Tutte Skrevet i går, 12:23 Forfatter #21 Del Skrevet i går, 12:23 Perfume skrev (10 minutter siden): Veldig enig i dette. Men hvilket parti følger dette? FrP 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet i går, 12:42 #22 Del Skrevet i går, 12:42 Jeg skal ihvertfall ikke stemme det partiet jeg har vært medlem av og stemt på i alle år. Gleder meg til å stemme annerledes i år. Strengere innvandring er et must. Nå er det ikke bare Oslo som får smake resultatet av den norske mislykkede integreringen av flyktninger og innvandrere. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Socketlicker Skrevet i går, 12:44 #23 Del Skrevet i går, 12:44 Perine skrev (39 minutter siden): AP vil også skjerpe inn på innvandring, gjenforening, bosetting osv. Arbeiderpartiet vil stramme inn innvandringen til landet – Siste nytt – NRK AP har null troverdighet på innvandring. Det var tross alt AP som skapte problemene vi ser nå ved å støtte masseinnvandringen av fremmedkulturelle fra MENA-land. Det er bare valgflesk som vil bli glemt så fort valget er over, hvor de vil fortsette med sin åpen dør politikk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet i går, 13:29 #24 Del Skrevet i går, 13:29 Sil69 skrev (5 timer siden): Stemmer kun på partier som høyest prioriterer følgende; full stopp i all innvandring med unntak av arbeidsinnvandring, ut av acer (evt norsk strømpris for norske husstander og norske bedrifter maks 50 øre/kwt inkludert nettleie og mva til private), aldri inn i eu, reforhandling eller evt ut av EØS-avtalen, bort med formuesskatten. Og det er vel FRP som er nærmest dine krav? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet i går, 14:15 #25 Del Skrevet i går, 14:15 Perine skrev (2 timer siden): AP vil også skjerpe inn på innvandring, gjenforening, bosetting osv. Arbeiderpartiet vil stramme inn innvandringen til landet – Siste nytt – NRK Hva venter de i så fall på? Det er bare å sette i gang. Tror de bløffer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23 timer siden Forfatter #26 Del Skrevet 23 timer siden (endret) kat-e skrev (5 timer siden): Hva venter de i så fall på? Det er bare å sette i gang. Tror de bløffer. Ja akkurat som med strømavtalen. Alt skal ventes på, vurderes i flere år og se an situasjonen nøye😊 De bløffer ikke må du forstå, det er bare at det de sier tar så lang tid at det aldri skjer. Endret 23 timer siden av Tutte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden Stonegiant skrev (På 7.4.2025 den 15.33): Jeg sliter alltid med å finne et parti. Det er ingen partier jeg er noe særlig enig med. Synes alle over sperregrensen har veldig mye negativt ved seg. De jeg er nærmest er nok AP og Venstre. Trur kanskje det blir Venstre i år. Alt tilsier at det blir de blå som vinner, og dersom Venstre blir med i regjeringen så er det i hvert fall ett fornuftig parti der. Resten av partiene på den siden av politikken er jo helt retards. Venstre er et parti jeg sliter litt med. De er så utrolig klar over at de er små og at de ikke vil får gjennom noe særlig av politikken sin, så de kjører knallhardt på en del saker som de aldri backer opp når de er i posisjon. De søker makt sammen med Høyre og Frp som de vet at tar livet av nesten alle de mest populære, liberale sakene deres. Et "miljøparti" som samarbeider med partier de vet ikke er opptatt av miljø. Et parti som vil liberalisere narkotikalpolitikken, men som vet at de samme partiene garantert tar livet av også disse punktene. Jeg blir ikke klok på dem. Om de faktisk mener noe med disse sakene sine må de finne andre samarbeidspartnere enn spesielt Frp (som er partiet de tydeligst står langt unna). Jeg skjønner jo at den økonomiske politikken deres forhindrer samarbeid med for eksempel R og SV, men MDG, AP og H burde det være mulig å jobbe med. V kunne fungert som et samlende sentrumsparti, men de har jo vært veldig ivrige på å henge med Frp, så det ser jo ut til å være blåst. Jeg kjenner og har stor respekt flere som er V-velgere, noen som er aktive V-politikere, men jeg skjønner ikke hva de egentlig vil med partiet sitt. Ikke klarer de å forklare det på noe særlig god måte heller. Poenget var egentlig ikke verre enn å holde litt øye med hvilke andre partier partiene man vurderer pleier å samarbeide med. Synes du at ett spesielt parti er fæle greier må man jo ikke stemme på partier som vil ta med med på samarbeid. For din del: synes du partiene på høyresida er retards, så ikke stem på et parti på høyresida som garantert vil samarbeide med og gi makt til partiene du mener er retards. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden Sil69 skrev (13 timer siden): Stemmer kun på partier som høyest prioriterer følgende; full stopp i all innvandring med unntak av arbeidsinnvandring, ut av acer (evt norsk strømpris for norske husstander og norske bedrifter maks 50 øre/kwt inkludert nettleie og mva til private), aldri inn i eu, reforhandling eller evt ut av EØS-avtalen, bort med formuesskatten. Du finner ingen partier som oppfyller alle de kriteriene, men acer, strømpris og EU treffer du Rødt på (her vil det komme fra i protestene hvor få det er som faktisk har lest partiprogrammet deres og bare stemmer ut fra "nei, de er gærne, så de kan jeg ikke stemme på"-refleksen), men der kræsjer du veldig på formueskatten. På den annen side, skal du treffe på formueskatten kan du stemme H eller Frp, men da bommer du på alt det andre. Puntket om innvandring har du mer eller mindre oppfylt allerede. Norge har en svært restriktiv innvandringspolitikk allerede (blant Europas strengeste, faktisk), og vi tar ikke inn mer enn vi absolutt må på grunn av de internasjonale avtalene vi har - og trenger (her snakker jeg absolutt ikke om EU). Det er noen få på kvote, det er noen veldig få på familiegjenforening, og det er mer eller mindre alt som ikke er arbeidsinnvandring. Frp og Sp pleier å jobbe ganske hardt for å fremstille det som om det er helt annerledes (og Akersgata-avisene er mer opptatt av salgstall enn fakta, så de følger villig med uten å korrigere), men om vi ser litt på tallene og lovene er det ganske tydelig at det er spill for galleriet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå