AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Del Skrevet 4. april Ultraprosesserte næringsmidler og mat-erstatninger er ikke bare næringsfattige – de er aktivt næringskrevende. De utløser immunreaksjoner, forstyrrer tarmfloraen, og tapper kroppens reserver av mikronæringsstoffer som magnesium, sink og kalsidiol. Det koster kroppen å forsvare seg mot maten. Anonymkode: 06b2f...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Del Skrevet 4. april Ok Anonymkode: 62d6f...0b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 4. april #3 Del Skrevet 4. april Javel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.34): Ok Anonymkode: 62d6f...0b8 Ekspander Hvis kroppen må bruke mer vitaminer, mineraler og antioksidanter på å håndtere maten enn den får tilbake – er det da egentlig mat? Anonymkode: 06b2f...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 4. april #5 Del Skrevet 4. april (endret) Spis rikelig med mettet fett, da spesielt rødt kjøtt. Og spis frukt. Holder man seg unna korn, frø og grønnsaker så er man nesten i boks. Det viktigste for å unngå sykdommer er å unngå linolsyre-rikt fett. Hold deg til mettet fett som smør, talg og kokosolje. Olivenolje er det svært stor glipe på kvalitet og mengde linolsyre (3%-28%), noe som kan være skadelig om det er mye over 3%. Frøoljer(også kallt planteoljer) er gift for kroppen. Tarmsystemet til drøvtyggere klarer lett å konvertere det de spiser om til mettet fett. Svin og fjørfe har ikke det samme tarmsystemet og siden de får korn og soya så blir det mye linolsyre i fettet. Styre unna. Endret 4. april av frivis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Del Skrevet 4. april Ultraprosessert "mat" bør man virkelig prøve å holde seg mest mulig unna. Det er ikke mat, og det ødelegger kroppen mer enn hva mange er klar over. Anonymkode: 1b35c...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.37): Hvis kroppen må bruke mer vitaminer, mineraler og antioksidanter på å håndtere maten enn den får tilbake – er det da egentlig mat? Anonymkode: 06b2f...71e Ekspander Er svært sjeldent syk, mangler ingen vitaminer eller mineraler og jeg spiser en god del utraprosessert mat og har tenkt til å fortsette med det. Det er ikke som at du forteller noe revolusjonerende nyheter sånn sett, en finner ikke opp kruttet på nytt ved å si at utraprosessert mat ikke er det aller beste alternativet, men mange av oss bryr oss ikke så mye. Jeg bryr meg ikke. Jeg blir mett, jeg synes det smaker godt. Jeg har ingen interesse av å bruke tid på å stå å lage mat fra bunnen av. Jeg er sjeldent syk, er frisk og rask så en faller heller ikke død om av Toro eller Knorr, halv eller hel fabrikata selv om enkelte blir så ekstreme i oppførselen sin bare ferdigmat blir nevnt. Jeg trives med å ikke slakte kjøttet min selv, (Gilde er ypperlig), med å ikke lage pasta fra bunnen av og med å spise Kjøttdeig og annet som ikke er 100% rent og igjen det går helt fint. De som brenner for å lage mat fra bunnen av og ungå utraprosessert har nok oppdaget dette uten slike type innlegg og tråder som dette og for resten av oss så bryr vi oss rett og slett ikke all verden. Anonymkode: 62d6f...0b8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Del Skrevet 4. april Kilde? Anonymkode: 41b49...57e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #9 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.31): Ultraprosesserte næringsmidler og mat-erstatninger er ikke bare næringsfattige – de er aktivt næringskrevende. De utløser immunreaksjoner, forstyrrer tarmfloraen, og tapper kroppens reserver av mikronæringsstoffer som magnesium, sink og kalsidiol. Det koster kroppen å forsvare seg mot maten. Anonymkode: 06b2f...71e Ekspander Anonymkode: 65da2...afb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #10 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 21.09): Kilde? Anonymkode: 41b49...57e Ekspander "Kilde?" – selvfølgelig. Universets mest brukte refleksord etter "jeg bare lurte". Men denne gangen handler det ikke om én studie med p-verdi og referansenummer. Det handler om noe langt mer grunnleggende: Når kroppen må bruke vitamin E for å nøytralisere matoljen, magnesium for å avgifte mattilsetningene, sink for å reparere slimhinner, og kalsidiol for å dempe betennelsen maten utløser – … da trenger vi kanskje ikke et dobbeltblindet forsøk for å stille spørsmålet: Hva hvis maten har blitt et næringsmessig underskuddsforetak? En slags mikronæringsskatt på kroppen? Du får gjerne kalle det en hypotese. Jeg kaller det realitetsorientering med et hint av sivilisasjonskritikk. Men joda – vil du ha en kilde, så kan vi sikkert grave frem en eller to tusen. Bare si fra om du vil ha dem på engelsk, latinsk eller i tabellform. Anonymkode: 06b2f...