AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:29 #41 Del Skrevet mandag kl 10:29 Vi er to som elsker all mat. Vi har ikke noe "trist" forhold til det, bruker det ikke som trøst eller belønning. Vi bare elsker mat. Og det aller meste innen det. Kan helt alvorlig forspise oss på knekkebrød. Vi har også magesekk på størrelse med en flodhest og blir ikke mette 🙈 Men vi er sterke, sunne og innenfor normalvekt, så vi koser oss 😂 Vi spiser sunt i hverdagen, vi liker heldigvis best magert kjøtt, lette dressinger etc. Ikke så fet mat, og ikke mye pølser/ nuggets etc. Det redder oss nok litt. Også koser vi oss i helger og helligdager/ når vi har mer fri sammen. Det blir litt bedre frokoster, det blir bedre tid til gode middager og ja, det blir påskeegg. Ser ikke noe barnslig i det, men jeg kan se en BARNLIG glede i det derimot. Det bygger på fine minner, gode påskeopplevelser fra barndommen som vi tar med oss videre. Vi får hver våre favoritter og disponerer det som vi vil gjennom påsken, men jeg skal, som TS, prøve å begrense meg. ta noen biter og øver på å la resten stå. Som regel demper suget seg hvis jeg tar noen biter og lar være å ta mer på 20-30 min. Tar jeg mer med en gang forrige bit er spist så registrerer visst ikke kroppen at noe er tatt inn og vil ha stadig mer. Synes det må være lov å kose seg jul, påske, 17 mai og bursdager- det er hva man gjør hver dag resten av året som teller til slutt. Anonymkode: 9007c...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:30 #42 Del Skrevet mandag kl 10:30 Grønnastar skrev (På 5.4.2025 den 16.24): Innlegget hadde null relevans til HI. Typisk Karen. Jeg tror ikke du skjønner hva begrepet Karen betyr. Anonymkode: 82dae...97f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet mandag kl 10:57 #43 Del Skrevet mandag kl 10:57 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror ikke du skjønner hva begrepet Karen betyr. Anonymkode: 82dae...97f Det er en kvinne som legger seg borti ting de ikke har noe med å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:15 #44 Del Skrevet mandag kl 18:15 Grønnastar skrev (7 timer siden): Det er en kvinne som legger seg borti ting de ikke har noe med å gjøre. Har du tenkt på at du bygger opp under kvinnediskriminering ved å overbruke det utdaterte begrepet? Menn får ha det så mye friere i sine utsagn, og det bidrar du til. Anonymkode: 58def...652 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet mandag kl 18:21 #45 Del Skrevet mandag kl 18:21 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.45): Hvor gammel er du? Er ikke påskegg med godis for unger? Har aldri kjøpt meg noe sånt som voksen… Anonymkode: bacd0...260 Påskeegg er for alle som vil ha! Rebus eller eggjakt kan man lage også 🐣😍 TS: fyll det påskeegget til randen, og kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:33 #46 Del Skrevet mandag kl 18:33 Droppet godteri for 10+ år siden. Ikke noe "bare litt", ikke noe "bare påske". Sier sitt at du sitter og tenker på dette 1-2 uke før, da vil man aldri få et normalt forhold til godteri. Det er en vanvittig befrielse. Tenker ikke på søtt en gang. Anonymkode: c9864...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:37 #47 Del Skrevet mandag kl 18:37 Jeg fråtser ikke, for det er jo utrolig ubehagelig! Men jeg har kjøpt en pakke Freia Påskeegg som venter til påsken, og jeg skal spise aøle fire. Men føler ikke at det er å fråtse. Anonymkode: 06193...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:38 #48 Del Skrevet mandag kl 18:38 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.01): Du kan ikke spørre som slikt på KG. Her spiser man bare en kvart rute mørk sjokolade, hvis man skeier ut i det hele tatt. Anonymkode: 82dae...97f Jepp. Men derimot er det heeelt i orden å helle i seg en hel vinflaske som "lørdagskos". Anonymkode: e6705...497 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:48 #49 Del Skrevet mandag kl 18:48 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.45): Hvor gammel er du? Er ikke påskegg med godis for unger? Har aldri kjøpt meg noe sånt som voksen… Anonymkode: bacd0...260 Er vi ikke forbi slike