Queen94 Skrevet 16 timer siden #41 Del Skrevet 16 timer siden Tiuren skrev (45 minutter siden): En må og se på den kulturelle delen av en religion, når hijab er en religiøs markør ("jeg er en rettroende muslimsk kvinne") er det religiøst selv om enkelte mener det ikke er påkrevd i islam. Du må se på hva en religion er, ikke hva du mener den kan være. I den norske kristendommen har det vært mye fordømmelse, det har sin forankring i religion selv om andre kristne både danser og drikker. Nå er ikke jeg muslin, men jeg har opp gjennom årene sett mange dokumentarer og lest en del og fått med meg at kvinner skal dekke seg til for menn som de kan gifte seg med. Men at gud ser på alle deres gjerninger som avgjør om de kommer til helvete eller paradis. ingen som tvinger et menneske gjør noe rett i forhold til Koranen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16 timer siden #42 Del Skrevet 16 timer siden Queen94 skrev (4 timer siden): Nå har jeg lest en del om buddhisme, hinduisme, kristendom og islam og alle har egentlig handlet mer eller mindre om å vær et godt menneske på denne jorden for så å komme til et bedre sted. kansje du må gå gjennom de hellige bøker.. fordi dette er litt for generelt Islam og kristendom stammer begge fra Midt-Østen og de har enkelte ting til felles.. hinduisme og buddhisme er fullstendig forksjellige. Islam og kristendom har vært sitt profet, 2 meget forskjellige mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå