Gå til innhold

Ønskeliste - hva?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva har der på ønskelisten? Synes det er vanskelig å finne på noe i "alle prisklasser"...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi ønsker oss økonomisk bidrag til Leger uten grenser. Valgfrie beløp.

Skrevet

vi ønsker oss penger, enkelt å greit. vi har ønskelisten på hjemmesiden vår, der vi forklarer at vi vil bruke event pengegaver til å pusse opp kjøkkenet vårt. vi har alt vi trenger av stesj i huset, og med små barn er det leeeeeeenge til vi vil innvistere i nye møbler eller dyre servisere.... iea heretter i noen år :ler:

håper at folk forstår ønskat vårt, o ikkje kjøper smånips som de liker sjøl......

noen venner av meg opplevde det nemli, å det står inne i et skap no... :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

på glassmagasinet kan du jo finne noe i alle prisklasser.... krukker, service, bestikk, glass, dyre kaffekanner, foodprosesser o.s.v.

andre tips er sengetøy, turting, vi fikk oppblåsbare redningsvester og kart (hade nettopp kjøpt båt..) eller ting til andre interesser!

Skrevet

Vi ønsker oss Rosendahl servicet (det hvite) + boller og diverse.

Gjest Gjest
Skrevet
vi ønsker oss penger, enkelt å greit. vi har ønskelisten på hjemmesiden vår, der vi forklarer at vi vil bruke event pengegaver til å pusse opp kjøkkenet vårt. vi har alt vi trenger av stesj i huset, og med små barn er det leeeeeeenge til vi vil innvistere i nye møbler eller dyre servisere.... iea heretter i noen år :ler:

håper at folk forstår ønskat vårt, o ikkje kjøper smånips som de liker sjøl......

Jeg synes sånn blir litt kvasst og lite hyggelig jeg. Kanskje folk har tenkt ut noe spesielt og vil gi dere noe som (hvertfall for dem) betyr noe. Å så skal de bli møtt med noe sånn. Det synes jeg er utakknemlig.

Jeg er enig med de her oppe som skriver at en kan ønske seg noe til hobbyen sin, gavekort på byggmakker, osv. Det er mange som synes det er feil å gi penger. Da bør dere gi dem en anledning til det. Nå høres det ut som om dere gifter dere for å få finansiert kjøkkenet. (Jeg vet at det sikkert ikke er tilfellet...)

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har ymse servise og stæsj frå Tilbords på ynskjelista vår.

Gjest Gjesta
Skrevet
..... ikkje kjøper smånips som de liker sjøl......

He he det opplever vel alle brudepar.......

Vi byttet inn en god del faktisk.................

Skrevet

Tror det blir dyre vaser, hverdagsservise, vinglass og endel ting og tang vi trenger på lista vår.

Mulig vi går for videokamera og litt andre småting som koster litt også.

Mye av dette ville vi kanskje kjøpt selv uansett.

Men gaver som ikke står på lista er like velkomne som de som står der! Det er da en ønskeliste og ikke en handleliste!

Tross alt ikke for gavenes skyld vi gifter oss heller.

Synes selv det er uhøflig å ønske seg penger, og vet familien min hadde ansett det som "rart".

Skrevet

Vi skal ønske oss bidrag til bryllupsreisen. Det nesten det samme som å ønske seg penger, men jeg synes det er helt greit. Vi skal avtale med dem vi kjøper reisen hos at de som vil kan gi oss en konkret opplevelse, en vinflaske på rommet, en tur i paraglider osv.

I tillegg skal vi ønske oss gavekort som vi kan kjøpe møbler til det nye huset for, og vi ønsker oss noen småting for dem som MÅ kjøpe en helt konkret gave.

Det er jo ganske vanlig å ønske seg gavekort o.l nå som de fleste er ganske etablerte når de gifter seg og stort sett har det de trenger av ting&tang. Jeg ser ikke noe galt i det.

Skrevet

Tenker at vi kommer til å ønske oss en serie vinglass og et servise, så kan man velge om man kjøper 1, 3 eller 10 glass, kopper eller tallerkner, helt etter sin egen lommebok. Syns det er ille å bare skrive ting på ønskelista fra 500 kr og oppover, for det er slettes ikke sikkert at man har lyst å bruke så mye penger i gave til brudeparet.

Skrevet

Vi ønsker oss ingenting.

Siden gjestene våre må betale reise og opphold selv forventer vi ingen gave i tillegg ;) Gaven er at de vil komme og feire med oss :hjerte:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Nå høres det ut som om dere gifter dere for å få finansiert kjøkkenet. (Jeg vet at det sikkert ikke er tilfellet...)

Helt enig med gjest, og med de andre som har skrevet at det er uhøflig å ønske seg penger. det blir som at gjestene betaler for å delta, og det er helr upassene. Hvis dere ikke trenger noe, så ikke ønsk dere noe, da vel! Dere gifter dere vel ikke for å få gaver, liksom?

Selv kommer vi ikke til å sette opp noen liste, jeg synes det er upassende og at det setter for stor fokus på gavene. Hvis noen spør kommer vi til å tipse om et bestikk og noen glass vi samler på.

Skrevet
Selv kommer vi ikke til å sette opp noen liste, jeg synes det er upassende og at det setter for stor fokus på gavene. Hvis noen spør kommer vi til å tipse om et bestikk og noen glass vi samler på.

Vi legger nok ut liste flere steder, men kommer ikke til å informere om dette til andre enn de som spør. Har fått mange forespørsler allerede, og det er da mange måneder til fortsatt. (Hadde tenkt å ha lista klar før vi sendte innbydelsene, og ser hvorfor jeg tenkte det nå, for lista er ikke påbegynt ennå.)

Gjest Angelheart i.i.
Skrevet

Vi la ut ønskeliste på Til Bords og fikk alt som sto på lista + litt til.

I tillegg sa vi i fra at vi ønsket oss gavekort på Bohus og Byggmakker.

Fikk nok til å kjøpe nye utemøbler samt en masse annet som vi hadde siklet på en stund.

De fleste synes det er triveligere å gi gavekort enn rene penger. Dersom dere skal pusse opp kjøkkenet, hvorfor ikke ønske seg gavekort hos et lokalt byggvarehus?

Vet faktisk det går ann å legge ut ønskeliste på endel slike butikker også, så da kan man jo ønske seg:

* 15 liter maling, type rød

* 20 meter listverk

* 14 dørhåndtak til kjøkkenskap............osv.... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi giftet oss i januar i utlandet. Hadde ingen gjester og hadde heller ingen gaveønsker. Hadde håpet at vi ikke fikk gaver. Men du og du så mye dritt vi har fått....... Av naboer og gamle kjente av foreldrene våre. Angrer på at jeg ikke laget en ønskeliste. Ante virkelig ikke at folk har så dårlig smak. Og at folk på 70 år ikke skjønner at vi har forskjellig smak. Nei, puss opp kjøkkenet eller nytt service eller hva det enn måtte være. Heller det enn skrot og skrammel. Hadde jo egentlig håpet at folk ikke kjøpte noe, men det gjorde de visst alikevell...

Gjest Gjest
Skrevet
Vi giftet oss i januar i utlandet. Hadde ingen gjester og hadde heller ingen gaveønsker. Hadde håpet at vi ikke fikk gaver. Men du og du så mye dritt vi har fått....... Av naboer og gamle kjente av foreldrene våre. Angrer på at jeg ikke laget en ønskeliste. Ante virkelig ikke at folk har så dårlig smak. Og at folk på 70 år ikke skjønner at vi har forskjellig smak. Nei, puss opp kjøkkenet eller nytt service eller hva det enn måtte være. Heller det enn skrot og skrammel. Hadde jo egentlig håpet at folk ikke kjøpte noe, men det gjorde de visst alikevell...

:ler::hoho:

Skrevet

Skulle ønsker jeg var så nobel som noen her som øsnker bidrag til leger uten grenser etc.. Men nei, her går ønskelisten KUN til oss, hehehe;-)

Jeg har satt opp alt mulig, i tillegg til en ønskeliste lagt ut på til bords. Ramser opp: Badehånkler ensfarget, gavekort ( plantasjen, ikea og skeidar), penge gaver ( vi skal kjøpe båt og vi skal på bryllupsreise), tørketrommel, brødboks, hjemmekino anlegg, hånkleholder til badet, bord duker, tepper, ja og sikkert en bråte ting mer. Men i absolutt alle pris klasser;-)

Skrevet

Vi har på ønskelista:

Natalie sevise fra Porsgrund porselen

Brødbakemaskin

Rosendhal vinstativ til å ha på veggen

Digitalkamera

Pene håndklesett

brødrister i børstet stål

vitrineskap fra Ikea/ Gavekort fra Ikea (må ha noe å ha alt serviset i ;))

Gavekort på tilbords, skeidar, indiska, andre interiørbutikker

Pengegaver til bryllupsreise

Tror det var alt??? hehe, husker nesten ikke. Vred også hodet for å finne ting i forskjellige prisklasser. Der kommer jo gavekort greit ut, da, da gir man så mye man vil.

Skrevet
Vi la ut ønskeliste på Til Bords og fikk alt som sto på lista + litt til.

I tillegg sa vi i fra at vi ønsket oss gavekort på Bohus og Byggmakker.

Fikk nok til å kjøpe nye utemøbler samt en masse annet som vi hadde siklet på en stund.

De fleste synes det er triveligere å gi gavekort enn rene penger. Dersom dere skal pusse opp kjøkkenet, hvorfor ikke ønske seg gavekort hos et lokalt byggvarehus?

Vet faktisk det går ann å legge ut ønskeliste på endel slike butikker også, så da kan man jo ønske seg:

* 15 liter maling, type rød

* 20 meter listverk

* 14 dørhåndtak til kjøkkenskap............osv.... :ler:

kjempesmart , dette skal kopieres. det er jo mye bedre en penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...