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #11 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 21.08): Er svært sjeldent syk, mangler ingen vitaminer eller mineraler og jeg spiser en god del utraprosessert mat og har tenkt til å fortsette med det. Det er ikke som at du forteller noe revolusjonerende nyheter sånn sett, en finner ikke opp kruttet på nytt ved å si at utraprosessert mat ikke er det aller beste alternativet, men mange av oss bryr oss ikke så mye. Jeg bryr meg ikke. Jeg blir mett, jeg synes det smaker godt. Jeg har ingen interesse av å bruke tid på å stå å lage mat fra bunnen av. Jeg er sjeldent syk, er frisk og rask så en faller heller ikke død om av Toro eller Knorr, halv eller hel fabrikata selv om enkelte blir så ekstreme i oppførselen sin bare ferdigmat blir nevnt. Jeg trives med å ikke slakte kjøttet min selv, (Gilde er ypperlig), med å ikke lage pasta fra bunnen av og med å spise Kjøttdeig og annet som ikke er 100% rent og igjen det går helt fint. De som brenner for å lage mat fra bunnen av og ungå utraprosessert har nok oppdaget dette uten slike type innlegg og tråder som dette og for resten av oss så bryr vi oss rett og slett ikke all verden. Anonymkode: 62d6f...0b8 Ekspander Det er helt i orden å ikke bry seg – verden er full av ting det går an å ignorere helt til det banker på døra i joggebukse og heter "metabolsk syndrom". Innlegget var ikke skrevet for deg, men for de som fortsatt kjenner et snev av nysgjerrighet. Ha en fin dag med Toro og Knorr – og takk for at du minnet oss på hvorfor samtalen fortsatt trengs.👍 Anonymkode: 06b2f...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #12 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 21.44): Det er helt i orden å ikke bry seg – verden er full av ting det går an å ignorere helt til det banker på døra i joggebukse og heter "metabolsk syndrom". Innlegget var ikke skrevet for deg, men for de som fortsatt kjenner et snev av nysgjerrighet. Ha en fin dag med Toro og Knorr – og takk for at du minnet oss på hvorfor samtalen fortsatt trengs.👍 Anonymkode: 06b2f...71e Ekspander Med din filosofi skulle jeg jo ikke kunne vært i livet i det hele tatt, langt mindre frisk så det er godt du gir oss underholdning på en fredagskveld Anonymkode: 62d6f...0b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #13 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.31): Ultraprosesserte næringsmidler og mat-erstatninger er ikke bare næringsfattige – de er aktivt næringskrevende. De utløser immunreaksjoner, forstyrrer tarmfloraen, og tapper kroppens reserver av mikronæringsstoffer som magnesium, sink og kalsidiol. Det koster kroppen å forsvare seg mot maten. Anonymkode: 06b2f...71e Ekspander Bra for de som vil gå ned i vekt, da? 😅 Anonymkode: 7b1ad...35e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #14 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 21.54): Bra for de som vil gå ned i vekt, da? 😅 Anonymkode: 7b1ad...35e Ekspander ja kanskje det er der ts virkelig har funnet sitt kall: i slankeindustrien, er jo reine reklamen for Toro og Knorr dette. Kjøp Grandis og bli slank 👍 Anonymkode: 62d6f...0b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #15 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 21.37): "Kilde?" – selvfølgelig. Universets mest brukte refleksord etter "jeg bare lurte". Men denne gangen handler det ikke om én studie med p-verdi og referansenummer. Det handler om noe langt mer grunnleggende: Når kroppen må bruke vitamin E for å nøytralisere matoljen, magnesium for å avgifte mattilsetningene, sink for å reparere slimhinner, og kalsidiol for å dempe betennelsen maten utløser – … da trenger vi kanskje ikke et dobbeltblindet forsøk for å stille spørsmålet: Hva hvis maten har blitt et næringsmessig underskuddsforetak? En slags mikronæringsskatt på kroppen? Du får gjerne kalle det en hypotese. Jeg kaller det realitetsorientering med et hint av sivilisasjonskritikk. Men joda – vil du ha en kilde, så kan vi sikkert grave frem en eller to tusen. Bare si fra om du vil ha dem på engelsk, latinsk eller i tabellform. Anonymkode: 06b2f...71e Ekspander Så vidt jeg vet, skrives ikke vitenskapelige artikler på latin. Engelskspråklige kilder fra vitenskapelige kilder er fint. Det er fornuftig å be om kilder, så jeg aner ikke hvorfor du reagerer på at en annen bruker ber om det? Anonymkode: 41048...306 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå