offer-mentalitet: det er helt klart vanligere at kvinner blir brukt, enn menn. Dette er et statistisk bilde, og det henger sammen med biologiske motivatorer. 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #8 Del Skrevet 5. april Druid skrev (3 minutter siden): Det er ikke en offer-mentalitet: det er helt klart vanligere at kvinner blir brukt, enn menn. Et tu, Druid! Anonymkode: 1187e...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5. april #9 Del Skrevet 5. april (endret) Jo, man kan absolutt bli misbrukt seksuelt som mann. Jeg tror det er store mørketall her. Man snakker mer om det å seksuelt utnytte kvinner, men det er nok også en del menn som har opplevd dette. Det er skamfullt nok for en kvinne, og det er nok ekstra skamfullt for en mann. Det ble dessverre min mann offer for. Han hadde blant annet pliktsex med sin eks, for å unngå mer vold. Hun manipulerte ham til å ha sex mot sin vilje. Det kan faktisk være mulig for en mann. Endret 5. april av SPOCA 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #10 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå er det flere menn enn kvinner, som ønsker bare sex. Så en kvinne som bare ønsker sex, kan være helt ærlige om det. Men det er flere menn, som lyver og sier de er ute etter et seriøst forhold, har fått følelser osv. Da føler kvinnen seg lurt og brukt etterpå. Jeg datet en mann 2-3 ganger i uken, i 3 mnd. Han spurte om vi var kjærester, før vi i det hele tatt hadde sex. Etter sex, så sa han rett ut at han bare var ute etter sex, han ville gjerne ha sex med meg igjen, men ikke noe forhold. Det er jo ikke greit å lure noen på den måten. Anonymkode: aa1bd...97e Hvorfor vil menn ikke ha forhold og kvinner vil ga det da? Anonymkode: 5898b...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet 5. april #11 Del Skrevet 5. april Eg tenker at hvis en kvinne misbruker en mann, sånn rent sexuellt sett. Så må det være vanskelig, båre å få reisning er en ganske komplex ting. Den er jo ikke villig til å reise seg når eieren ikke vil. Ja den kan reise seg både her og der, men den sovner nor fort igjen. Men det er mange måter å utnytte mennesker på, der psykisk kanskje er den vanligste der damer misbruker menn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toast Skrevet 5. april #12 Del Skrevet 5. april Det er naturligvis dypt biologisk forankret. Hvis en kvinne i oldtiden hadde sex, så risikerte hun alltid bli gravid da det ikke fantes noen form for prevensjon. Sex med feil mann kunne få fatale konsekvenser, siden det å komme seg gjennom graviditet samt de tidlige leveårene til barnet var vanskelig på den tiden uten en forsørger. Evolusjon med naturlig seleksjon har derfor gjort at kvinner har utviklet sterke negative følelser knyttet til å ha sex med en mann som ikke vil bli forsørger. Dette fordi kvinner med disse sterke følelsene, var mer seksuelt forsiktige og endte opp med å få reproduktive avkom i flere tilfeller. Menn på sin side risikerer ingenting ved å ha sex. Det er kvinnen som tar kostnaden ved å bli gravid. En mann kan ha sex og så gå videre uten å tape mer enn de få kaloriene et samleie krever. Menn har derfor ikke utviklet disse samme negative følelsene ved ubetinget sex. 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #13 Del Skrevet 5. april Handler denne diskusjonen om forekomsten av seksuell vold/overgrep, eller om det å såkalt "bruke" noen for sex, altså lure dem til å tro at det var et forhold vs det det ble, nemlig et ONS? Anonymkode: 32499...37c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #14 Del Skrevet 5. april Soft mann skrev (52 minutter siden): Eg tenker at hvis en kvinne misbruker en mann, sånn rent sexuellt sett. Så må det være vanskelig, båre å få reisning er en ganske komplex ting. Den er jo ikke villig til å reise seg når eieren ikke vil. Ja den kan reise seg både her og der, men den sovner nor fort igjen. Men det er mange måter å utnytte mennesker på, der psykisk kanskje er den vanligste der damer misbruker menn Misbruk er aldri bra. Anonymkode: 6ac79...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #15 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Handler denne diskusjonen om forekomsten av seksuell vold/overgrep, eller om det å såkalt "bruke" noen for sex, altså lure dem til å tro at det var et forhold vs det det ble, nemlig et ONS? Anonymkode: 32499...37c Ja jeg mente å bli brukt, så mange kvinner klager på at de ble brukt. Altså at en mann bruker de seksuelt istedet for å bli med på et forhold. Ikke misbruk og voldtekt. Mange tråder her har slike svar, jeg ble bare brukt eller du blir bare brukt. Anonymkode: 5898b...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #16 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja jeg mente å bli brukt, så mange kvinner klager på at de ble brukt. Altså at en mann bruker de seksuelt istedet for å bli med på et forhold. Ikke misbruk og voldtekt. Mange tråder her har slike svar, jeg ble bare brukt eller du blir bare brukt. Anonymkode: 5898b...664 Hvem var det som lot seg bruke da?... Om man skal tenke slik. Jeg er veldig skeptisk til menn. Vet hva jeg ønsker meg. Anonymkode: 6ac79...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #17 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor vil menn ikke ha forhold og kvinner vil ga det da? Anonymkode: 5898b...664 Som kvinne så kan ikke jeg svare på det. Men jeg er singel, og har mange single venninner. Vi alle ønsker forhold, og ikke bare sex. Men vi møter veldig få menn, som ønsker forhold. Så flertallet av oss er langvarig single. Anonymkode: aa1bd...97e 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #18 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvem var det som lot seg bruke da?... Om man skal tenke slik. Jeg er veldig skeptisk til menn. Vet hva jeg ønsker meg. Anonymkode: 6ac79...f74 Er jo nettopp dette " lot seg bruke".. hvorfor må det formuleres slik i det heletatt? Anonymkode: 5898b...664 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #19 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo nettopp dette " lot seg bruke".. hvorfor må det formuleres slik i det heletatt? Anonymkode: 5898b...664 Det er mange måter å tenke om det på. Kommer an på hva man ønsker seg, og hva man liker. Anonymkode: 6ac79...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #20 Del Skrevet 5. april Toast skrev (1 time siden): Det er naturligvis dypt biologisk forankret. Hvis en kvinne i oldtiden hadde sex, så risikerte hun alltid bli gravid da det ikke fantes noen form for prevensjon. Sex med feil mann kunne få fatale konsekvenser, siden det å komme seg gjennom graviditet samt de tidlige leveårene til barnet var vanskelig på den tiden uten en forsørger. Evolusjon med naturlig seleksjon har derfor gjort at kvinner har utviklet sterke negative følelser knyttet til å ha sex med en mann som ikke vil bli forsørger. Dette fordi kvinner med disse sterke følelsene, var mer seksuelt forsiktige og endte opp med å få reproduktive avkom i flere tilfeller. Menn på sin side risikerer ingenting ved å ha sex. Det er kvinnen som tar kostnaden ved å bli gravid. En mann kan ha sex og så gå videre uten å tape mer enn de få kaloriene et samleie krever. Menn har derfor ikke utviklet disse samme negative følelsene ved ubetinget sex. Herregud for et tullete og kunnskapsløst svar. Du tar utgangspunkt i at alle verdens menn er blottet for følelser. Anonymkode: dbe0e...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå