AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:45 #1 Del Skrevet lørdag kl 01:45 Har en eks som var voldelig. Veldig mye psykisk vold, med rett og slett mobbing og kronisk nedbryting. Har barn som han var ekstremt streng med, og kunne rope og kjefte på - uten at de rakk å bli særlig nære. Barnet var da veldig ungt og forholdet tok slutt (pga han kjefta høylydt på barnet mitt og var mye sint) da jeg ikke kunne være sammen med en sinnatagg. Han hadde episoder der han fløy opp i sinne, knuste mobil, kasta ting i veggene, brølte, smelte dører, kasta ting rundt seg, slengte skjellsord osv, han eier ikke impulskontroll og han utsatte også meg for vold. Ikke grov vold, det fikk han rett og slett ikke til, men han prøvde hardt på det. Dette kombinert med full baksnakking av meg til kompisgjengen sin de gangene han var misfornøyd med meg. Jeg er glad jeg endte det, selv om vi hadde noen fine hytteturer og opplevelser etc. Har kommet meg for øre nå at han har fått baby og jeg tenker mitt, tenker jo stakkars om den lille, forsvarsløse, fordi jeg vet hvordan han er, hvor lite selvkontroll han har på sitt sinne og at slike mønstre ikke endres. Det er heldigvis ikke min sak derfor skriver jeg det her for å tømme tankene, er godt over han og lykkelig i dag med en stabil mann. Syns bare så synd på de uskyldige som kommer ut for slike menn, og barna lider under de. Anonymkode: 750e2...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 02:02 #2 Del Skrevet lørdag kl 02:02 Når du vet at du har muligheten til å avverge vold, så har du faktisk et ansvar for å gjøre noe. Du kan melde anonymt til barnevernet om at han har en voldelig fortid. Du kan gjøre en forskjell. Og om ikke noe skjer her og nå, så kan din bekymringsmelding nå gjøre at det blir lettere for barnevernet å se hans mønster og dermed beskytte barnet (og mor til hans barn) når ev. andre i fremtiden melder fra. Du kan ikke bare la være å gjøre noe, og så late som om du bryr deg om "den lille, forsvarsløse". Meld fra anonymt, det kan du gjøre uten risiko for deg selv! Anonymkode: db4f8...212 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:06 #3 Del Skrevet lørdag kl 06:06 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en eks som var voldelig. Veldig mye psykisk vold, med rett og slett mobbing og kronisk nedbryting. Har barn som han var ekstremt streng med, og kunne rope og kjefte på - uten at de rakk å bli særlig nære. Barnet var da veldig ungt og forholdet tok slutt (pga han kjefta høylydt på barnet mitt og var mye sint) da jeg ikke kunne være sammen med en sinnatagg. Han hadde episoder der han fløy opp i sinne, knuste mobil, kasta ting i veggene, brølte, smelte dører, kasta ting rundt seg, slengte skjellsord osv, han eier ikke impulskontroll og han utsatte også meg for vold. Ikke grov vold, det fikk han rett og slett ikke til, men han prøvde hardt på det. Dette kombinert med full baksnakking av meg til kompisgjengen sin de gangene han var misfornøyd med meg. Jeg er glad jeg endte det, selv om vi hadde noen fine hytteturer og opplevelser etc. Har kommet meg for øre nå at han har fått baby og jeg tenker mitt, tenker jo stakkars om den lille, forsvarsløse, fordi jeg vet hvordan han er, hvor lite selvkontroll han har på sitt sinne og at slike mønstre ikke endres. Det er heldigvis ikke min sak derfor skriver jeg det her for å tømme tankene, er godt over han og lykkelig i dag med en stabil mann. Syns bare så synd på de uskyldige som kommer ut for slike menn, og barna lider under de. Anonymkode: 750e2...0d3 Dette var som å lese om ei jeg kjenner, hun følte (takk og lov tidligere) samboer som ekstremt farlig innimellom, enkelte dager gruet hun seg til å komme hjem fra jobb, trua til seg penger og stjal fra henne, slo henne i ansiktet, han ble hvit i ansiktet og svart i øynene når han ble sint. Men det som er så spesielt er at han hadde damer etterpå der han var helt annerledes, snill, spanderte, kjøpte ting, var super med barna. Jeg vet dette er sant fordi vi var i samme omgangskrets og kjente hverandre godt. Men jeg forstår bekymringen din og kan, som en annen skrev her, snakke med bv, Anonymkode: 92440...a31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:04 #4 Del Skrevet lørdag kl 07:04 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en eks som var voldelig. Veldig mye psykisk vold, med rett og slett mobbing og kronisk nedbryting. Har barn som han var ekstremt streng med, og kunne rope og kjefte på - uten at de rakk å bli særlig nære. Barnet var da veldig ungt og forholdet tok slutt (pga han kjefta høylydt på barnet mitt og var mye sint) da jeg ikke kunne være sammen med en sinnatagg. Han hadde episoder der han fløy opp i sinne, knuste mobil, kasta ting i veggene, brølte, smelte dører, kasta ting rundt seg, slengte skjellsord osv, han eier ikke impulskontroll og han utsatte også meg for vold. Ikke grov vold, det fikk han rett og slett ikke til, men han prøvde hardt på det. Dette kombinert med full baksnakking av meg til kompisgjengen sin de gangene han var misfornøyd med meg. Jeg er glad jeg endte det, selv om vi hadde noen fine hytteturer og opplevelser etc. Har kommet meg for øre nå at han har fått baby og jeg tenker mitt, tenker jo stakkars om den lille, forsvarsløse, fordi jeg vet hvordan han er, hvor lite selvkontroll han har på sitt sinne og at slike mønstre ikke endres. Det er heldigvis ikke min sak derfor skriver jeg det her for å tømme tankene, er godt over han og lykkelig i dag med en stabil mann. Syns bare så synd på de uskyldige som kommer ut for slike menn, og barna lider under de. Anonymkode: 750e2...0d3 SELVFØLGELIG er det din sak selvom du ikke er sammen med vedkommende! Du snakker med barnevernet og melder han til dem, anonymt om du så vil. Det er bedre at barnevernet avgjør hva som skal gjøres videre enn at du holder munn! Anonymkode: e09c6...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Regner med de allerede er inne i bildet om helsevesenet er observante. Han har også en søster som har hatt de på nakken i alle år, av gode grunner. Anonymkode: 750e2...0d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Kanskje BV skal innom deg også, som utsatte ditt eget lille barn for en voldelig og psyk mann fordi dere hadde noen hyggelige hytteturer innimellom? Anonymkode: 5f927...382 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje BV skal innom deg også, som utsatte ditt eget lille barn for en voldelig og psyk mann fordi dere hadde noen hyggelige hytteturer innimellom? Anonymkode: 5f927...382 Les innlegget en gang til. Det ble slutt etter hans utbrudd, fordi sånt kan man ikke forutse før det skjer men godt forsøk på å snu på ting her… Anonymkode: 750e2...0d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 3.45): Har barn som han var ekstremt streng med, og kunne rope og kjefte på - uten at de rakk å bli særlig nære. Barnet var da veldig ungt og forholdet tok slutt (pga han kjefta høylydt på barnet mitt og var mye sint) da jeg ikke kunne være sammen med en sinnatagg. Han hadde episoder der han fløy opp i sinne, knuste mobil, kasta ting i veggene, brølte, smelte dører, kasta ting rundt seg, slengte skjellsord osv, han eier ikke impulskontroll og han utsatte også meg for vold. Ikke grov vold, det fikk han rett og slett ikke til, men han prøvde hardt på det. Les hovedinnlegget en gang til selv, TS. Du skrev selv at dette ikke handlet om én episode, men at han «kunne rope og kjefte på» barnet ditt og var «mye sint» mot hen. Så du dro jo ikke etter første gang. Anonymkode: 5f927...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Ts; Du kan melde til BV, men husk at de trenger bevis på at han er voldelig mot det konkrete barnet. At han har vært voldelig i en annen sammenheng, er ikke nok. Anonymkode: 51acd...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts; Du kan melde til BV, men husk at de trenger bevis på at han er voldelig mot det konkrete barnet. At han har vært voldelig i en annen sammenheng, er ikke nok. Anonymkode: 51acd...895 Har ingen interesse av å blande meg inn i noe av det sirkuset der. Bare tenker mitt, og det er lov. Anonymkode: 750e2...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har ingen interesse av å blande meg inn i noe av det sirkuset der. Bare tenker mitt, og det er lov. Anonymkode: 750e2...0d3 Du ga ham tilgang til barnet ditt så jeg tenker mitt om deg også. Anonymkode: 5f927...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ga ham tilgang til barnet ditt så jeg tenker mitt om deg også. Anonymkode: 5f927...382 Ingen som helst tilgang nei. Du er helt på vidda du. Anonymkode: 750e2...0d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ingen som helst tilgang nei. Du er helt på vidda du. Anonymkode: 750e2...0d3 Du skrev selv at han ropte og kjeftet og var mye sint på barnet. Men skjønner at det er vanskelig å se seg selv i speilet. Anonymkode: 5f927...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Skjønner ikke poenget med å opprette denne tråden når du ikke har tenkt til å gjøre noe med situasjonen. Hva er vitsen? Det hjelper ikke babyen at du kom deg unna. Anonymkode: 1a8ea...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå