AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei! Jeg merker at jeg ofte tester grensene til de som står meg nær for tiden, og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gjør det. Kan det ha noe med at jeg gang på gang ikke blir hørt av det offentlige? Jeg føler kanskje at jeg ikke blir tatt på alvor og at det påvirker hvordan jeg er mot folk rundt meg. Jeg føler meg så alene, så det er som om jeg må teste andre for å vite hvor jeg har folk. Er det noen andre som har følt noe lignende? Anonymkode: e8de6...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Tenåringer er kjent for dette, og mange mindre barn også. Kan jo ha noenlunde samme årsaker, selv om du er voksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Føler du at du må teste samme person igjen, igjen og igjen? Hvor mange ganger må du teste før du føler deg trygg nok? Anonymkode: f19f7...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden fordi når du tester noen får du en reaksjon. reaksjonen deres er med på å gi deg en form for bekreftelse på hva enn formålet ditt med testingen er. fks. du føler ikke at en person bryr seg, så du tester hen. når hen reagerer føler du hen bryr seg > så får du bekreftelse. Anonymkode: 4b5a1...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg merker at jeg ofte tester grensene til de som står meg nær for tiden, og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gjør det. Kan det ha noe med at jeg gang på gang ikke blir hørt av det offentlige? Jeg føler kanskje at jeg ikke blir tatt på alvor og at det påvirker hvordan jeg er mot folk rundt meg. Jeg føler meg så alene, så det er som om jeg må teste andre for å vite hvor jeg har folk. Er det noen andre som har følt noe lignende? Anonymkode: e8de6...6c7 Jeg kjenner meg igjen i forhold til helsepersonell i det offentlige. Skjønner som regel raskt om jeg kan stole på dem etter om de lar seg vippe av pinnen eller ikke. At de kan det de snakker om, for det er det ikke alle som kan. Vanlige mennesker rundt meg går bedre. Jeg er ekstrovert og ganske åpen, så er jeg veldig trygg på meg selv. Er mennesker åpne mot meg igjen, så tar jeg det som et tegn at de er trygge på meg. Hvordan tester du andre mennesker? Det må være slitsomt. Anonymkode: f19f7...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kjenner meg igjen i forhold til helsepersonell i det offentlige. Skjønner som regel raskt om jeg kan stole på dem etter om de lar seg vippe av pinnen eller ikke. At de kan det de snakker om, for det er det ikke alle som kan. Vanlige mennesker rundt meg går bedre. Jeg er ekstrovert og ganske åpen, så er jeg veldig trygg på meg selv. Er mennesker åpne mot meg igjen, så tar jeg det som et tegn at de er trygge på meg. Hvordan tester du andre mennesker? Det må være slitsomt. Anonymkode: f19f7...e65 Jeg kan teste andre mennesker ved å skape bevisst distanse for å se om de bryr seg, kanskje trekker meg litt tilbake og ser om de gjør en innsats for å komme nærmere. Jeg kan også være tilbakeholden, holde tilbake følelsene mine for å se om de merker det for å se om de bryr seg. I tillegg kan jeg tulle på en provoserende måte, bare for å se hvordan de reagerer. En annen måte er å bruke klesstil som en form for avstand – som å gå med hettegenser eller solbriller, for å distansere meg og skape en barriere mellom meg og andre. Det handler om å få bekreftelse på at folk er der, uten nødvendigvis å være direkte. Jeg vet jeg potensielt ødelegger for meg selv. Men det er som om det er et behov jeg nylig har fått. For å se hvor jeg har de rundt meg. Kanskje jeg har et kontrollbehov ts Anonymkode: e8de6...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden I tillegg har jeg latt vær å si i fra om at jeg ikke kommer på fritidsaktiviteten. Men det tror jeg kanskje handler mer om andre ting. Fordi jeg tenker at folk ikke bryr seg om at jeg ikke er der uansett. At folk ikke vil legge merke til det. Men den gangen jeg gjorde det, og jeg kom tilbake uken etter. Så hadde folk savnet meg og sa det var godt å se meg igjen. Det føltes veldig god. Ts Anonymkode: e8de6...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg kan teste andre mennesker ved å skape bevisst distanse for å se om de bryr seg, kanskje trekker meg litt tilbake og ser om de gjør en innsats for å komme nærmere. Jeg kan også være tilbakeholden, holde tilbake følelsene mine for å se om de merker det for å se om de bryr seg. I tillegg kan jeg tulle på en provoserende måte, bare for å se hvordan de reagerer. En annen måte er å bruke klesstil som en form for avstand – som å gå med hettegenser eller solbriller, for å distansere meg og skape en barriere mellom meg og andre. Det handler om å få bekreftelse på at folk er der, uten nødvendigvis å være direkte. Jeg vet jeg potensielt ødelegger for meg selv. Men det er som om det er et behov jeg nylig har fått. For å se hvor jeg har de rundt meg. Kanskje jeg har et kontrollbehov ts Anonymkode: e8de6...6c7 Eller et beskyttelsesbehov. Er du veldig sårbar? Om du hele tiden signaliserer at du vil ha andre mennesker på avstand... Hvorfor skal de da gjøre en innsats for å komme nærmere deg? Så du tester om de tåler deg? Det gjør jeg også ofte. Jeg senker bevisst andres menneskers forventninger til meg. Det er min beskyttelse, og er en avstand jeg kan trenge innimellom. Anonymkode: f19f7...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Det høres ut som en personlighetsforstyrrelse. Helt vanlig. Anonymkode: c5cb7...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå