Gå til innhold

Foreldre som aldri kan stille opp på noe, aldri kjøre osv..?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (På 5.4.2025 den 22.30):

De går glipp av mye. Ok så var det et kav innimellom, med kjøring til treninger og kamper, dugnad og å være vakt på fritidsklubben, men jeg hadde uten tvil gjort det samme en gang til, istedenfor å gå glipp av alle minner rundt dette. 

Plutselig var de store, og jeg savner ærlig talt dette nå. 

Deres tap! Men ja de er egosentriske. 

Egosentriske hvis de er syke?!

Anonymkode: fb0b8...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjelder på alle arenaer. Det er alltid de samme. De samme som kjører, de samme som er klassekontakt, de samme som stiller på dugnad, kiosk, ryddevakt osv osv. Og veldig ofte så møter man de foreldrene på flere arenaer, feks er fotballtreneren er klassekontakt. Det er alltid de samme som bidrar og de samme som ikke gjør det. Og de fleste av disse foreldrene som ikke bidrar er rett og slett folk som ikke gidder. De har fine, flotte jobber og er ressurssterke men de gidder ikke å kjøre rett og slett. Den drittjobben kan noen andre ta.

Anonymkode: 68109...e53

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 9.27):

Så du skal hjelpe, men du skal ikke hjelpe dem likevel? Hva er det du egentlig sier her?

Du er VELDIG korttenkt. De barna du nekter å hjelpe, de skal leve i samme nærmiljø som dine barn. Kanskje blir de kriminelle, og kanskje går det sterkt utover dine barn på sikt. Det er til din fordel at du hjelper barn rundt deg som har behov for det.

Vi er et samfunn. Vi er avhengig av hverandre. De ressurssterke skal ikke bare sitte og chit-chatte med hverandre. De ressurssterke har et spesielt ansvar for barna fra ressurssvake hjem.

Anonymkode: 358fe...26f

Tydeligvis så tåler du ikke at vi har forskjellige meninger.

voks opp litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal hjelpe, men du skal ikke hjelpe dem likevel? Hva er det du egentlig sier her?

Du er VELDIG korttenkt. De barna du nekter å hjelpe, de skal leve i samme nærmiljø som dine barn. Kanskje blir de kriminelle, og kanskje går det sterkt utover dine barn på sikt. Det er til din fordel at du hjelper barn rundt deg som har behov for det.

Vi er et samfunn. Vi er avhengig av hverandre. De ressurssterke skal ikke bare sitte og chit-chatte med hverandre. De ressurssterke har et spesielt ansvar for barna fra ressurssvake hjem.

Nå skal du høre her. 

igjen, Vi skal selvfølgelig hjelpe Barn som trenger det, men tenker du i det hele tatt på hvor stor belastning det blir for andre? 

Sånn Hvorfor skal andre ta ansvaret for Barnet ditt når det er du selv som valgte å få det? Ditt Barn er ditt Barn, det er ikke andre sitt Barn.

du Selv har ansvar for Barnet ditt.

En ting er om du faktisk ikke har råd til å hjelpe Barnet ditt, da kan man selvfølgelig be om hjelp, men når du har den muligheten til å hjelpe Barnet ditt og du ikke bruker den muligheten du har så er du litt egoistisk når du lar andre få kjøre Barnet ditt frem å tilbake når du egentlig selv kan gjøre noe med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting er gratis her i livet, og det skader ikke å jobbe litt ekstra for det.

du kan ikke bare forvente å få noe kjære deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2025 den 9.37):

For hundrede gang, og nå med store bokstaver for effekt:

DET HANDLER IKKE OM FORELDRENE, DET HANDLER OM BARNA!

Om du klarer å sitte der og se på at barn ikke får vært med på ting fordi de har drittforeldre, så værsågod å gjør det, men da får du jaggu være ærlig med deg selv om at du er egoistisk. Jeg klarer ikke å se på det, og hjelper de barna jeg kan. Jeg er tross alt faen så ressurssterk, og det skal komme lokalsamfunnet mitt til nytte.

Får hun ikke lov til å ha sin egen mening eller? hvorfor angriper du henne😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gheyo7 skrev (3 minutter siden):

Kan alle sammen bare ro seg ned i dette kommentarfeltet? Det er lov å ha forskjellige meninger? 

Forskjellige meninger er en ting, ha handlinger som påvirker andre er noe annet.

Anonymkode: 9c68e...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forskjellige meninger er en ting, ha handlinger som påvirker andre er noe annet.

Hva er det du prøver å si nå egentlig? Så nå er det våres feil for at Foreldre ikke klarer å ta ansvar for Barnet sitt? 
jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gheyo7 skrev (14 minutter siden):

Hva er det du prøver å si nå egentlig? Så nå er det våres feil for at Foreldre ikke klarer å ta ansvar for Barnet sitt? 
jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte nå

motsatt, at det er ikke vårt ansvar. 

Helt greit å ha ulike meninger, men om disse meninger betyr at man gir faen så påvirker det meg så er det ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min har opplevd å bli sett ned på for dette, selv om jeg bidrar med alt jeg kan. Er det dugnader og, verv og andre ting så kommer det i første rekke, men rett bak min datters psykiske helse. Den psykiske helsen kan jeg ikke gjøre noe med og varierer fra dag til dag. Når hun trenger oppfølging, så kan jeg rett og slett ikke og sånn må det være.

Jeg burde ikke trenge å forklare det til alle, men gjør det om noen faktisk spør i stedet for å sitte på sin høye hest å tenke sitt.

Jeg er alene med henne og forstår at det ikke er så lett for alle å sette seg inn hva alt dette innebærer. Det er faktisk ikke bare å få alt til å strekke til da.

Men jeg ber dere, hver så snill å ha litt i bakhodet at det kan være andre grunner til at enkelte bidrar mindre enn andre. Det er alltid det bare ligger på latskap og den typen ting.

Samtidig vil jeg si at alle jeg kjenner i min situasjon gjør så godt de kan med det de har. Når jeg ser på innsatsen vi legger inn i barna våre, og hvor mye av vår egen personlige (og svært viktige, men ofte ikke eksisterende egentid) vi må la vike for å kunne bidra så kan man faktisk argumentere for at vi gjerne strekker oss lengre enn mange som har har flere støttespillere og lettere grunnlag å forholde seg til.

Tenk litt på det. Hver litt medmenneskelig, vær nysgjerrig og spørrende før man trekker konklusjoner.

Det kan utgjøre veldig mye!

Anonymkode: 884da...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette gjelder på alle arenaer. Det er alltid de samme. De samme som kjører, de samme som er klassekontakt, de samme som stiller på dugnad, kiosk, ryddevakt osv osv. Og veldig ofte så møter man de foreldrene på flere arenaer, feks er fotballtreneren er klassekontakt. Det er alltid de samme som bidrar og de samme som ikke gjør det. Og de fleste av disse foreldrene som ikke bidrar er rett og slett folk som ikke gidder. De har fine, flotte jobber og er ressurssterke men de gidder ikke å kjøre rett og slett. Den drittjobben kan noen andre ta.

Dette er så sant! 

Her er vi også den samme gjengen som møtes i alle arenaer. De fleste har ikke bare ett, men 3-4-5 verv i lokalmiljøet. 
Fotballtreneren er klassekontakt og lagleder på håndballen, håndballtreneren sitter i styret til borettslaget og i FAU. Styreleder i turnklubben ble også leder for 17.mai komiten. Og sånn går det… Ikke fordi vi absolutt ønsker å gjøre alt selv, men det blir dønn stille i rommet hver gang verv skal deles ut. Alle stirrer i gulvet. Og noen må jo tilslutt ta et tak. 

Den positive siden er jo at vi blir en tett og sammensveiset gjeng som kjenner hverandre godt og har lav terskel for å ta opp ting eller be hverandre om hjelp. Vi har det hyggelig sammen, og blir godt kjent med alle barn i lokalmiljøet, hvilket har vist seg veldig nyttig etterhvert som barna blir eldre.

Anonymkode: 536c2...fb5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Åpenbart at du ikke aner hva du snakker om.

Anonymkode: 86d40...35b

Kanskje du skal komme med noen argumenter, fremfor flaue onelinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gheyo7 skrev (1 time siden):

ingenting er gratis her i livet, og det skader ikke å jobbe litt ekstra for det.

du kan ikke bare forvente å få noe kjære deg. 

Hva er det du vaser om? Hvor har jeg forventet noe gratis i innlegget du siterer? Kan du ikke lese norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2025 den 6.28):

Egosentriske hvis de er syke?!

Anonymkode: fb0b8...eb4

Det er de færreste som er så syke at de ikke kan møte opp for å se på noe. 

Fotballmammaen som til slutt døde av kreft (tredje runde med kreft som tok henne) var ene av fire mødre som alltid stilte opp. Bare to uker før hun døde var hun og så på kamp. Vi visste da ikke at hun var dødssyk. Vet det betydde og betyr enormt for sønnen hennes at hun prioriterte ham til det siste. Hele laget var i begravelsen. 

Selv har jeg en rygg som plaget meg siden jeg var tenåring, og som medfører at jeg svimer av om jeg står rett opp og ned i 15 minutter +, så jeg dro med meg en campingstol overalt, eller regelrett danset på sidelinja. Jeg har utallige kamper og cuper bak meg. 

Jeg er temmelig sikker på at resten av mødrene og fedrene som i liten grad stilte opp ikke var syke hele hopen. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er det du vaser om? Hvor har jeg forventet noe gratis i innlegget du siterer? Kan du ikke lese norsk?

Det virker som om du forventer det, for måten du skriver på viser det tydelig.

Det er du som ikke klarer å lese Norsk her, du skjønner ikke en dritt av det jeg skriver, nettopp fordi du ikke vil forstå det. 
det er ikke vits å diskutere med deg, du vil ikke bruke hjernen din litt engang til å tenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vis du har så lyst til å hjelpe andre så gjør det selv, ikke klag din tulling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg for min har opplevd å bli sett ned på for dette, selv om jeg bidrar med alt jeg kan. Er det dugnader og, verv og andre ting så kommer det i første rekke, men rett bak min datters psykiske helse. Den psykiske helsen kan jeg ikke gjøre noe med og varierer fra dag til dag. Når hun trenger oppfølging, så kan jeg rett og slett ikke og sånn må det være.

Jeg burde ikke trenge å forklare det til alle, men gjør det om noen faktisk spør i stedet for å sitte på sin høye hest å tenke sitt.

Jeg er alene med henne og forstår at det ikke er så lett for alle å sette seg inn hva alt dette innebærer. Det er faktisk ikke bare å få alt til å strekke til da.

Men jeg ber dere, hver så snill å ha litt i bakhodet at det kan være andre grunner til at enkelte bidrar mindre enn andre. Det er alltid det bare ligger på latskap og den typen ting.

Samtidig vil jeg si at alle jeg kjenner i min situasjon gjør så godt de kan med det de har. Når jeg ser på innsatsen vi legger inn i barna våre, og hvor mye av vår egen personlige (og svært viktige, men ofte ikke eksisterende egentid) vi må la vike for å kunne bidra så kan man faktisk argumentere for at vi gjerne strekker oss lengre enn mange som har har flere støttespillere og lettere grunnlag å forholde seg til.

Tenk litt på det. Hver litt medmenneskelig, vær nysgjerrig og spørrende før man trekker konklusjoner.

Det kan utgjøre veldig mye!

Anonymkode: 884da...d36

Men da bidrar du jo med det du klarer. Mange foreldre er ikke i din situasjon og er rett og slett der at de tenker at de er sliten etter jobb så da kan noen andre gjøre det. Når trinnet til sønnen min hadde arrangement trengte de voksne som kunne være tilstede, vi var 2 stk som meldte oss! Det er 50 barn på trinnet. Ikke kom å fortell meg at ingen av disse 100 foreldrene kunne bidratt. Det er latskap

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men da bidrar du jo med det du klarer. Mange foreldre er ikke i din situasjon og er rett og slett der at de tenker at de er sliten etter jobb så da kan noen andre gjøre det. Når trinnet til sønnen min hadde arrangement trengte de voksne som kunne være tilstede, vi var 2 stk som meldte oss! Det er 50 barn på trinnet. Ikke kom å fortell meg at ingen av disse 100 foreldrene kunne bidratt. Det er latskap

Når kun to av 100 melder seg på, da er det noe annet enn latskap som ligger til grunn. Det er jo åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...