Gå til innhold

Påske og godteri...og utfordringer med overspising

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer du til å fråtse i godteri i påskeferien? Eller bestemmer du deg for å la være? Eller er du sånn at du kan ta litt? En del av meg har lyst å fylle et påskeegg til randen og bare kose meg skikkelig, samtidig veit jeg at jeg da blir så trigget at jeg kjøper enda mer. Det jeg aller helst vil er å kutte det helt ut....heller ha fokus på god mat, appelsiner, en god kaffi/kakao o.l. Men akk så vanskelig.....

Anonymkode: 2b0f9...607

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser meg mett, og finner frem godis på kvelden for å kose meg. Har man spist mat vil man ikke fråtse på samme måte 🙂

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer du til å fråtse i godteri i påskeferien? Eller bestemmer du deg for å la være? Eller er du sånn at du kan ta litt? En del av meg har lyst å fylle et påskeegg til randen og bare kose meg skikkelig, samtidig veit jeg at jeg da blir så trigget at jeg kjøper enda mer. Det jeg aller helst vil er å kutte det helt ut....heller ha fokus på god mat, appelsiner, en god kaffi/kakao o.l. Men akk så vanskelig.....

Hvor gammel er du? Er ikke påskegg med godis for unger? Har aldri kjøpt meg noe sånt som voksen… 

Anonymkode: bacd0...260

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist godteri i hele år, så blir noe i påsken, men jeg har ingen problemer med å begrense meg. 

Anonymkode: 22d17...027

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vektnedgang nå for å ikke være for streng, kan jeg spise noen ruter sjokolade/godteri/litt is/litt kake osv på lørdagskveld. Men spiser nok middag først slik at jeg egentlig er mett. Det gjør at jeg klarer å begrense meg. 

Har tenkt å lage påskeegg til alle voksne og barn som er samlet på hytten i påsken, så alle får godteri. Helt valgfritt for alle å spise, eller dele eller hva man gjør tenker jeg.

Anonymkode: 07605...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så lyst til å kjøpe så mye selv, men mannen kommer nok til å hamstre litt. Husker godt at det ble altfor mye forrige påske 😞 Jeg spiser gjerne en håndfull godteri noen kvelder i uka, men jeg klarer ikke å holde meg til det når vi har mye i huset.

Anonymkode: 97807...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller ett påskeegg til randen og koser meg.

Men jeg har ikke veldig stort påskeegg, og det varer hele påsken.

Anonymkode: 62042...f9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke spørre som slikt på KG. Her spiser man bare en kvart rute mørk sjokolade, hvis man skeier ut i det hele tatt.

Anonymkode: 82dae...97f

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke har kjøpt noe godteri det siste 1.5 år, kommer jeg ikke til å gjøre det til påske heller. Kan ikke ha det i hus, da blir jeg fristet, men gjør meg ingen ting å gå forbi det på butikken..

Anonymkode: 3fb84...c77

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har egentlig sluttet å spise godteri for flere år siden, etter at jeg til slutt måtte innse at jeg aldri kom til å klare å spise bare litt...

Det eneste unntaket jeg har er en pakke med tre Kolibristenger til påske 🐣

Resten av året er min helgekos fruktsalat med vaniljesaus og en liten pose potetgull (Normal har små poser med diverse snacks)

Anonymkode: aeafc...24d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutte å spise snop for mage år siden, men kanskje jeg bruker påska som unnskyldning for å prøve den dubai-sjokoladen alle snakker om 😅

Anonymkode: 631ad...0ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For å være ærlig, alle har en del av seg som har lyst til å fråtse i godteri. Slanke også. Så må man legge en plan for å begrense seg. Hvis du har så lite kontroll at du ikke klarer å stanse deg selv fra å dra ut og kjøpe enda mer godteri etter å spise et egg som er fylt til randen, sier det seg selv at du burde droppe det. Jeg syns ikke det høres ut som å kose seg.

Anonymkode: 58def...652

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor gammel er du? Er ikke påskegg med godis for unger? Har aldri kjøpt meg noe sånt som voksen… 

Anonymkode: bacd0...260

OK Karen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (1 minutt siden):

OK Karen.

Skjønner jo litt hva personen mener da. Ts framstår jo uten ansvarsfølelse og uten kontroll over seg selv. Litt barnslig. «Er du en sånn som kan ta bare litt?» som om ikke folk bruker viljestyrke og legger en plan for å begrense seg. Som om hun tror at for alle andre går dette helt av seg selv. Voksne folk tar ansvar for egen kropp, og bruker ikke ord som «har lyst til å fråtse fordi det er å kose meg», «da blir jeg trigget». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som ved alle dager og høytider resten av året spiser jeg normale måltider og tar kanskje noe snacks i helgen.

Jeg foretrekker vin og mørk sjokolade da.

Jeg forstår ikke dette behovet for å fråtse mer en helg kun fordi det er påske? At fokuset på fridager forbindes med å fråtse i mat og godteri?

For meg handler påskeferien om å sove litt lengre, sen familie frokost og så dra på diverse aktiviteter og kanskje ha litt mer luksus middager enn vi har i hverdagene.

Anonymkode: 0c417...c89

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner jo litt hva personen mener da. Ts framstår jo uten ansvarsfølelse og uten kontroll over seg selv. Litt barnslig. «Er du en sånn som kan ta bare litt?» som om ikke folk bruker viljestyrke og legger en plan for å begrense seg. Som om hun tror at for alle andre går dette helt av seg selv. Voksne folk tar ansvar for egen kropp, og bruker ikke ord som «har lyst til å fråtse fordi det er å kose meg», «da blir jeg trigget». 

Man skulle tro at voksne folk visste at noen mennesker har utfordringer med å begrense seg når det kommer til mat eller godteri. Akkurat som noen sliter med å begrense alkohol eller andre rusmidler.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på diett, men skal ha en liten pause på påskeaften. Da blir det litt påskegodt på kvelden. Men resten av påsken er planen å holde meg til dietten.

Anonymkode: ad638...016

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...