Gå til innhold

Foreldre som aldri kan stille opp på noe, aldri kjøre osv..?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er ingen grunn til at førsteklassinger skal ha to treninger i uka og seriespill. Dette kan komme på plass når barna er store nok til å komme seg til og fra trening selv.

Anonymkode: 358fe...26f

Jeg er jo helt enig. Men det hjelper lite når ikke trenerne er det. Og da blir enkelte av oss stemplet som unnasluntrere som ikke bidrar på kamper og cuper, selv om vi forsøker å si ifra at det er for mye for de minste skolebarna. 

Anonymkode: d620c...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg leser sånne tråder er jeg glad mine ikke valgte lagidrett når de var yngre. 

Anonymkode: aad39...528

Jeg er super glad min valgte det, fantastisk samhold blant barna og en del av foreldrene 

Anonymkode: 86d40...35b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh here we go again...

Dere foreldre som er så perfekte og klarer alt... og mener at alle andre skal være like perfekte som dere!

se dere i speilet!

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er jo helt enig. Men det hjelper lite når ikke trenerne er det. Og da blir enkelte av oss stemplet som unnasluntrere som ikke bidrar på kamper og cuper, selv om vi forsøker å si ifra at det er for mye for de minste skolebarna. 

Anonymkode: d620c...679

Men verken håndball eller fotball har fast serie, det kjøres i håndball 1-3 klasse miniturneringer ikke en gang i måneden i snitt en gang og i fotball er det ikke serie før de er 8-9 og spiller 5er. 3er er noen dager med 2-3 kamper hver gang 

Anonymkode: 9c68e...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, egentlig ikke. Samfunnsoppdraget til idretten er å lære samhold og samarbeid, ikke å bli best mulig i denne idretten.

Beklager, men du lyver til deg selv. Det skinner gjennom innleggene dine at du er veldig opptatt av at barna du trener skal oppnå resultater.

Jeg er opptatt av MESTRING og utvikling, ikke resultater.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er super glad min valgte det, fantastisk samhold blant barna og en del av foreldrene 

Anonymkode: 86d40...35b

Finnes så mange andre arenaer som gir akkurat det samme, selv om det ikke er lagidrett og dugnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frivis skrev (4 minutter siden):

ohh here we go again...

Dere foreldre som er så perfekte og klarer alt... og mener at alle andre skal være like perfekte som dere!

se dere i speilet!

Vi foreldre ser våre begrensninger og tilpasser barnas aktivitet etter kapasitet, derfor driver ikke mine barn med hest eller alpin. Mine barn har drevet med håndball og fotball blant annet og er innstilt på kjøring, dugnad og kamper !! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finnes så mange andre arenaer som gir akkurat det samme, selv om det ikke er lagidrett og dugnader.

Da kan andre finne de arenaene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi foreldre ser våre begrensninger og tilpasser barnas aktivitet etter kapasitet, derfor driver ikke mine barn med hest eller alpin. Mine barn har drevet med håndball og fotball blant annet og er innstilt på kjøring, dugnad og kamper !! 

jaja, hvis håndball og fotball er enklere enn hest og alpin, så tror jeg ikke dere trenger å hyle i kor om hjelpe fra alle som bare vil ha fred.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Det som mest sannsynlig skjer, er at det barnet slutter ufrivillig på idretten pga egoistiske foreldre. 

Ja det finnes dessverre så egoistiske foreldre, de har nok med seg selv og driter i barna

Anonymkode: 5d9ae...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (12 minutter siden):

ohh here we go again...

se dere i speilet!

Hva skal vi se etter i speilet?

Anonymkode: ff0ca...ba2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sønnen på juniorlaget i fotball. Frafallet har vært stort som i alle andre aktiviteter i denne alderen. Det som er påfallende er at de som er igjen har foreldre som alltid har møtt på kamp, har stilt opp på dugnad og vist interesse for aktiviteten og ikke overlatt barna til aktiviteten og blitt hjemme. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frivis skrev (11 minutter siden):

ohh here we go again...

se dere i speilet!

De fleste klarer å tenke hvilke aktiviteter som passer til familien, det innebærer ofte kjøring, det det er snakk om her er foreldre som melder barna på div og tar for gitt at andre foreldre ordner opp

Anonymkode: 5d9ae...cee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke at det skal være så ekstremt tidkrevende. Jeg vokste opp på 90-tallet og har spilt fotball til opp i ungdomsårene. Ingen av oss ble kjørt til trening, vi måtte gå eller sykle. Kjøring til kamp ble alltid gjort i grupper med full bil. Så mine foreldre kjørte kanskje en gang i måneden når det var sesong. Dugnad var vel kun loddsalg som jeg kan huske. Trenerne gjorde en enorm innsats da, så kreds til dem.

Men sånn seriøst, hva har endret seg?

Anonymkode: f172f...44f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er opptatt av MESTRING og utvikling, ikke resultater.

Da lyver du til deg selv, for du beskriver at det er viktig for deg at de blir vinnere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Forstår ikke at det skal være så ekstremt tidkrevende. Jeg vokste opp på 90-tallet og har spilt fotball til opp i ungdomsårene. Ingen av oss ble kjørt til trening, vi måtte gå eller sykle. Kjøring til kamp ble alltid gjort i grupper med full bil. Så mine foreldre kjørte kanskje en gang i måneden når det var sesong. Dugnad var vel kun loddsalg som jeg kan huske. Trenerne gjorde en enorm innsats da, så kreds til dem.

Men sånn seriøst, hva har endret seg?

Anonymkode: f172f...44f

Litt for mange foreldre som skal ha et barn på landslaget…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kommer sikkert til å bli den forelderen dere prater om. Men det er fordi jeg ikke forstår dette rotte racet. Hvorfor kan ikke ungene heller bare spille fotball i nabolaget, hvorfor må foreldrene kjøre barna til alle idrettene og bruke hele kvelden sin og helger og fridager på å stå å se på barna spille? Hvorfor er det så innmari viktig å holde dugnader for å fremstille sporten barna går på som profesjonell? Herligfred de er jo unger. Jeg vil helst bruke tiden vår med familie og de nære vennene vi allerede har enn å stå å holde falske samtaler med slike foreldre som dere hele kvelden. 

Anonymkode: df9e7...7c7

Gi faen i å meld på ungen din på fotball da 🙄 så får den ungen surre rundt i nabolaget mens resten av klassen er på cup eller spiller bortekamp. 
Så slipper du å snike med ungen din med andre foreldre som har vett til å stille opp fordi det ikke «passer» å kjøre for deg. 

Anonymkode: 54d32...c28

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk det var morsomt å følge opp på fotball i 12 år. Mannen min var trener, og jeg var lagleder, så vi var på alt av treninger, kamper og cup'er. Fylte opp bilen med andres barn. Godt miljø, sosialt, og ingen som klagde over kioskvakt eller dugnad en gang i året. Om noen ikke kunne ha vakt, så byttet de med noen andre uten å lage noe styr av det. Den årlige dugnaden besto vanligvis av å rydde grøfter før 17 mai for å tjene penger til klubben. Grei trim 🙂

Anonymkode: 523c1...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk det var morsomt å følge opp på fotball i 12 år. Mannen min var trener, og jeg var lagleder, så vi var på alt av treninger, kamper og cup'er. Fylte opp bilen med andres barn. Godt miljø, sosialt, og ingen som klagde over kioskvakt eller dugnad en gang i året. Om noen ikke kunne ha vakt, så byttet de med noen andre uten å lage noe styr av det. Den årlige dugnaden besto vanligvis av å rydde grøfter før 17 mai for å tjene penger til klubben. Grei trim 🙂

Anonymkode: 523c1...2e2

Årlig dugnad? Kompisen min med 12 år gammel sønn hadde fire dugnader à 6 timer i 2024 til fotballen…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg over det samme. Her er det noen få som aldri bidrar, men er de første til å sende barna når andre inviterer og tilbyr skyss/gratis aktiviteter. Ofte uten så mye som en takk. Etter hvert som barna blir større blir det jo også elefanten i rommet og flaut for barna det gjelder. 

Anonymkode: e4781...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...