Gå til innhold

Til deg som har tatt MR, hva skulle du sjekkes for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tatt mr flere ganger, med funn hver gang.

Anonymkode: 350bb...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tar MR med kontrast av hode hvert andre år. Har en liten godartet svulst som de vil følge med på om vokser. Ble oppdaget etter epileptisk anfall i voksen alder.

Anonymkode: e37cd...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt MR i forbindelse med kreft, av hodet pga migrene og ryggen pga prolaps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

MR av kne, da fant de PVNS. Kne er egentlig veldig greit å ta av for da er det en mini mr og bare kne som ligger inni.

Første gang jeg tok av hodet var det for å finne utav smertene i hodet. Hadde blitt lagt inn på sykehuset med stekt hodepine og oppkast og det var vel ikke før dag 4 de tenkte at det var en god ide å ta bilde av hodet som jeg hadde vondt i... Da hadde jeg hjerneblødning grunnet aneurisme som tydeligvis blir dannet mens vi er mellom 9-12 uker eller noe slikt, in the making iallfall. visste ikke om den før den sprakk, noe som ikke er uvanlig. De aller fleste vet ikke at de har det før blødning.

MR er ikke min greie, de finner jo noe hver jævla gang. Vurderer om jeg skal be om utredning for smerter i rygg og bekken men med min flaks så finner de vel noe mer som ikke er vanlig. :P 

Anonymkode: 34228...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok mr av gallesystemet når jeg var innlagt med gallebetennelse

Anonymkode: a6480...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere MR av ulike ting.

1Har betennelse i begge hoftene.

2 Har Endometriose og Adenomyose

3 Sjekket for leddgikt, hadde ikke det

Anonymkode: f5599...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En for avrevet korsbånd.  For et avrevet  et bånd i hånda. 3, nakke prolaps og nå ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tatt MR så mange ganger at jeg ikke vet om jeg husker alle gangene.

- Minst tatt MR fem ganger av hodet. Sikkert like mange ganger av nakken, alene eller med hodet.

- To ganger er det tatt av hodet + hele ryggraden. (annen undersøkelse enn hode og nakke som nevnt over).

- Har tatt MR av bryst en gang, av nyrer en gang, av kne to ganger. Har tatt MR av hofte en eller to ganger.

- Tok også MR fra ca brysthøyde til under knærne en gang.

Tror dette er alle ganger, man kan ha bommet på antall undersøkelser av hode og nakke, at det ev. mangler en gang eller to der.

Disse undersøkelsene er tatt over mange år, selv om de aller fleste er tatt siste 10(-15) år. Årsak har stort sett vært skade(r) og utredning av sykdom.

Anonymkode: 385f3...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tok MR av hjernen,for å sjekke svulst. Men  endte opp med diagnosen Cluster hodepine/ Hortons hodepine.

MR for å sjekke prolaps . Men endte opp med diagnosen Spinal stenose.

Anonymkode: 3079c...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tatt MR av hodet, brystene, hele kroppen, bekken, korsrygg og hofte. Muligens mer, men har blitt så mange ganger at jeg er kommet ut av telling. Sist endte det med en artrose-diagnose. Ellers har det mest vært for å utelukke ting som anurismer og skader, eller for å sjekke effekt av kreftbehandling, samt se etter spredning før oppstart av behandling.

Anonymkode: 7e741...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mar tatt MR av hodet to ganger som en del av utelukking av diagnoser i forbindelse med utredning. Alt normalt begge ganger. Har også tatt av skulder pga. smerter, og da ble det funnet kalknedslag i en sene.

Anonymkode: 305c5...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

MR hofte. Ble henvist videre til CT da det tilfeldig ble funnet noe helt annet. 

Anonymkode: 67c92...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar MR hvert år jeg - har MS og sjekker etter nye lesjoner( hode og rygggrad)

Anonymkode: a0848...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...