Perine Skrevet 27. juni 2025 #81 Skrevet 27. juni 2025 Selvsagt skrev (1 time siden): Høyre, Venstre og FRP Er ikke de aller fleste partier med på dette da? 1
Selvsagt Skrevet 28. juni 2025 #82 Skrevet 28. juni 2025 Perine skrev (På 27.6.2025 den 21.16): Er ikke de aller fleste partier med på dette da? Norge var lenge dårligst av de nordiske landene når det gjaldt støtte til Ukraina. AP med de røde i spissen "kjempet" imot forslag om økt støtte. Blant annet har de tidligere stemt ned forslag fra Høyre om å øke støtten. Meninger: Støres nøling er ubegripelig Jonas Gahr Støre, Norsk Ukrainastøtte | Støre må slepes etter håret: – Flaut og provoserende Vil øke støtten til Ukraina: Erna og Sylvi: Ukraina-støtte er viktigere enn handlingsregelen 1
Perine Skrevet 28. juni 2025 #83 Skrevet 28. juni 2025 Selvsagt skrev (Akkurat nå): Norge var lenge dårligst av de nordiske landene når det gjaldt støtte til Ukraina. AP med de røde i spissen "kjempet" imot forslag om økt støtte. Blant annet har de tidligere stemt ned forslag fra Høyre om å øke støtten. Meninger: Støres nøling er ubegripelig Jonas Gahr Støre, Norsk Ukrainastøtte | Støre må slepes etter håret: – Flaut og provoserende Vil øke støtten til Ukraina: Erna og Sylvi: Ukraina-støtte er viktigere enn handlingsregelen Å ja, det hadde jeg visst glemt. Sant, det var for dårlig. Godt at det ble vedtatt noe bedre. Absolutt enig i det. 1 1
Selvsagt Skrevet 28. juni 2025 #84 Skrevet 28. juni 2025 (endret) Majer skrev (På 24.5.2025 den 8.17): De vil også privatisere ting forskningen ikke viser at har noen positiv effekt. De har altså gått bort fra vitenskapen. Det er ingen forskning som viser det, selv om de "røde" stadig prøver å (bort)forklare hvordan kapitalismen fungerer. Rikdom skapes – det er ingen kake som blir delt. Dyrker jeg grønnsaker i hagen har vi fått mer mat i verden (mer rikdom), men ingen har blitt fattigere av den grunn. Synd at mange i dag er «lært opp til» at kapitalisme er negativt når det egentlig er en god ting - i en verden som uansett er urettferdig. Regjeringens inngripende i det frie markedet har det med å ramme privat næringsliv. Venezuela politikk har aldri fungert. F.eks. skattepengene våre går til å hindre norsk næringsliv: https://www.vg.no/nyheter/i/eMnLx4/frykter-nok-en-sommer-med-forsinkelser-i-vareleveringene Galskapen fra dagens regjering ser ikke ut til å ha noen ende: «OECD plasserer Norge på bunnen – regjeringen skrur opp skattene»: https://www.finansavisen.no/politikk/2025/06/20/8272205/oecd-plasserer-norge-pa-bunnen-regjeringen-skrur-opp-skattene Til mer fattige flykninger til "større forskjeller" og da kan de røde skrike opp om "mer omfordeling" og "de rike må tas". Snart er det den fattige naboen som har en krone mer enn den fattige flykningen som skal "tas". Det er alltid en fattig som har litt mer - de må også tas snart. https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/inntekt-og-formue/artikler/innvandring-har-bidratt-til-flere-fattige-barn (hører aldri noe om at det er bra med rikdom eller at folk fortjenner å bli rike) Endret 28. juni 2025 av Selvsagt
PeeWee Skrevet 28. juni 2025 #85 Skrevet 28. juni 2025 Selvsagt skrev (15 minutter siden): Venezuela politikk har aldri fungert. Så du mener at det fungerte flott før Chavez med nesten halve befolkningen in fattigdom? Selvsagt skrev (15 minutter siden): Rikdom skapes – det er ingen kake som blir delt. Dyrker jeg grønnsaker i hagen har vi fått mer mat i verden (mer rikdom), men ingen har blitt fattigere av den grunn. Ja, du velger et veldig sært eksempel med grønnsaker i sin egen hage. Jeg vil si at det faktum at det eksempelet er såpass sært viser klart at du ikke har noe argument her.... 2
Majer Skrevet 28. juni 2025 #86 Skrevet 28. juni 2025 Selvsagt skrev (2 timer siden): Det er ingen forskning som viser det, selv om de "røde" stadig prøver å (bort)forklare hvordan kapitalismen fungerer. Rikdom skapes – det er ingen kake som blir delt. Dyrker jeg grønnsaker i hagen har vi fått mer mat i verden (mer rikdom), men ingen har blitt fattigere av den grunn. Synd at mange i dag er «lært opp til» at kapitalisme er negativt når det egentlig er en god ting - i en verden som uansett er urettferdig. Regjeringens inngripende i det frie markedet har det med å ramme privat næringsliv. Venezuela politikk har aldri fungert. F.eks. skattepengene våre går til å hindre norsk næringsliv: https://www.vg.no/nyheter/i/eMnLx4/frykter-nok-en-sommer-med-forsinkelser-i-vareleveringene Galskapen fra dagens regjering ser ikke ut til å ha noen ende: «OECD plasserer Norge på bunnen – regjeringen skrur opp skattene»: https://www.finansavisen.no/politikk/2025/06/20/8272205/oecd-plasserer-norge-pa-bunnen-regjeringen-skrur-opp-skattene Til mer fattige flykninger til "større forskjeller" og da kan de røde skrike opp om "mer omfordeling" og "de rike må tas". Snart er det den fattige naboen som har en krone mer enn den fattige flykningen som skal "tas". Det er alltid en fattig som har litt mer - de må også tas snart. https://www.ssb.no/inntekt-og-forbruk/inntekt-og-formue/artikler/innvandring-har-bidratt-til-flere-fattige-barn (hører aldri noe om at det er bra med rikdom eller at folk fortjenner å bli rike) Nå er høyresiden like mye med på statlig styring som venstresiden. De vil eks at det offentlige fremdeles skal ta feiloperasjonene som kommer fra det private, får ikke mer boligprisene som er viktig for et fritt marked. De detaljstyrer skolen på måter lærerne er mot osv.
Pilleville Skrevet 29. juni 2025 #87 Skrevet 29. juni 2025 bullehurk skrev (På 28.5.2025 den 19.35): Jeg også, eller SP. Selv om jeg er uenig i mye av begge, er det aller viktigste nå å holde Norge utenfor EU. Det er sterke krefter for, og AP er altfor vage (i dette og). Bare dager igjen til man kan forhåndsstemme nå. Da skal eg, foreldrene mine, mann og voksne barn på kommunehuset og legge igjen noen stemmer til FrP👍Anbefaler alle å gjøre det. Fort noe kommer i veien på valgdagen. Noen av barna her er studenter større byer og er da heller ikkje heime på valgdagen.Godt valg 1 1 1
PeeWee Skrevet 29. juni 2025 #88 Skrevet 29. juni 2025 Pilleville skrev (1 time siden): Da skal eg, foreldrene mine, mann og voksne barn på kommunehuset og legge igjen noen stemmer til FrP Har derimot ingen gode argumenter hvorfor... 1
Sfr Skrevet 29. juni 2025 #90 Skrevet 29. juni 2025 Altså, både FrP og Sp har vist gang på gang at de er best på én ting: å være misfornøyde – enten de sitter i posisjon eller opposisjon. Når Vedum selv sier på Dagsnytt 18 eller Nyhetsmorgen at Sp "fungerer bedre i opposisjon", da lurer jeg virkelig: hvorfor stemme på et parti som innrømmer at de ikke takler ansvar?
VetAlt Skrevet 29. juni 2025 #91 Skrevet 29. juni 2025 Cartman skrev (3 timer siden): Senterpartiet all the way No way
1235 Skrevet 1. juli 2025 #92 Skrevet 1. juli 2025 Skjønner ikke hvorfor folk stemmer egentlig, enste forskjellen fra Rødt til FRP er noen tulle issues. Høyre og AP er jo Identisk parti som har folk som migrerer frem og tilbake. Hvis FRP får 100% av stemmene så får vi samme hverdag omtrent som nå, om Rødt får 100% får vi flere tullinger i akademia og tulle prosjekter men ikke merkbar forandring i hverdagen. Ser fremdeles 0 viktige tema som blir tatt opp i norsk politikk siden 1980-1990 tallet, rent autopilot og skuespillere hele gjengen syns nå jeg. 3
Bombasi Skrevet 1. juli 2025 #93 Skrevet 1. juli 2025 Høyre ned til 14% på meningsmålinger nå. Den svakeste målingen på 16 år. https://www.tv2.no/nyheter/erna-solberg-tok-krise-grep-hoyre-raser-nedover/17875540/ Ikke ett sekund for tidlig at Høyre raser på målingene. Hadde dette skjedd under Solberg-skandalen så hadde Erna vært avsatt nå. Men bedre sent enn aldri. Og særlig bra at det skjer før valget. Høyre burde ikke vinne noe valg slik de nå holder på. Høyre presenterte i dag en skolereform som mange er svært misfornøyd med. Herav at små barn ned i førsteskoletrinnet, altså 6 år, skal gå på skolen èn time lenger pr. dag... Det kommer liksom på toppen av mye annet feilslått politikk Høyre har bedrevet med. Valget 2025 står vel mellom Støre og Listhaug nå, takket være Solbergs arroganse i partilederstolen i Høyre. 1
LiseTV Skrevet 2. juli 2025 #94 Skrevet 2. juli 2025 blir AP for meg selv om jeg ikke liker alt dem har, styrer unna Frp som vil rasere velferdsamfunnet som har blitt opparbeidet jevnlig etter krigen.
PeeWee Skrevet 2. juli 2025 #95 Skrevet 2. juli 2025 1235 skrev (10 timer siden): Skjønner ikke hvorfor folk stemmer egentlig, enste forskjellen fra Rødt til FRP er noen tulle issues. Hvilken politikk er det du ønsker som ikke er representert idag?
Gratis Skrevet 2. juli 2025 #96 Skrevet 2. juli 2025 Det finnes kun to alternativer i dag. Er du på venstresiden har du rødt, på motsatt side er det Frp. Alt annet mellom er den samme EU suppa som ønsker å gi bort landet for en klapp på skulderen fra Brussel. 2
1235 Skrevet 2. juli 2025 #97 Skrevet 2. juli 2025 PeeWee skrev (3 timer siden): Hvilken politikk er det du ønsker som ikke er representert idag? Antar du er sosialist eller kommunist, om jeg ikke tar feil? Problemet er faktisk ingenting viktig som blir tatt opp på dagsorden; tidligere blir dette fiske, utvinning av ressurser spesielt mineraler, en faktisk diskusjon om migrasjon og skattebyrden dette utgjør for befolkingen osv. Dette er nå for sent å gjøre noe med, og blir skademinimering i bestefall. I dag; så blir det automatisering, AI, strøm og gjøre om valutaen om til digital som støttes av bitcoin eller egen siden kronen er ferdig økonomisk sett siden gjelsbyrden. Men ser langt mer fokus på tulle ting som mangfold/feminisme/kaste penger i søppel prosjekter/betale 40 millioner for en rund stein i oslo kunst osv osv. 1
AdonisFFM Skrevet 2. juli 2025 #98 Skrevet 2. juli 2025 Gratis skrev (2 timer siden): Det finnes kun to alternativer i dag. Er du på venstresiden har du rødt, på motsatt side er det Frp. Alt annet mellom er den samme EU suppa som ønsker å gi bort landet for en klapp på skulderen fra Brussel. Et parti som kombinerte det beste fra Rødt, Fred&Rettferdighet, Senterpartiet, FrP og Norgesdemokratene hadde satt Norge først og kastet globalistene på dør. Stortinget i dag er et rent vasallstyre og får ikke min stemme. 2
Capazitet Skrevet 4. juli 2025 #100 Skrevet 4. juli 2025 LiseTV skrev (32 minutter siden): Blir ikke borgeliker for meg. Har du noe i mot borger?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå