AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:32 #1 Del Skrevet lørdag kl 08:32 Jeg har en fastrentekonto i ferd med å utløpe. Ville dere bundet for en ny periode på 6 mnd nå? Eller tenker dere at renta kan gå oppover så det er verdt å vente? Jeg har allerede to andre fastrentekonti, Bluestep 5,23% og Svea 5,22%. Ser den tredje på listen på Finansportalen er på 5,19. På vanlig sparekonto har jeg 5,05%, så ikke noen enorm forskjell. Og de må jo også varsle et par mnd i forveien hvis de skal sette den ned. Anonymkode: 4b86e...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:59 #2 Del Skrevet lørdag kl 09:59 Jeg har skrevet mye om dette de siste 3 årene. Til og med rådet folk til å velge fastrente 10 år tilbake i tid da renten var lav, men folk lo og kallte meg konspirasjonsteoretiker. De eneste konspirasjonsteoretikerne var dem selv, som hørte på disse "VG ekspertene" som dukker opp i hver eneste artikkel i e24 eller NRK og andre hovedstrømsmedier/redaktørstyrte medier. Hvis du har evne til å se hva som skjer. Hvordan media ensidig tar parti med venstresiden og hater alle som trosser dypstaten, så har du et langt bedre grunnlag for å forstå hvilken vei vi går i mot. Det krever selvsagt at man skrur av TV av og til, og sjekker flere kilder. Altså noe 99,9% av nordmenn ikke gjør. Anonymkode: 82c73...c0d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:34 #3 Del Skrevet lørdag kl 10:34 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 9.59): Jeg har skrevet mye om dette de siste 3 årene. Til og med rådet folk til å velge fastrente 10 år tilbake i tid da renten var lav, men folk lo og kallte meg konspirasjonsteoretiker. De eneste konspirasjonsteoretikerne var dem selv, som hørte på disse "VG ekspertene" som dukker opp i hver eneste artikkel i e24 eller NRK og andre hovedstrømsmedier/redaktørstyrte medier. Hvis du har evne til å se hva som skjer. Hvordan media ensidig tar parti med venstresiden og hater alle som trosser dypstaten, så har du et langt bedre grunnlag for å forstå hvilken vei vi går i mot. Det krever selvsagt at man skrur av TV av og til, og sjekker flere kilder. Altså noe 99,9% av nordmenn ikke gjør. Anonymkode: 82c73...c0d Ekspander Det var en sparekonto TS snakket om? Ikke boliglån? Anonymkode: 03988...000 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:38 #4 Del Skrevet lørdag kl 10:38 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 9.59): Jeg har skrevet mye om dette de siste 3 årene. Til og med rådet folk til å velge fastrente 10 år tilbake i tid da renten var lav, men folk lo og kallte meg konspirasjonsteoretiker. De eneste konspirasjonsteoretikerne var dem selv, som hørte på disse "VG ekspertene" som dukker opp i hver eneste artikkel i e24 eller NRK og andre hovedstrømsmedier/redaktørstyrte medier. Hvis du har evne til å se hva som skjer. Hvordan media ensidig tar parti med venstresiden og hater alle som trosser dypstaten, så har du et langt bedre grunnlag for å forstå hvilken vei vi går i mot. Det krever selvsagt at man skrur av TV av og til, og sjekker flere kilder. Altså noe 99,9% av nordmenn ikke gjør. Anonymkode: 82c73...c0d Ekspander Hvis du hadde vært litt mer interessert i å hjelpe, og litt mindre interessert i å markere "kunnskapen" din på nivå med en kåt hannhund på lyktestolper, så prøv igjen. Anonymkode: 6b34e...426 1 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:51 #5 Del Skrevet lørdag kl 10:51 Hensikten Trump har med å krasje aksjemarkedet med straffetoll, er jo bl.a. at han prøver å tvinge Fed til å kutte styringsrenta. Blir det lave renter pga børskrakk i USA, kommer trolig også Norges Bank til å følge etter og kutte litt. Så jeg tviler på at det blir noe høyere styringsrente i Norge i år. Heller litt lavere eller helt lik den vi har nå. Da skjer det heller ikke så mye med innskuddsrentene. Anonymkode: d7028...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:07 #6 Del Skrevet lørdag kl 11:07 Ser at jo lengre bindingstid, jo lavere blir renten. 4 års bindingstid gir kun 2,5%. Så forventningene i markedet er lavere rente. Bare hoppet fra 12 mnd til 24 mnd gir en reduksjon i rente på 0,60%. Hvis du ikke har behov for pengene de neste 12 mnd, ville jeg bundet i 12 mnd. Ser BlueStep gir gir 5,19% på det. Anonymkode: a6e71...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:42 #7 Del Skrevet lørdag kl 11:42 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 8.32): Jeg har en fastrentekonto i ferd med å utløpe. Ville dere bundet for en ny periode på 6 mnd nå? Eller tenker dere at renta kan gå oppover så det er verdt å vente? Jeg har allerede to andre fastrentekonti, Bluestep 5,23% og Svea 5,22%. Ser den tredje på listen på Finansportalen er på 5,19. På vanlig sparekonto har jeg 5,05%, så ikke noen enorm forskjell. Og de må jo også varsle et par mnd i forveien hvis de skal sette den ned. Anonymkode: 4b86e...c43 Ekspander Spørsmålet å binde renten eller ikke, er jo helt avhengig av hvilke planer du har for pengene du vil binde. Skal pengene stå ubrukte i 6 måneder til, så er du vel interessert i å få best mulig rente? Har du planer om å kanskje bruke pengene, så er det jo dumt å låse pengene. Det er relevant for spørsmålet til ts ikke alle andre tullesvar i denne tråden. Anonymkode: f4151...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:53 #8 Del Skrevet lørdag kl 11:53 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 11.42): Spørsmålet å binde renten eller ikke, er jo helt avhengig av hvilke planer du har for pengene du vil binde. Skal pengene stå ubrukte i 6 måneder til, så er du vel interessert i å få best mulig rente? Har du planer om å kanskje bruke pengene, så er det jo dumt å låse pengene. Det er relevant for spørsmålet til ts ikke alle andre tullesvar i denne tråden. Anonymkode: f4151...475 Ekspander Ettersom ts ønsker råd om binding/ikke binding, må en legge til grunn av ts har tenkt igjennom behovet sitt for penger. Så det ts spør om, er hvilken vei renten kommer til å gå. Det er det ingen som kan fortelle ts, men ved å se på hvilken rente som er mulig å oppnå ved lengre binding enn 6 mnd eller 12 mnd, er det sannsynlige svare: renten kommer til å gå ned. Så hvis det er slik at ts ser for seg at det er ok for ts sin økonomi å binde pengene, så er rådet å gjøre det, fremfor å ha de stående på en konto med flytende rente. Anonymkode: a6e71...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet lørdag kl 12:06 #9 Del Skrevet lørdag kl 12:06 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 11.42): Spørsmålet å binde renten eller ikke, er jo helt avhengig av hvilke planer du har for pengene du vil binde. Skal pengene stå ubrukte i 6 måneder til, så er du vel interessert i å få best mulig rente? Har du planer om å kanskje bruke pengene, så er det jo dumt å låse pengene. Det er relevant for spørsmålet til ts ikke alle andre tullesvar i denne tråden. Anonymkode: f4151...475 Ekspander Dette kommer det klart fram i første innlegget til TS? Skriver jo at hun lurer på å binde i 6 mnd til og da sier det seg selv at hun ikke har tenkt til å bruke pengene. Det er opplagt at TS vil ha høyest mulig rente, er derfor hun spør her om folk tror at sparerenten vil få opp i løpet av de neste månedene, eller om fastrentene som tilbys nå er bedre valg enn flytende rente. TS, jeg tror jeg hadde tatt 6 mnd fastrente igjen nå. Sjekk om du kan ha to fastrentekontoer i Bluestep hvis de ligger høyest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:07 #10 Del Skrevet lørdag kl 12:07 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 8.32): Jeg har en fastrentekonto i ferd med å utløpe. Ville dere bundet for en ny periode på 6 mnd nå? Eller tenker dere at renta kan gå oppover så det er verdt å vente? Jeg har allerede to andre fastrentekonti, Bluestep 5,23% og Svea 5,22%. Ser den tredje på listen på Finansportalen er på 5,19. På vanlig sparekonto har jeg 5,05%, så ikke noen enorm forskjell. Og de må jo også varsle et par mnd i forveien hvis de skal sette den ned. Anonymkode: 4b86e...c43 Ekspander En periode på 6 mnd er jo ikke lang tid, og det vil nok ikke rekke å utgjøre så veldig store forskjeller uansett Anonymkode: 56d19...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker874626 Skrevet lørdag kl 12:41 #11 Del Skrevet lørdag kl 12:41 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 9.59): Jeg har skrevet mye om dette de siste 3 årene. Til og med rådet folk til å velge fastrente 10 år tilbake i tid da renten var lav, men folk lo og kallte meg konspirasjonsteoretiker. De eneste konspirasjonsteoretikerne var dem selv, som hørte på disse "VG ekspertene" som dukker opp i hver eneste artikkel i e24 eller NRK og andre hovedstrømsmedier/redaktørstyrte medier. Hvis du har evne til å se hva som skjer. Hvordan media ensidig tar parti med venstresiden og hater alle som trosser dypstaten, så har du et langt bedre grunnlag for å forstå hvilken vei vi går i mot. Det krever selvsagt at man skrur av TV av og til, og sjekker flere kilder. Altså noe 99,9% av nordmenn ikke gjør. Anonymkode: 82c73...c0d Ekspander En ødelagt klokke er også riktig to ganger om dagen Hvis du har anbefalt å binde til fastrente i ti år har du gitt dårlige råd i seks av de. Først høsten 21 at rentene begynte å stige. Endret lørdag kl 12:43 av AnonymBruker874626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet lørdag kl 14:40 #12 Del Skrevet lørdag kl 14:40 Jeg ville bundet på nytt. Vi lever i svært urolige tider. Renten kan forbli høy eller den kan gå i tilnærmet null (finanskrise) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:39 #13 Del Skrevet lørdag kl 21:39 Sniff76 skrev (På 5.4.2025 den 12.06): TS, jeg tror jeg hadde tatt 6 mnd fastrente igjen nå. Sjekk om du kan ha to fastrentekontoer i Bluestep hvis de ligger høyest. Ekspander Nei, jeg kan ikke ha to. AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 12.07): En periode på 6 mnd er jo ikke lang tid, og det vil nok ikke rekke å utgjøre så veldig store forskjeller uansett Anonymkode: 56d19...cc2 Ekspander Det kommer an på om renten går ned i løpet av perioden. Men den kan jo også gå opp, så litt vanskelig å velge. Ser ellers det har kommet noen rare svar her 😅 I hvert fall bra jeg ikke bandt på det laveste for noen år siden. Anonymkode: 4b86e...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katarina1919 Skrevet lørdag kl 21:52 #14 Del Skrevet lørdag kl 21:52 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 8.32): Jeg har en fastrentekonto i ferd med å utløpe. Ville dere bundet for en ny periode på 6 mnd nå? Eller tenker dere at renta kan gå oppover så det er verdt å vente? Jeg har allerede to andre fastrentekonti, Bluestep 5,23% og Svea 5,22%. Ser den tredje på listen på Finansportalen er på 5,19. På vanlig sparekonto har jeg 5,05%, så ikke noen enorm forskjell. Og de må jo også varsle et par mnd i forveien hvis de skal sette den ned. Anonymkode: 4b86e...c43 Ekspander Hvor har du vanlig sparekonto med 5,05%? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:30 #15 Del Skrevet lørdag kl 22:30 Katarina1919 skrev (På 5.4.2025 den 21.52): Hvor har du vanlig sparekonto med 5,05%? Ekspander Maritime&Merchant Anonymkode: 4b86e...c43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:20 #16 Del Skrevet søndag kl 01:20 Katarina1919 skrev (På 5.4.2025 den 21.52): Hvor har du vanlig sparekonto med 5,05%? Ekspander Jeg har vanlig sparekonto med 5,06 hos Avida. Anonymkode: 417f7...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet søndag kl 06:16 #17 Del Skrevet søndag kl 06:16 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 8.32): Jeg har en fastrentekonto i ferd med å utløpe. Ville dere bundet for en ny periode på 6 mnd nå? Eller tenker dere at renta kan gå oppover så det er verdt å vente? Jeg har allerede to andre fastrentekonti, Bluestep 5,23% og Svea 5,22%. Ser den tredje på listen på Finansportalen er på 5,19. På vanlig sparekonto har jeg 5,05%, så ikke noen enorm forskjell. Og de må jo også varsle et par mnd i forveien hvis de skal sette den ned. Anonymkode: 4b86e...c43 Ekspander Det kommer an på om du vurderer å plassere pengene i noe annet enn på bankkonto eller ikke. Hvis bankinnskudd er det eneste alternativet du er komfortabel med så anbefaler jeg at du til enhver tid setter pengene på den fastrentekontoen som gir høyest rente. Renta stiger ikke så mye på 6 mnd at du taper noe vesentlig på det. Hvis du ønsker å ha muligheten til å kjøpe aksjefond billig når/hvis muligheten byr seg kan det være lurt å ha pengene på en høyrentekonto uten bindingstid. Det samme hvis du vil ha muligheten til å kjøpe en eiendom hvis drømmeeiendommen legges ut for salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå