Mardina Skrevet lørdag kl 08:05 #21 Del Skrevet lørdag kl 08:05 Jeg kommer til å kjøpe godteri ja. Men fråtsing driver jeg ikke med 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet lørdag kl 08:07 #22 Del Skrevet lørdag kl 08:07 Skal ikke fråtse men spise litt, jeg prøver og begrense meg men litt må man ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:08 #23 Del Skrevet lørdag kl 08:08 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har egentlig sluttet å spise godteri for flere år siden, etter at jeg til slutt måtte innse at jeg aldri kom til å klare å spise bare litt... Det eneste unntaket jeg har er en pakke med tre Kolibristenger til påske 🐣 Resten av året er min helgekos fruktsalat med vaniljesaus og en liten pose potetgull (Normal har små poser med diverse snacks) Anonymkode: aeafc...24d Potetgull er godteri Anonymkode: 086a4...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 08:13 #24 Del Skrevet lørdag kl 08:13 Et standard fylt påskeegg er ikke fråtsing. Jeg har ikke sånn «høytidsmage/kvalmesenter» at jeg klarer mer enn ellers, så påske/jul osv er som vanlig her. Om jeg slet med overspising/binging/restriksjoner og spiseforstyrrelser generelt så hadde jeg bestilt meg en time hos psykolog heller enn å mate det med enten/eller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:48 #25 Del Skrevet lørdag kl 09:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Potetgull er godteri Anonymkode: 086a4...688 Jeg forstår at noen av dere inkluderer chips, popcorn og nøtter i begrepet «godteri», men jeg har inntrykk av at de fleste forbinder ordet med typiske «sukkervarer» som sjokolade, karameller, vingummi osv. Anonymkode: 016f2...a1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:03 #26 Del Skrevet lørdag kl 10:03 Er totalt uinteressert i godis. Kommer til å kjøpe inn deilige middager, egg og ekstra gode pålegg, og en god vin eller 2. Anonymkode: c72c8...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet lørdag kl 10:14 #27 Del Skrevet lørdag kl 10:14 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er totalt uinteressert i godis. Kommer til å kjøpe inn deilige middager, egg og ekstra gode pålegg, og en god vin eller 2. Anonymkode: c72c8...1be OK Karen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:19 #28 Del Skrevet lørdag kl 10:19 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kommer du til å fråtse i godteri i påskeferien? Eller bestemmer du deg for å la være? Eller er du sånn at du kan ta litt? En del av meg har lyst å fylle et påskeegg til randen og bare kose meg skikkelig, samtidig veit jeg at jeg da blir så trigget at jeg kjøper enda mer. Det jeg aller helst vil er å kutte det helt ut....heller ha fokus på god mat, appelsiner, en god kaffi/kakao o.l. Men akk så vanskelig..... Anonymkode: 2b0f9...607 Klare du ikke begrense deg så er det jo dumt å kjøpe. Anonymkode: 8b212...470 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:30 #29 Del Skrevet lørdag kl 10:30 Grønnastar skrev (15 minutter siden): OK Karen. En kvinne som velger å spise god mat istedenfor godteri, er ikke en Karen. Du bruker navnet feil. Anonymkode: ccc82...b7f 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:19 #30 Del Skrevet lørdag kl 11:19 Jeg begrenser i år hva jeg kjøper. Dessverre sliter jeg med avhengighet av godteri, så å skulle spise mye i påsken vil ødelegge det jeg nå har klart å bygge opp. En pose med påskemarsipan er hva jeg skal kose meg med i påsken. Det blir alltid litt dessert og slikt etter middagen. Både små og store har påskeegg, og vi voksne har valgt oss ut en favoritt hver som skal i påskeegget. Jeg jobber hardt for å overvinne lysten, og det er så tungt. Derfor må jeg i år være streng i påsken. Ellers pleier jeg ikke å være det. Anonymkode: c8631...04a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:58 #31 Del Skrevet lørdag kl 11:58 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor gammel er du? Er ikke påskegg med godis for unger? Har aldri kjøpt meg noe sånt som voksen… Anonymkode: bacd0...260 Desssverre ikke. Jobben har kjøpt inn store påskeegg med smågodt på over en kilo til alle ansatte. Dessverre daglig leder som bestemmer dette. De fleste ansatte (stort sett høyt utdannede på 30 pluss og opplver) synes visst nok dette er stas - jeg vet ikke om det er en slags massesuggesjon greier, at man liksom skal være "barnslig begeisret", eller om folk virkelig synes det er stas. Jeg synes det er kjempeharry. Og etterso vi jobber i en kunnskapsbedrift i Oslo sentrum synes jeg det nesten er "pinlig folkelig" å gi smågoddt. Dessuten så jeg prisen - vi betaler 2-3 ganger mer enn butikkpris. Dessverre var det ikke tatt opp i ledegruppen (sånne småting blir ofte tatt opp) , så jeg fikk ikke sagt mitt. Jeg ville mye heller brukt pengene på å kjøpe noe kvalitessjokolade f.eks. et egg fra Pascal eller Summerbrid eller lignende. Det er tross alt den ansatte som skal ha gaven - ikke barna. For egen del gir jeg bort mitt egg, da jeg ikke bør spise smågodt. Og om jeg vil ha litt, så kjøper jeg heller det jeg vil ha på tilbud. Mvh Grinerbiter PS - til TS - jeg fikk et år et slikt stort påskegg og jeg klarte ikke å la være å spise det opp selv. Forferdelig. Anonymkode: 2ecde...3bc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:39 #32 Del Skrevet lørdag kl 12:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg forstår at noen av dere inkluderer chips, popcorn og nøtter i begrepet «godteri», men jeg har inntrykk av at de fleste forbinder ordet med typiske «sukkervarer» som sjokolade, karameller, vingummi osv. Anonymkode: 016f2...a1f Der er vi ulike mange av oss ja. Selv bruker jeg ordet godteri om søtt som du nevner, og snacks om potetgull og salte nøtter, skruer, stenger, popcorn osv. Mens en jeg kjenner sier de har snacks mellom middag og kveldsmat til barna som kan være et fat frukt, grønnsaker, riskjeks, kjeks eller lignende. Anonymkode: 07605...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet lørdag kl 13:00 #33 Del Skrevet lørdag kl 13:00 jeg spiser omtrent aldri "snop" så for meg er det ikke et problem egentlig, men hvis jeg skal spise noe ekstra godt er jeg svak for makroner, spesielt de med lakris! - og er det "fri tilgang" må jeg virkelig jobbe med meg selv for å bare spise en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet lørdag kl 14:01 #34 Del Skrevet lørdag kl 14:01 Tråden er ryddet for brukerangrep. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet lørdag kl 14:24 #35 Del Skrevet lørdag kl 14:24 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En kvinne som velger å spise god mat istedenfor godteri, er ikke en Karen. Du bruker navnet feil. Anonymkode: ccc82...b7f Innlegget hadde null relevans til HI. Typisk Karen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:17 #36 Del Skrevet lørdag kl 16:17 Er så ”heldig» at jeg ikke har råd til godteri nå for tiden. Må fokusere på næringsrik mat og få i meg det som kroppen trenger. Men, hvis mamma sender påskegodt med posten så spiser jeg det selvfølgelig opp. 😊 Anonymkode: d52af...fa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet lørdag kl 17:08 #37 Del Skrevet lørdag kl 17:08 (endret) I påska har man jo tid til å trene masse, så da har man lov å spise godteri, synes jeg! Endret lørdag kl 17:08 av Snabeltann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:29 #38 Del Skrevet lørdag kl 17:29 Jeg håper jeg klarer å begrense meg. Kommer til å ha fokus på å spise meg mett på riktig(for meg) mat og få inn noen løpeturer, da blir det lettere å ikke fråtse. Jeg er i en vektnedgansprosess og har lært meg mye om hva som skal til for å unngå fråtsing, fordi det var mitt største problem, samtidig som jeg vet at jeg ikke kan unngå alt søtt i en varig livsstilsendring. Noe av det viktigste er faktisk nok søvn, og siden det er ferie og jeg kan sove litt ekstra når de andre står opp( barna kommer kun til meg på natta..) så øker det sannsynligheten for suksess. Anonymkode: 36e40...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet lørdag kl 17:46 #39 Del Skrevet lørdag kl 17:46 Jeg koser meg med noen fugleæg fra Anthon Berg, påskepode fra Nidar, god vin og et par gode middager. På den annen side så går jeg lange turer hver dag, så jeg tåler det nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:50 #40 Del Skrevet lørdag kl 17:50 Snabeltann skrev (42 minutter siden): I påska har man jo tid til å trene masse, så da har man lov å spise godteri, synes jeg! Har man? Noen jobber vettu Anonymkode: 086a4...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå