AnonymBruker Skrevet 5. april #1 Del Skrevet 5. april Hvor mye gir man til konfirmanten som tante og onkel? Reflekterer summen hvor nært forhold man har? Høyere sum jo nærere forholdet er? Anonymkode: e1a98...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #2 Del Skrevet 5. april Her lå det på 500 til 2000 kr Anonymkode: 6e46c...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #3 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 3.22): Hvor mye gir man til konfirmanten som tante og onkel? Reflekterer summen hvor nært forhold man har? Høyere sum jo nærere forholdet er? Anonymkode: e1a98...e09 Ekspander Høyere jo bedre råd man har. Selvsagt høyere med god relasjon OG god råd. Anonymkode: 8abf7...816 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #4 Del Skrevet 5. april Hos oss var det 3 konfirmanter i fjor, der ble vi søsknene enig om sum, slik at det skulle være likt fra hver familie (tanter, onkler og søskenbarn). Dette var spesielt ett ønske fra den minste familien. I den ene familien er det 5, den andre 4 (+ en ekspartner), den tredje 2. Her mener jeg vi landet på 3000,- ( alle har helt ok råd, ikke veldig god råd og heller ikke veldig dårlig råd). Som medlem av en av de større familiene, hadde jeg ikke tenkt noe galt i om den minste familien gav mindre. De hadde også reisevei og måtte ta fly og fikk kostnader til det. Ekspartner ville også gi i den ene konfirmasjonen, så da delte hen med familien han hadde tilhørt, slik at summen fra familiene ble likt. Det ble kanskje ekstra fokus på det siden det var flere konfirmanter i samme kull. Men jeg tenker man må gi etter lommebok og relasjon, det er ingen fasit på det. Anonymkode: b498b...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #5 Del Skrevet 5. april Helt forskjellig. Våre barn har fått 3000, 5000 og fra siste tante en fin kniv og 500 kr. Anonymkode: f806e...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #6 Del Skrevet 5. april 2000 var det her Anonymkode: 696a2...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #7 Del Skrevet 6. april Vi gir 1000 kr til nieser/nevøer. Vi har valgt å gi en ekstra gave til de vi har nærere kontakt med. Vi er så mange. Noen av tantebarna kjenner jeg nesten ikke, mens andre har jeg daglig kontakt med. Anonymkode: 6d649...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #8 Del Skrevet 6. april 4 år siden vår eldste var konfirmant, men da fikk han 1500,- fra 2 tante/onkel-par og 2000,- fra 3 andre tante/onkel-par. Anonymkode: 90a60...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:58 #9 Del Skrevet lørdag kl 21:58 Vår eneste nevø konfirmeres i år og vi tenker 2000,-. Kanskje 1000,- tenker jeg er fint nivå for onkler/tanter, men vi er mye med han så derfor legger vi oss litt over. Men man må gi etter lommebok. Når min eldste skal konfirmeres forventer jeg kanskje ikke mer enn 500,- fra onkler/tanter fordi flere har dårlig råd. Anonymkode: 159f4...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:20 #10 Del Skrevet søndag kl 09:20 Siste i vår slekt konfirmerte seg i fjor. Gutt. Fikk 2000 kr sant en parfyme han hadde på ønskelisten. Anonymkode: 01658...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:55 #11 Del Skrevet søndag kl 09:55 Jeg ga 4000 + en bok til tantebarnet som var konfirmant i fjor. Er nok veldig varierende hva som er vanlig, ettersom hvor mange man har å gi til og økonomi. Anonymkode: a1541...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Del Skrevet 19 timer siden Vi har mye tettere kontakt med noen enn med andre, men vil gi likt (summen vil antakelig bli justert for at det er 20 år mellom eldste og yngste konfirmant). Vi har gitt 1500. Har i og for seg råd til mer, men vi har mange tante/onkelbarn og flesteparten av konfirmasjonene kommer tett. Anonymkode: f62c5...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden 3000 her Anonymkode: bbf84...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden Vi ble enige om 2000. Alle har god råd. Anonymkode: d5841...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden Jeg brukte rundt 3000 på gave (smykke) til eldste niese for et par år siden. Mer enn jeg egentlig hadde tenkt, men jeg hadde fleksibilitet budsjett og gullsmedens forslag var veldig fint... Men jeg har bare tre tantebarn og god økonomi, hadde situasjonen vært annerledes ville svaret også vært et annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Jeg gav 1500 + en kniv til de tantebarna jeg ikke er fader til og 1800+ kniv til de tantebarna jeg er fader til. Anonymkode: b803e...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå