Gå til innhold

Foreldre som aldri kan stille opp på noe, aldri kjøre osv..?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 18.26):

Screenshot_2025-04-13-20-25-40-81_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Anonymkode: a0231...ba1

Ekspander  

Fader feil tråd.. 

Anonymkode: a0231...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er veldig fan av samkjøring, men det må jo gå på rundgang. Vi er 4 som deler på det, men på kamper vil alle være med. Jeg deltar på dugnader i idrettslaget, stiller opp og hjelper til på treninger osv når jeg ikke har kveldsturnus, da bytter vi internt slik at alle får deltatt. Det er viktig og delta i idrettslaget, dette driftes på frivillig basis.

Når det kommer til dugnader i skolen er jeg mer skeptisk. Skolen er ett kommunalt bygg og skal i mine øyne vedlikeholdes av kommunen. Her forventer fau at vi foreldre skal vedlikeholde skolebygningen. Dette melder jeg meg fint ut av. Jeg har ikke helse til malejobber eller snekkerjobbet. Jeg kan godt feie, men det som har stått på agendaen er ikke noe som samsvarer med min helse.

Anonymkode: a5ca3...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 17.45):

Årlig dugnad? Kompisen min med 12 år gammel sønn hadde fire dugnader à 6 timer i 2024 til fotballen…

Anonymkode: 358fe...26f

Ekspander  

Jeg er lagleder i for guttungens lag og skjems over hvor mye vi pålegger folk dugnad.

Jeg startet å føre timer (også fordi mange sluntra unna), men hver forelder på laget har i snitt 25 timer per halvår, og en god del av oss mye mer. Selv ser jeg på 50+ timer per halvår, minst, og det er kun ting jeg pålegges av klubben for å sikre dem inntekter.

Jeg synes dugnad er både viktig og greit, men et sted går det en grense. 

Anonymkode: b791a...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 21.06):

Jeg er lagleder i for guttungens lag og skjems over hvor mye vi pålegger folk dugnad.

Jeg startet å føre timer (også fordi mange sluntra unna), men hver forelder på laget har i snitt 25 timer per halvår, og en god del av oss mye mer. Selv ser jeg på 50+ timer per halvår, minst, og det er kun ting jeg pålegges av klubben for å sikre dem inntekter.

Jeg synes dugnad er både viktig og greit, men et sted går det en grense. 

Anonymkode: b791a...499

Ekspander  

Og så er det det med at dugnad egentlig er FRIVILLIG - men det fungerer jo ikke slik i dette landet!

Anonymkode: 762a3...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 12.59):

Det er som sagt ikke avsporing da det er hva tråden handler om, selv om noen har snakket om dette med barna.

Jeg har ingen problemer med å innse at barna trenger hjelp. Men jeg har samtidig problemer med at foreldre som faktisk bidrar og gjør sitt skal få tyn og bli kalt egoistiske fordi de ikke gjør enda mer. Og selv om man hjelper barna, så er også konsekvensen at de foreldre som ikke gidder/kan er de som blir belønnet for å sitte i sofaen mens andre må løpe rundt ekstra for å ikke bli kalt "kalde" eller "egoistiske". 

Det er mitt syn. 

Anonymkode: ecb4a...e35

Ekspander  

Enig! Men tror det er sånn med mye. F.eks. anti-rasisme og anti-rasister. De vil jo gjerne finne noen ekte rasister som de kan kjefte på for å være rasister, men rasister bryr seg sjeldent (ikke vits å kjefte), så de ender opp med å kjefte på folk som ikke er rasister som faktisk bryr seg, men som ikke sier ting på en perfekt måte eller ikke utad anstrenger seg nok for å møte kriteriene. 
dumt det. At man ender opp med å kjefte på feil folk. 

Anonymkode: 958e2...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...