dumme hersketeknikker nå når vi ikke er 8 år gamle? «Din metode for å kose deg er barnslig - ædda bædda!» Hører du ikke selv hvor tåpelig det klinger? Ønsker du å fremstå slik? For du snakker unektelig slik også til folk som vet ditt fulle navn. Og de tenker - uten unntak - om deg som meg. Tåpelig adferd høster ikke ros.. Anonymkode: 045fd...8d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:53 #50 Del Skrevet mandag kl 19:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tenkt på at du bygger opp under kvinnediskriminering ved å overbruke det utdaterte begrepet? Menn får ha det så mye friere i sine utsagn, og det bidrar du til. Anonymkode: 58def...652 Det er bare kvinner som skal hovere om påskegodt. Anonymkode: 8b3e0...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:16 #51 Del Skrevet tirsdag kl 21:16 Jeg fyller mitt med sukkerfri proteinbarer, popkorn og sukkerfri pastiller o.l... 😅 Anonymkode: 092af...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:25 #52 Del Skrevet tirsdag kl 22:25 Mulig jeg kjøper en sjokoladeplate. Jeg vet at jeg spiser hele på en kveld fordi jeg klarer ikke stoppe når jeg først begynner, men det blir med den. Finnes andre ting som er godt som jeg kan kose meg med. Heldigvis koser barna mine seg like mye med manchego og oliven, jordbær og lignende som med godteri. Da er det lettere å la være å ha godis i hus. Anonymkode: 83e7d...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:59 #53 Del Skrevet onsdag kl 07:59 Påskeegg er for barn. Jeg koser meg med god mat og vin. Anonymkode: 8c625...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:18 #54 Del Skrevet onsdag kl 10:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Påskeegg er for barn. Jeg koser meg med god mat og vin. Anonymkode: 8c625...5bc Så flink du er Anonymkode: cab40...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:29 #55 Del Skrevet onsdag kl 10:29 Jeg skal selvsagt kjøpe påskeegg til både meg og mannen. De skal fylles til randen med alt vi liker, og så skal vi kose oss med det på påskeaften og 1. påskedag. Det går helt fint når man ellers lever sunt og aktivt. Vi skal sikkert løpe noen turer de andre fridagene, også møtes alltid storfamilien til fjelltur på langfredag. Så litt påskegodis går helt fint, jeg gleder meg. Anonymkode: 22de0...b73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 10:34 #56 Del Skrevet onsdag kl 10:34 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 20.39): Kommer du til å fråtse i godteri i påskeferien? Eller bestemmer du deg for å la være? Eller er du sånn at du kan ta litt? En del av meg har lyst å fylle et påskeegg til randen og bare kose meg skikkelig, samtidig veit jeg at jeg da blir så trigget at jeg kjøper enda mer. Det jeg aller helst vil er å kutte det helt ut....heller ha fokus på god mat, appelsiner, en god kaffi/kakao o.l. Men akk så vanskelig..... Anonymkode: 2b0f9...607 kjøper ikke da er det ingen fritelser hjemme Tenker på Påske som en vanlig ferie for å jobbe i hagen, være ute i sola, etc... påskesjokolader er en god minnelse fra barndommen, men ikke for voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:11 #57 Del Skrevet onsdag kl 17:11 Jeg lever på lavkarbo nå siden jeg nærmet meg diabetes fra siste legebesøk. Så det blir ikke noe sukker fremover. Anonymkode: b5b2f...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet torsdag kl 11:51 #58 Del Skrevet torsdag kl 11:51 Om jeg skal kjøpe kvikk lunsj på tilbud å kose meg? JA. Skal jeg drikke vin å sløve på sofaen? JA. Skal jeg lage påskeegg til typen som jeg også skal forsyne meg av? JA 😂 Også er det tilbake til hverdagen med rene råvarer. Det er én uke hvor man spiser ekstra og koser seg med familien, man dør ikke av å ha noen kalorier ekstra i en kort periode. Treningssenteret er også helt tomt, så det gleder jeg meg også til 😁 Skal prøve å ikke skeie helt ut. Noe av det beste med høytider er at det tar en tilbake til barndommen. Er ikke villig til å gi slipp på det bare fordi "kroppen er mitt tempel". Hadde følt at noe manglet uten påskegodt og påskemiddager. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå