Gå til innhold

Samboer Alkohol boliglån

Catita

Anbefalte innlegg

Hei jeg og samboer var sammen i 15 år. 
han alltid drakk mye og brukt kokain noe ganger.

i det siste det har blitt ekstrem . Han bruke og drikke 4 dager i uke. 
Vi har boliglån sammen 50/50

i dag fant jeg ut at han har 2 høy lån som ligger på nesten 200.000kr . Som tidlighvis han brukt på alkohol og kokain.

jeg er litt redd om økonomi hans fortsett sånn , kan bank tvinge oss å selger? Miste jeg min del av leilighet som jeg har betalt?

jeg er så trist for hans vei men jeg har prøvde i Mange år å hjelpe han men,nå klare ikke mer.😩 jeg er fortsatt glad i han 🥺

han har flytte til mora si og vi vurdere å selger leilighet. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slå opp og selg umiddelbart. Eksen min drev også med alkohol og kokain og jeg kan love deg at dette bare kommer til å bli verre og verre.

Anonymkode: 738cf...053

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men føler meg så dårlig å forlate han på den vanskelig situasjon. Jeg har gråte så mye 😭Og han er arbeidsledig😩  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catita skrev (9 minutter siden):

Men føler meg så dårlig å forlate han på den vanskelig situasjon. Jeg har gråte så mye 😭Og han er arbeidsledig😩  

Du har stått i det i 15 år, ikke ha dårlig samvittighet

Anonymkode: b8847...76f

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg nå, eller kjøp han ut. Forhåpentligvis har leiligheten deres økt i verdi, og han kan bruke sin del av summen til å betale ned gjeld. Du bruker din del på å bli hvis du har råd, eller ny leilighet til deg og evt. barn.

Anonymkode: 787f7...a31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catita skrev (10 minutter siden):

Du kan jo fint være der som en venn/støttespiller selv om dere ikke eier leilighet eller bor sammen :) Jeg hadde ikke ville bodd sammen med noen som var ruset, mye full, eller som dro inn kokain i hjemmet mitt. Du kan risikere mye...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste er jo å selge, og bli kvitt han en gang for alle. Det blir jo ikke bedre, det er naivt å tro.

Anonymkode: c32df...cae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selg nå, eller kjøp han ut. Forhåpentligvis har leiligheten deres økt i verdi, og han kan bruke sin del av summen til å betale ned gjeld. Du bruker din del på å bli hvis du har råd, eller ny leilighet til deg og evt. barn.

Leilighet har økt mye , så jeg har ikke råd til å kjøpe han ut🙁 vi har ikke barn sammen . 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All sympati, skjønner godt at du er sliten. 

Det er vel økonomien som tvinger frem noen valg? Hvis han er arbeidsledig så er det sikkert utfordrende med boliglån og forbruksgjeld? Hvis han ikke kan betale sin del så må dere selge så fort som mulig. Finn et sted for deg selv, når du har landet litt der så er det kanskje lettere å se veien videre...

Mange får veldig god hjelp i NA, kanskje det finnes i nærheten? 

Det kommer bedre dager Catita! 

Endret av Grå
Feil navn, beklager!
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catita skrev (49 minutter siden):

Leilighet har økt mye , så jeg har ikke råd til å kjøpe han ut🙁 vi har ikke barn sammen . 

Du tvinger ham til å selge sin halvdel, ikke din. Hans halvdel er verd langt mindre enn halvparten av hele boligen. Du gjør et varp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokain er veldig avhengighetsskapende og ekstremt dyrt.

Du må komme deg ut av dette. Eneste sjansen dere har til å unngå økonomisk ruin, er at han slutter helt, både med kokain og alkohol. For med en gang han drikker, vil han få lyst på kokain igjen. Han må på en form for rehab. Fortelle det til foreldrene, kutte venner som driver med det. 

Men det kan være sinnsykt vankselig å redde han, altså. Du må først og fremst redde deg selv her!

Anonymkode: dd526...114

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sendt han bursdag gave til meg. 🙁

jeg sa takk , han trengte ikke bruke penger på det.

og i går fant jeg ut på en kreditt kort faktura hans at han tatt ut 10.000kr fra minibank for å bruke på kokain.
Og overført penger fra kreditt kort til å betale bolig lån og andre regning.

🥴

jeg har lyst å snakke med søster hans . 
kansje hun kan hjelpe han ut av det.

eller hva tenke dere?

når jeg prate med han om hans situasjon han sa ikke han har et problemer og prøvde å si til meg at jeg spise mye sukker som er mer avhenge enn kokain😩

spurte meg hva kan vi gjøre for å bli bra. Så sa jeg slutte helt å drikke. Så svare han meg at ikke kan lov ting som han ikke kan stå for det.

(Beklager for dårlig norsk🤪)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er glad i han, så må han ha profesjonell hjelp til å slutte. Det lureste dere gjør da, mtp. gjelden hans, er å skrive over hans andel av boligen på deg, slik at hvis han får gjeldssanering på det andre, så slipper dere å selge boligen. 

Anonymkode: f6ad6...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catita skrev (9 minutter siden):

og i går fant jeg ut på en kreditt kort faktura hans at han tatt ut 10.000kr fra minibank for å bruke på kokain.

🥴

eller hva tenke dere?

når jeg prate med han om hans situasjon han sa ikke han har et problemer og prøvde å si til meg at jeg spise mye sukker som er mer avhenge enn kokain😩

spurte meg hva kan vi gjøre for å bli bra. Så sa jeg slutte helt å drikke. Så svare han meg at ikke kan lov ting som han ikke kan stå for det.

En kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp. Så det er vel tvilsomt at hans søster når inn til han når han svarer deg som han gjør.

Anonymkode: c32df...cae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catita skrev (9 timer siden):

Hei jeg og samboer var sammen i 15 år. 
han alltid drakk mye og brukt kokain noe ganger.

i det siste det har blitt ekstrem . Han bruke og drikke 4 dager i uke. 
Vi har boliglån sammen 50/50

i dag fant jeg ut at han har 2 høy lån som ligger på nesten 200.000kr . Som tidlighvis han brukt på alkohol og kokain.

jeg er litt redd om økonomi hans fortsett sånn , kan bank tvinge oss å selger? Miste jeg min del av leilighet som jeg har betalt?

jeg er så trist for hans vei men jeg har prøvde i Mange år å hjelpe han men,nå klare ikke mer.😩 jeg er fortsatt glad i han 🥺

Hvis han ikke vil ha hjelp må du bare avslutte forholdet og selge leiligheten, ellers kan du risikere å miste alt.

Anonymkode: f5b1c...af5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg leiligheten og avslutt forholdet. Du kan ikke redde han. 

Anonymkode: 9dfa2...267

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Catita skrev (24 minutter siden):

🥴

eller hva tenke dere?

Er lov det når en er utenlandsk😊

Anonymkode: 44e01...51b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ditt ansvar. Han må selv ta tak i sin situasjon. Du har prøvd. Han vil ikke ha hjelp. Du kan ikke gjøre noe. Du må faktisk tenke på deg, hvis ikke så drar han deg med seg ned. Det bør du ikke gjøre!! 

Anonymkode: 9dfa2...267

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To høy lån på 200000.. er det totalt eller 400 k?

Er dette kreditt?

Hvorfan fungere han ellers? Har han en trygg jobb med god inntekt? 

Høres ut som han må ha profesjonell hjelp.

Anonymkode: 2d6ba...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...