Tutte Skrevet 4. april #1 Del Skrevet 4. april (endret) Er det ikke snart på tide at det fokuseres mer på stortingsvalget som finner sted om 5 mnd? Synes det er så stille rundt valget oppi alt med Trump og EU. Det er jo tross alt Norges framtid som per nå er viktigere enn på lenge. En framtid som skal velges av folket. Savner litt mer tema rundt det og andre partier. Ta for eksempel strømmen. Det eneste vi har fått presentert detaljert er Norgespris avtalen som nåværende regjering har å by på. Akkurat som det er en selvfølge at det er de som blir valgt. Endret 4. april av Tutte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 5. april #2 Del Skrevet 5. april Du får spørre de andre partiene hva slags strømavtale de vil ha da vel. Valgkampen begynner 1-2 mnd før valgdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 5. april #3 Del Skrevet 5. april Det spørs hvor mye man følger med. De fleste partiene har hatt landsmøter nå de siste ukene, Ap hae nå i helgen. Problemet for opposisjonen er at utenrikspolitikk dominerer nå. Det er en fordel for denne regjeringen. Strømpriser og lignende skjer ikke i et vakuum. Det påvirkes av hva som skjer rundt oss. Folk flest vender ryggen til enkle løsninger i disse dager fordi de forstår at Norge er et lite land som er avhengig av verden rundt. Derfor får heller ikke Senterpartiet den oppgangen de hadde håpet på med å gå ut av regjering. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 5. april #4 Del Skrevet 5. april Hvem fokuserer for lite på stortingsvalget? Kg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 5. april Forfatter #5 Del Skrevet 5. april Example skrev (31 minutter siden): Problemet for opposisjonen er at utenrikspolitikk dominerer nå. Det er en fordel for denne regjeringen Nettopp derfor jeg er litt bekymret. Er redd all utenrikspolitikken framover vil føre til at stortingsvalget etterhvert også kommer mer i bakgrunn. Example skrev (37 minutter siden): Strømpriser og lignende skjer ikke i et vakuum. Det påvirkes av hva som skjer rundt oss. Folk flest vender ryggen til enkle løsninger i disse dager fordi de forstår at Norge er et lite land som er avhengig av verden rundt. Derfor får heller ikke Senterpartiet den oppgangen de hadde håpet på med å gå ut av regjering Når det kommer til strømmen, så har vi fått et så detaljert tilbud fra nåværende regjering, og det hadde da vært interessant å høre mer detaljert hva andre har å komme med også. Norge er avhengig av verden rundt, akkurat som de aller fleste andre land. Til tross for det så må vi ikke glemme at vi er mer selvstendige enn mange andre land også. Tenk hvor mange milliarder Norge sender ut av landet blant annet til EU og resten av verden hvert eneste år. For ikke å glemme avtalen om tollfrie kvoter for eksport av viktige sjømatprodukter til EU. Mange land og EU ikke minst er svært ahengig av Norge, så nå må du ikke undervurdere landet vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 5. april #6 Del Skrevet 5. april Kommer til å stemme FrP denne gangen, uten tvil. 1 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 5. april #7 Del Skrevet 5. april Tutte skrev (5 timer siden): Nettopp derfor jeg er litt bekymret. Er redd all utenrikspolitikken framover vil føre til at stortingsvalget etterhvert også kommer mer i bakgrunn. Når det kommer til strømmen, så har vi fått et så detaljert tilbud fra nåværende regjering, og det hadde da vært interessant å høre mer detaljert hva andre har å komme med også. Norge er avhengig av verden rundt, akkurat som de aller fleste andre land. Til tross for det så må vi ikke glemme at vi er mer selvstendige enn mange andre land også. Tenk hvor mange milliarder Norge sender ut av landet blant annet til EU og resten av verden hvert eneste år. For ikke å glemme avtalen om tollfrie kvoter for eksport av viktige sjømatprodukter til EU. Mange land og EU ikke minst er svært ahengig av Norge, så nå må du ikke undervurdere landet vårt. Først og fremst er det et gode for Norge å handle med EU. Det er svært viktig for vår velstand. Jeg tror at en del har en tendens til å overvurdere Norges rolle også. Vi er viktig for EU på noen områder, særlig som energileverandør, men igjen det handler jo om at vi faktisk leverer også. Norgesprisen til regjeringen er ikke ideell, men kanskje det beste man kan få til. Høye strømpriser er jo et problem, samtidig er ikke løsningen å kutte ut handelen med nabolandene våre. Norges velstand som lite land er avhengig av å tilpasse seg de realitetene vi har rundt oss til en hver tid. Vi har for eksempel lenge outsourcet forsvaret av landet vårt til USA. Nå er trolig den tiden over, og da er Europa den tryggeste havnen. Heldigvis har vi to statsministerkandidater som begge er gode utenriks i Erna og Jonas. Sånn sett er jeg ikke så veldig bekymret uavhengig av hvordan valget går. Sylvi blir neppe statsminister slik situasjonen er nå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 5. april Forfatter #8 Del Skrevet 5. april Example skrev (55 minutter siden): Først og fremst er det et gode for Norge å handle med EU. Det er svært viktig for vår velstand. Jeg tror at en del har en tendens til å overvurdere Norges rolle også. Vi er viktig for EU på noen områder, særlig som energileverandør, men igjen det handler jo om at vi faktisk leverer også. Det er jo ikke snakk om å slutte og handle med EU. Vet ikke hvor du har det i fra. Bare poengterer at Norge også er en stor ressurs for andre land. Du undervurderer Norge ved å presentere oss som et lite hjelpeløst land som må underkaste oss andre på grunn av avhengighet. Det er jo ikke riktig. Norge er et lite land, men med ekstremt store ressurser. Og som tidligere nevnt til deg, vi leverer så det holder til EU og andre land. Har du satt deg inn i alt Norge egentlig bidrar med? Example skrev (1 time siden): Heldigvis har vi to statsministerkandidater som begge er gode utenriks i Erna og Jonas. Sånn sett er jeg ikke så veldig bekymret uavhengig av hvordan valget går. Sylvi blir neppe statsminister slik situasjonen er nå Det har derimot jeg stor tro på at kommer til å forandre seg. Du har sett selv sett hvor fort ting kan snu i løpet av kort tid. Det samme kan skje andre vei igjen. Den ekstreme oppgangen vi så på meningsmålinger for Arbeiderpartiet var ikke på grunn av Støres "gode politikk". Han ville folk ha bort. Det var Stoltenberg som forandret det, merkelig nok med en gang uten at han trengte å løfte en finger. Det her kommer garantert til å snu igjen. Det samme gjelder Erna, ikke så lenge siden hun hadde et stort fall heller. Lurer derfor på hva som får deg til å tro at det vil vare nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isakmann Skrevet 6. april #9 Del Skrevet 6. april Setter noen klare krav. Vi må søke EU medlemskap så fort som mulig. Ikke samarbeid med ytterpartiene, RV, SV, Frp, Demokratene. Tannhelsereform (ja, uten SV) Fortsatt full støtte til Ukraina og sanksjoner mot Russland. Streng innvandringspolitikk, men ikke si nei til flyktninger i livsfare, da spesielt kvinner og barn. Dessuten må vi åpne for arbeidskraft vi trenger. Lavtlønte og minstepensjonister må få et virkelig løft, hjelper ikke med skattelette til folk som enten ikke, eller betaler knapt noe i skatt fra før. Samtidig må høytlønnede som lever av arbeidsinntekt få lavere skatt, er ulogiske at de skal skattes ihjel, mens de som lever av tilsvarende kapitalinntekt får mye lavere skatt. Så får vi se hvilket parti som ligger nærmest 😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 7. april #10 Del Skrevet 7. april Pilleville skrev (På 5.4.2025 den 12.35): Kommer til å stemme FrP denne gangen, uten tvil. Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 7. april #11 Del Skrevet 7. april (endret) isakmann skrev (På 6.4.2025 den 12.49): Setter noen klare krav. Vi må søke EU medlemskap så fort som mulig. Ikke samarbeid med ytterpartiene, RV, SV, Frp, Demokratene. Tannhelsereform (ja, uten SV) Fortsatt full støtte til Ukraina og sanksjoner mot Russland. Streng innvandringspolitikk, men ikke si nei til flyktninger i livsfare, da spesielt kvinner og barn. Dessuten må vi åpne for arbeidskraft vi trenger. Lavtlønte og minstepensjonister må få et virkelig løft, hjelper ikke med skattelette til folk som enten ikke, eller betaler knapt noe i skatt fra før. Samtidig må høytlønnede som lever av arbeidsinntekt få lavere skatt, er ulogiske at de skal skattes ihjel, mens de som lever av tilsvarende kapitalinntekt får mye lavere skatt. Så får vi se hvilket parti som ligger nærmest 😊 Hvis punktene du lister opp virkelig er viktige for deg er det vanskelig å komme utenom Rødt og SV, gitt. Merkelig hvor mange som ikke har satt seg inn i politikken deres (les et partiprogram!) som har sterke negative meninger om de partiene samtidig som det de lister opp som hjertesaker er viktige saker for begge to. Det er klart, ingen treffer på alt. Det gjelder å finne de som treffer på mest. Er EU-medlemskap veldig viktig bør du heller gå for Arbeiderpartiet, som selv om de ikke er helt innertier på de andre punktene ikke er helt kræsj heller. Endret 7. april av Doolittle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 7. april #12 Del Skrevet 7. april Jeg sliter alltid med å finne et parti. Det er ingen partier jeg er noe særlig enig med. Synes alle over sperregrensen har veldig mye negativt ved seg. De jeg er nærmest er nok AP og Venstre. Trur kanskje det blir Venstre i år. Alt tilsier at det blir de blå som vinner, og dersom Venstre blir med i regjeringen så er det i hvert fall ett fornuftig parti der. Resten av partiene på den siden av politikken er jo helt retards. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet i går, 00:32 Forfatter #13 Del Skrevet i går, 00:32 (endret) isakmann skrev (På 6.4.2025 den 12.49): Setter noen klare krav. Vi må søke EU medlemskap så fort som mulig. Ikke samarbeid med ytterpartiene, RV, SV, Frp, Demokratene. Tannhelsereform (ja, uten SV) Fortsatt full støtte til Ukraina og sanksjoner mot Russland. Streng innvandringspolitikk, men ikke si nei til flyktninger i livsfare, da spesielt kvinner og barn. Dessuten må vi åpne for arbeidskraft vi trenger. Lavtlønte og minstepensjonister må få et virkelig løft, hjelper ikke med skattelette til folk som enten ikke, eller betaler knapt noe i skatt fra før. Samtidig må høytlønnede som lever av arbeidsinntekt få lavere skatt, er ulogiske at de skal skattes ihjel, mens de som lever av tilsvarende kapitalinntekt får mye lavere skatt. Så får vi se hvilket parti som ligger nærmest 😊 Stonegiant skrev (På 7.4.2025 den 15.33): Jeg sliter alltid med å finne et parti. Det er ingen partier jeg er noe særlig enig med. Synes alle over sperregrensen har veldig mye negativt ved seg. De jeg er nærmest er nok AP og Venstre. Trur kanskje det blir Venstre i år. Alt tilsier at det blir de blå som vinner, og dersom Venstre blir med i regjeringen så er det i hvert fall ett fornuftig parti der. Resten av partiene på den siden av politikken er jo helt retards. Er dere fortsatt villig til å se sparepengene fly ut av vinduet og til andre land, og til et EU-medlemsskap hvor våre stemmer ikke teller lenger? Vær så god, stem Arbeiderpariet, Høyre eller andre EU-vennlige partier. Skal love at alt Norge står for i dag vil forsvinne. Og det er dessverre allerede langt på vei hvis ikke folk våkner opp. Endret i går, 00:39 av Tutte 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet i går, 00:54 Forfatter #14 Del Skrevet i går, 00:54 (endret) Egentlig burde det vært sånn at se som stemmer bort våre sparepenger og formue via dagens regjering og Høyre bude stått ansvarlig for å betale det selv. Og ikke klag den dagen dere blir så gamle og ikke klarer dere sev lenger. Alle pengene gikk jo til EU og utlandet ellers. Ganske ironisk hvordan dagens regjering roper ut om hvordan helsepersonell i framtiden kommer til å mangle, samtidig som de sender mange milliarder ut av landet hvert eneste år. Mye av det også til EU, og enda mer hvis vi skulle blitt medlem. Er folk helt åndssvake? EU er sikkert greit det for fattige land i utgangspunktet. Men de som har mer må gi fra seg og må gi mer til fellesskapet (EU). Så dere kan etterhvert si farvel til deres trygd også. En velferdsordning som våre forfedre arbeidet sterkt for gi oss, nettopp ved å frigjøre oss fra Tyskland hvor den øverste ledelsen i EU er nå. Endret i går, 01:34 av Tutte 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet i går, 07:51 #15 Del Skrevet i går, 07:51 (endret) Her blir man lett "hengt" for meningene sine, så det kan være skummelt å fortelle. Jeg ser på høyresiden som vil ha skatteletter til de rike, og venstresiden som en trygghet for de litt mindre bemidlede, oss som kjenner på de økonomiske utfordringene i hverdagen. Derfor holder jeg meg til AP. Jeg mener også at Høyre er det mest fornuftige partiet på høyresiden. Endret i går, 07:52 av Perine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sil69 Skrevet i går, 08:04 #16 Del Skrevet i går, 08:04 Stemmer kun på partier som høyest prioriterer følgende; full stopp i all innvandring med unntak av arbeidsinnvandring, ut av acer (evt norsk strømpris for norske husstander og norske bedrifter maks 50 øre/kwt inkludert nettleie og mva til private), aldri inn i eu, reforhandling eller evt ut av EØS-avtalen, bort med formuesskatten. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet i går, 08:16 #17 Del Skrevet i går, 08:16 Perine skrev (16 minutter siden): Her blir man lett "hengt" for meningene sine, så det kan være skummelt å fortelle. Jeg ser på høyresiden som vil ha skatteletter til de rike, og venstresiden som en trygghet for de litt mindre bemidlede, oss som kjenner på de økonomiske utfordringene i hverdagen. Derfor holder jeg meg til AP. Jeg mener også at Høyre er det mest fornuftige partiet på høyresiden. Enig med deg. Et samfunn er aldri sterkere enn sine svakeste. Derfor er det fint vi har en sterk venstreside som jobber for å støtte de som har minst. Hvis man løfter blikket og ser på andre land skjønner man fort at man er heldigere som blir født i fattigdom i et land med en sterk venstreside enn i land med sterk høyreside. Og det vil alltid være en lavere samfunnsklasse, men vår er jo nesten på nivå med amerikansk middelklasse. Jeg vil også gjerne inn i EU. Kommer til å stemme AP for første gang i høst. Det er det lengste til høyre jeg noen gang har stemt. Mye pga Stoltenberg, men også fordi de er et dyktig styringsparti når verden er vanskelig. At Stoltenberg også har en stjerne i boka til Trump er positivt. Føler meg trygg som blir representert av både ham og Jonas. MEN! Jeg er like imot Senterpartiet som jeg er FrP, så jeg håper på et sterkt samarbeid mellom AP, SV og mdg, med Rødt og Sp som eventuell støtte. Ser jeg før valget at AP lener mot SP så kommer jeg til å stemme SV. En sterk venstreside er fint nå som ytre høyre er på fremmarsj i Europa med russisk hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet i går, 09:08 #18 Del Skrevet i går, 09:08 isakmann skrev (På 6.4.2025 den 12.49): Streng innvandringspolitikk, men ikke si nei til flyktninger i livsfare, da spesielt kvinner og barn. Dessuten må vi åpne for arbeidskraft vi trenger. I utgangspunktet enig, men denne argumentasjonen brukes til å uthule asylordningen. Jeg har hatt en tilknytning til en jobb som gjorde at jeg kom i kontakt med familier og enslige «flyktninger» fra Afghanistan, Somalia og Irak. Ofte store familier som begynte med få, men har vokst gjennom familiegjenforening. Samtlige har flere familie medlemer som dro tilbake på ferie til hjemlandet. Da de fikk asyl ble det vektlagt at det var urolig der de bodde, hva med å kreve at de flyttet litt på seg? Nesten alle har fått avslag av UDI på første søknad, men etter massiv klage virksomhet og hjelp fra advokater ofte likevel fått opphold. Jeg synes at Somaliere følger et mønster, de sier alle at de kommer fra et bestemt område syd i Somalia, mangler familie andre steder i Somalia og må derfor få bo i Norge. De drar ofte tilbake på besøk når de får opphold, de misliker vestlig kultur og prøver å få barna på koran skoler i hjemlandet. De får store barnekull som de ikke selv greier å forsørge uten stor innsats fra NAV. Det morsomme er at mange av de er helt enige i dette. Jeg tror dessverre ikke AP kommer til å endre dette, dessverre, for den enorme kulturelle og sosiale forandringen er alt for mye å bære for lille Norge. Når det gjelder Høyre er det mulig at de har sett lyset slik som Danmark, men jeg frykter at Norge snart vil havne i point of no return, slik en gang så vakre Sverige nå er i. 😳😳😳🇸🇪🇸🇪🇸🇪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet i går, 12:03 #19 Del Skrevet i går, 12:03 kat-e skrev (2 timer siden): I utgangspunktet enig, men denne argumentasjonen brukes til å uthule asylordningen. Jeg har hatt en tilknytning til en jobb som gjorde at jeg kom i kontakt med familier og enslige «flyktninger» fra Afghanistan, Somalia og Irak. Ofte store familier som begynte med få, men har vokst gjennom familiegjenforening. Samtlige har flere familie medlemer som dro tilbake på ferie til hjemlandet. Da de fikk asyl ble det vektlagt at det var urolig der de bodde, hva med å kreve at de flyttet litt på seg? Nesten alle har fått avslag av UDI på første søknad, men etter massiv klage virksomhet og hjelp fra advokater ofte likevel fått opphold. Jeg synes at Somaliere følger et mønster, de sier alle at de kommer fra et bestemt område syd i Somalia, mangler familie andre steder i Somalia og må derfor få bo i Norge. De drar ofte tilbake på besøk når de får opphold, de misliker vestlig kultur og prøver å få barna på koran skoler i hjemlandet. De får store barnekull som de ikke selv greier å forsørge uten stor innsats fra NAV. Det morsomme er at mange av de er helt enige i dette. Jeg tror dessverre ikke AP kommer til å endre dette, dessverre, for den enorme kulturelle og sosiale forandringen er alt for mye å bære for lille Norge. Når det gjelder Høyre er det mulig at de har sett lyset slik som Danmark, men jeg frykter at Norge snart vil havne i point of no return, slik en gang så vakre Sverige nå er i. 😳😳😳🇸🇪🇸🇪🇸🇪 AP vil også skjerpe inn på innvandring, gjenforening, bosetting osv. Arbeiderpartiet vil stramme inn innvandringen til landet – Siste nytt – NRK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet i går, 12:10 #20 Del Skrevet i går, 12:10 (endret) Sil69 skrev (4 timer siden): Stemmer kun på partier som høyest prioriterer følgende; full stopp i all innvandring med unntak av arbeidsinnvandring, ut av acer (evt norsk strømpris for norske husstander og norske bedrifter maks 50 øre/kwt inkludert nettleie og mva til private), aldri inn i eu, reforhandling eller evt ut av EØS-avtalen, bort med formuesskatten. Veldig enig i dette. Men hvilket parti følger dette? Endret i går, 12:11 av Perfume Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå