Gå til innhold

Hunden min fikk i seg sjokolade is.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min franske bulldog jente fikk i seg litt sjokolade is ved et uhell. Jeg spiste is å mistet tskjeen på gulvet med is på, gikk ut på kjøkkenet for å hente tørkepapir å ny skje, da  jeg kom tilbake hadde hun rukket å spist opp isen så var på skjeen. Nå er jeg livredd for om noe skjer med henne😢

Anonymkode: cd8bc...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan nok ta det fullstendig med ro. Det er ganske lite sjokolade i sjokolade-is sånn ifht feks en melkesjokolade. En teskje er så godt som «ingenting»

Anonymkode: 2be47...03b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.17):

Du kan nok ta det fullstendig med ro. Det er ganske lite sjokolade i sjokolade-is sånn ifht feks en melkesjokolade. En teskje er så godt som «ingenting»

Anonymkode: 2be47...03b

Ekspander  

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet om flere hunder som har spist en halv sjokoladeplate og hatt det helt fint. De får et sukkerkick også blir de kanskje litt dårlige i magen etterpå bare. Ta det helt med ro.

Anonymkode: 89e6f...be4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør kutte ut sjokolade is, det er ikke bra for mennesker.

Anonymkode: d0a2c...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal som regel en del sjokolade til før hunden blir forgiftete i den grad at det er fare for liv og helse.

Anonymkode: c3fd5...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et raskt googlesøk så kan du finne ut hvor mye kakao som er farlig for hunder pr kilo. 

Så kan du tenke deg hvor mye kakao det var på den skjeen, og regne selv om dette er farlig eller ikke…….

Anonymkode: 4e9a3...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, som de fleste her sier. Da jeg vokste opp med hund på 70-og 80- tallet visste vi ikke at hunder kunne dø av sjokolade, så den fikk sjokolade rett som det var. Blant annet fikk den en hel (ganske liten) melkesjokolade til jul hvert år. Den var aldri syk og levde til den ble 17 år.

Anonymkode: 56577...c6d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.14):

Min franske bulldog jente fikk i seg litt sjokolade is ved et uhell. Jeg spiste is å mistet tskjeen på gulvet med is på, gikk ut på kjøkkenet for å hente tørkepapir å ny skje, da  jeg kom tilbake hadde hun rukket å spist opp isen så var på skjeen. Nå er jeg livredd for om noe skjer med henne😢

Ekspander  

Som de andre sier, det går veldig bra, selv om kakao og laktose kan gi hunden din litt trøbbel med magen et par dager fremover.

Men nå har du lært at hvis du søler noe kan du ikke bare gå fra det, du må ta det der og da, hvis ikke gjør hunden jobben din for deg. :) 

Anonymkode: 3f9ae...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez. Hadde jeg ikke ofret en kalori på å stresse over 

Anonymkode: c6045...654

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skulle mer enn det til tror jeg ikke det hadde funnets en eneste barnefamilie med frisk hund......

Anonymkode: 76d07...9ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.4.2025 den 7.10):

ring dyrlege, ikke spør folk på kvinneguiden.

Anonymkode: 658a0...d16

Ekspander  

Man ringer ikke dyrlegen fordi hunden har slikket på litt is 🙄

Anonymkode: c6045...654

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.14):

Ekspander  

Det går nok bra. Det var såpass lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...