Gå til innhold

Foreldre som aldri kan stille opp på noe, aldri kjøre osv..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Støttet du ikke to treninger i uka for barn under 10 år tidligere i uka…?

Anonymkode: 358fe...26f

For min del kan barn gjerne trene 3-5 dager i uka fra 1. klasse om det passer barna og familien. 

Anonymkode: 9c68e...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du, da sier den forelderen "jeg er syk, kan du være så snill å ta med barnet mitt så han får bli med på treningen"? Verre er det ikke, skjønner du, det hadde ikke vært noe problem i en sånn setting, Spydighetene du spyr ut av deg kan du holde for deg selv, Snakk, det klarer du tydeligvis, og si hva problemet er, så ordner det seg. 

Anonymkode: 5d9ae...cee

Det er ikke kjekt å fortelle folk at jeg sliter med angst. Eller han som ikke ville at folk skulle vite at han hadde kreft. Vi har ikke opplysningsplikt.

Anonymkode: 30022...e47

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så skammelig å klage over dette når man ikke er syk selv. Det er en dråpe i havet for dere å plukke opp et barn ekstra. Men istedet vil dere hevne dere på foreldrene ved å fryse barnet ut av fellesskapet. Fy søren så dårlig gjort! 

Dette kan være foreldre som sliter med ulike ting, og som er «avhengig» av andres hjelp for å få barna aktivisert. Vi har jammen fått et kynisk og hjerterått samfunn der man ikke lenger kan være rause mot hverandre og la «tvilen komme tiltalte tilgode». Helt sykt!  

Anonymkode: 894ff...1f2

Men hvorfor er det min jobb å håndtere andres barn når jeg allerede stiller opp ? Forklarer noen meg om sine utfordringer og forsøker å finne løsninger så stiller jeg opp. Har foreldre innstilling at de bare gir faen, vel da strekker jeg meg ikke.  Raushet skal gå flere veier. 

Har full respekt om valget er familie, MEN da skal barnet kun også være med familien og ikke overlates til foreldre og trenere på laget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.klassingen min går på fotball, der har de dessverre kun 1 trening i uken. Det syntes godt da de hadde sine første kamper mot andre idrettslag. Stakkars små, de ble fullstendig overkjørt. 

Samtidig går han på en annen idrett der han kan trene 5 dager i uken hvis han ønsker det. Ser mye større progresjon der, og det er en veldig krevde teknisk idrett.

Mestringsfølelse er nøkkelen for motivasjon, og da trengs det hyppigere treninger.

Anonymkode: df6ac...1cc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke kjekt å fortelle folk at jeg sliter med angst. Eller han som ikke ville at folk skulle vite at han hadde kreft. Vi har ikke opplysningsplikt.

Men jeg har ikke plikt til å ta vare på ditt barn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går glipp av mye. Ok så var det et kav innimellom, med kjøring til treninger og kamper, dugnad og å være vakt på fritidsklubben, men jeg hadde uten tvil gjort det samme en gang til, istedenfor å gå glipp av alle minner rundt dette. 

Plutselig var de store, og jeg savner ærlig talt dette nå. 

Deres tap! Men ja de er egosentriske. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor er det min jobb å håndtere andres barn når jeg allerede stiller opp ? Forklarer noen meg om sine utfordringer og forsøker å finne løsninger så stiller jeg opp. Har foreldre innstilling at de bare gir faen, vel da strekker jeg meg ikke.  Raushet skal gå flere veier.

Jeg hadde foreldre som ga faen. Jeg var redd foreldrene mine og all tid utenfor hjemmet uten de var min eneste trygge tid. Så hvis du virkelig mener at det er fordi foreldrene gir en god faen så burde du kunne ta med deg de barna. De trenger det kanskje mere enn du forstår.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men jeg har ikke plikt til å ta vare på ditt barn !

Du er faen meg kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dere som får barn, men ikke klarer følge de opp. Dere klarer ikke hente de på trening og kamp, dere melder de på, men vi andre foreldre må hente og kjøre de. Dere kan ikke på dugnad fordi det er så travelt for dere. Dere benytter dere fint av det som blir gjort på dugnader da, så der er dere veldig grei

Å trene 3-4 ganger i uken og gå tur klarer dere fint. For deretter å klage over hvor travelt alt er. 

Har det ikke falt dere inn at vi også må kjøre den samme strekningen? Eller at vi også vil trene, men noe må hente. Eller at vi og synes dugnader er noe forbanna dritt og at vi hater det? 
Sist jeg sjekket har døgnet like mange timer for alle, så det er litt hvordan man velger å disponere de. Har det ikke falt dere inn at vi også har flere barn som vi må ta oss av? 

Hva er det med dere foreldre? Å nei ingen diagnoser eller noe som helst- bare foreldre som skal realisere seg selv og som sender barna sine med andre og som dropper å stille opp fordi dere ikke har lyst. 

Anonymkode: c82dc...73d

Sånn er det alle steder -ikke noe å irritere seg over det vil alltid være noen som ikke kan eller klarer følge opp. Vært frivillig på mange arenaer i åresvis med barna mine (3 stk som nå voksne) og det er alltid barn som trenger ekstra oppfølging av oss voksne som velger å bidra og delta. Gidder ikke bruke energi på å bry meg hvorfor enkelte foreldre ikke stiller opp. Vi andre som er tilgjengelig  og alikevel skal og er på samme sted kan fint hjelpe til så barna til disse får en fin opplevelse .

Anonymkode: 0693e...2e6

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg hadde kun trengt å få lese en melding, «beklager, men jeg har utfordringer med å få barnet mitt til trening/kamp og være kuoskvakt, siden vi bor så nærme er det noen mulighet at barnet vårt kunne sitte på med dere. Vi kan gjerne bake kaker for dere og betale litt for bortekamper som takk for hjelpen»  Jeg trenger ikke vite om angst/kreft osv, men jeg vil ha respekt for min tid. 

Ikke bare at det legges ut, barnet mitt må bli kjørt til bortekamp!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faen meg kald.

Nei, jeg er lei av å bli utnyttet. Har hatt barn i idretten i 13-14 år  og sett litt.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg er lei av å bli utnyttet. Har hatt barn i idretten i 13-14 år  og sett litt.  

Du får begynne å si nei til å hjelpe til da vel. Ikke verre en det. Du kan ikke diktere andre til å gjøre som du tenker er mest riktig. Du skaper bare mer irritasjon for deg selv .

Anonymkode: 0693e...2e6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så skammelig å klage over dette når man ikke er syk selv. Det er en dråpe i havet for dere å plukke opp et barn ekstra. Men istedet vil dere hevne dere på foreldrene ved å fryse barnet ut av fellesskapet. Fy søren så dårlig gjort! 

Dette kan være foreldre som sliter med ulike ting, og som er «avhengig» av andres hjelp for å få barna aktivisert. Vi har jammen fått et kynisk og hjerterått samfunn der man ikke lenger kan være rause mot hverandre og la «tvilen komme tiltalte tilgode». Helt sykt!  

...? 

*hilsen sløv mamma*

Anonymkode: 958e2...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri vært bort i foreldre som trener 3-4g/uken, men ikke følger opp barna. Her er det gjerne ressurssvake foreldre som ikke stiller opp, og heldigvis er det få. Slik kan vi som er ressurssterke være en god rollemodell og yte bittelitt ekstra for disse barna - som ikke har valgt egne foreldre, men som fortjener en sjanse i livet ♥️ Synes at "it takes a village" burde komme mer opp og frem i Norge, men forstår godt at man får vondt i viljen når foreldrene er ressurssterke, men rett og slett ikke bryr seg... 

Anonymkode: e12e2...bac

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det fjernet noen statsstøtte eller lignende for 10-15 år sen, eller? Når begynte iden om att vi foreldre skal ta over og drifte barnas fritidsaktiviteter?

Anonymkode: c1114...f08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker selv at mine foreldre hentet hver gang 😅 Har fått et negativt bilde av mine barndomsvenner’s foreldre fordi de få gangene de faktisk hentet og leverte så kjørte de aldri helt til huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De spesifiserer jo at de mener foreldre som ikke er syke! Som reiser på trening og er oppegående med daglige hverdagsoppgaver. Ikke de med en diagnose. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De gjorde det før.

Nei 

Anonymkode: 86d40...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet du, da sier den forelderen "jeg er syk, kan du være så snill å ta med barnet mitt så han får bli med på treningen"? Verre er det ikke, skjønner du, det hadde ikke vært noe problem i en sånn setting, Spydighetene du spyr ut av deg kan du holde for deg selv, Snakk, det klarer du tydeligvis, og si hva problemet er, så ordner det seg. 

Anonymkode: 5d9ae...cee

Det er lett å forså utifra måten du ordlegger deg at du ikke har kunnskap eller erfaring med hvordan psykisk sykdom kan arte seg. Da ville du forstått at det er ikke noe folk bare forteller rett ut til hvem som helst. Det er forbundet stor skam og stigma rundt dette for mange. 

Jeg er forøvrig ikke i denne situasjonen selv, slik du antar. Jeg følger selv opp mine to barn uten problemer, og har ofte hentet med andre. Det jeg prøver er imidlertid å få folk som deg (og andre her i tråden) til å forstå at det ofte ikke er latskap og likegyldighet som ligger bak når foreldrene melder seg helt ut. Da er det som regel  sykdom eller andre ting som folk av ulike årsaker skammer seg over. 

Heldigvis finnes det mange oppegående voksne mennesker på vakt der ute som forstår dette. Vi trenger mer omsorg og raushet i verden ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åsså lurer vi på hvorfor barna våre mobber og utestenger?🙈

Anonymkode: b72d2...5de

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...