Gå til innhold

Bare legger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er fint vær og sol over store deler av syd-Norge om dagen, og rundt 10 grader. Og mer skal ikke til før man ser flere ute i vårsola. Deilig det, men så er det allerede flere som går rundt med bukser/tights som rekker til knea eller midt på leggen, og uten strømpebukse eller sokker på beina. Noen også i skjørt uten noe under. Altså,- hadde dette vært på høsten med 10 grader hadde mange syntes det var dritkalt og strømpebuksa hadde kommet på for lenge siden om man skulle gå slik kledd. Hvorfor er det så stor forskjell på 10 grader om våren kontra høsten?

Anonymkode: 41a1e...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk lengter etter våren, kort og godt. Omfavner solstreif og at det går mot sommer. Helt normalt!

Anonymkode: a1aa5...ca3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk lengter etter våren, kort og godt. Omfavner solstreif og at det går mot sommer. Helt normalt!

Anonymkode: a1aa5...ca3

Men det er minst like lett å bli forkjøla i ti grader om våren som på høsten, men da kler jo folk på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er minst like lett å bli forkjøla i ti grader om våren som på høsten, men da kler jo folk på seg?

Man blir ikke forkjølet av å gå med bare legger. Man må bli smittet for å bli forkjølet og det blir man ikke av bare legger eller bare armer. Så ingen grunn til panikk her altså 😅 

Anonymkode: 96b88...0f3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå å fryse på beina er det verste jeg vet, så grøsser når jeg ser folk gå barlegget om dagen. Og fortsatt pussig at de samme folka kler godt på seg under 15 gr om høsten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Selvom du velger å gå naken, så må du fortsatt bli smittet for å bli syk😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ha virus i deg veldig lenge. Men når du blir kald synker imunforsvaret ditt og de får fotfeste. 

• Kald luft svekker immunforsvaret midlertidig. Når du fryser, spesielt på føtter, hender eller i ansiktet, kan det påvirke kroppens evne til å bekjempe virus.

• Virus trives bedre i kald, tørr luft. Derfor spres de lettere i kald luft.

• Folk er mer innendørs. Nærkontakt med andre gjør at smitten sprer seg lettere.

• Tørr luft tørker ut slimhinner, og da har virus lettere for å feste seg i nese og svelg.

Jeg går fortsatt med varm strømpebukse og trøye under enda en stund til...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må en bli smittet for å bli syk, men immunforsvaret blir svekket når vi fryser som dermed gjør det mye lettere å bli smittet og syk.

Jeg er en frysepinne og tar alltid hensyn til det uansett på året. Sommer som vinter. Jeg har gått med både skjørt og kjole de siste dagene men så klart med strømpebukse. Men det er jo klart at vi nordmenn er solhungry. Som i Askeladden og de gode hjelpere om han som spiste men aldri ble mett, sånn er folk flest etter sol, vår og den gode viben som skjer når sol møter hud. Vi har hatt vinter så lenge, det har vært så kaldt og mørkt og svart at vi utholder litt kulde, litt trekk, litt den kalde sniken for å kjenne solen mot huden, for våren:strålende:

Nå er vår og sommer mine favoritter av årstider og jeg får et savn og en "blues" når høsten kommer men noe av det som kan være digg med høsten er når høst garderoben blir tatt frem, med tykkere strømpebukser og skjerf.  Så der selv frysepinnen jeg lengter etter solstrålene på våren og kanskje utholder litt vind før jeg tar på meg fordi det å kjenne noe jeg har lengtet så lenge etter gir meg glede og energi der er det også greit å pakke seg inn i når høstsesongen inntrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forskjellen på 10 grader på våren og 10 grader på høsten er jo solen. Den står høyere på himmelen. Vind har også mye og si.jeg satt i bikini på verandaen i 3 timer og fikk litt mer farge enn jeg så for meg . Jeg har gått i shorts 2 dager denne uken , da det har vært ca 10 grader, men feels like 16. dagene med 10 grader og, feels like 8 Wind makes it feel colder , har jeg hatt på kåpe. Har undervurdert solen når det føles kaldt og klart og bli solbrendt på nesen 😅 uv stråler må en og se på. 
bare « grader» sier ikke alt. 

Anonymkode: 2f52d...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er fint vær og sol over store deler av syd-Norge om dagen, og rundt 10 grader. Og mer skal ikke til før man ser flere ute i vårsola. Deilig det, men så er det allerede flere som går rundt med bukser/tights som rekker til knea eller midt på leggen, og uten strømpebukse eller sokker på beina. Noen også i skjørt uten noe under. Altså,- hadde dette vært på høsten med 10 grader hadde mange syntes det var dritkalt og strømpebuksa hadde kommet på for lenge siden om man skulle gå slik kledd. Hvorfor er det så stor forskjell på 10 grader om våren kontra høsten?

Ikke nødvendigvis, kaldt for å være høst. Men en ting vet du ikke, blir de syke alle disse som kler av seg på våren? 

Anonymkode: 17801...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så varm at jeg bruker kort tights hele året hjemme. Kan ikke fordra å gå med sokker, så det er heller ikke på hjemme.

Endelig er det såpass varmt ute nå at jeg slipper å bytte klær hvis jeg bare skal en tur på butikken, for da blir det kort tights og småsko - uten strømper. Om noen blir plaget av det, så er det deres problem å ikke mitt :D 

Anonymkode: 3f83a...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er så varm at jeg bruker kort tights hele året hjemme. Kan ikke fordra å gå med sokker, så det er heller ikke på hjemme.

Endelig er det såpass varmt ute nå at jeg slipper å bytte klær hvis jeg bare skal en tur på butikken, for da blir det kort tights og småsko - uten strømper. Om noen blir plaget av det, så er det deres problem å ikke mitt :D 

Blir ikke plaget, og mer rettet mot andre, men de som går i sorte bukser og sorte lave sko synes jeg kontrasten blir for stor med hvite ankler/legger mellom sko og buksekant. Gjelder særlig de som sitter på finere kontorer. Da hadde det passet bedre med sorte sokker eller strømper under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan bruke ankel bukser på jobb nå , men ikke noe kortere enn det , er jo også lik bleik, men det er vel alle nå 🙈 

sola meg i dag med 50 faktor i trynet , ble solbrent allikevel , så sola tar 😳🙈

Anonymkode: 93ace...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan bruke ankel bukser på jobb nå , men ikke noe kortere enn det , er jo også lik bleik, men det er vel alle nå 🙈 

Så prøv et par timer i shorts i morgen, så er du ikke likbleik på beina lenger 😅 

ja sola tar, gått i shorts 2 dager denne uka . 

Anonymkode: 2f52d...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var ute med shorts, men hadde knelange (og veldig kule hvite Adidas) sokker dratt helt opp. Ikke bare legger, men bare knær. Litt kjølig i sola, veldig kjølig i skyggen. 

Anonymkode: 249d2...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir ikke plaget, og mer rettet mot andre, men de som går i sorte bukser og sorte lave sko synes jeg kontrasten blir for stor med hvite ankler/legger mellom sko og buksekant. Gjelder særlig de som sitter på finere kontorer. Da hadde det passet bedre med sorte sokker eller strømper under.

Jeg bruker kort tights så lenge i løpet av året at leggene ikke rekker å bli helt hvite. Har skille der hele tiden, så jeg er ikke av de som kommer med kritthvite legger nå på våren 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det gjør vel ikke noe å være blek? Jeg legger aldri merke til hvor bleke/brune andre er 😅 

Anonymkode: 8c9d2...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...