Disni Skrevet lørdag kl 18:32 #121 Del Skrevet lørdag kl 18:32 Mr&Ro skrev (4 timer siden): Skjønner,,,,,. Bare et spørsmål ang kostnadsnivået vi har i Norge. Kan det være en relasjon mellom det og et virus som lagde litt ablegøyer fra mars 2020? Og at vi driver en proxy krig mot Russland i Ukraina fra februar 2022? Kødda med deg, det er selvfølgelig Støre som har skylden. Ja, og hvem kjørte rente helt i bunn denne perioden? om man tror at det var et virus så ja. Jeg tror vel heller på at dette er planlagt å ta bort middelklassen. Noe de klarer med stor success. den krigen der og hva som startet hva er det vel delte meninger om….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet lørdag kl 18:33 #122 Del Skrevet lørdag kl 18:33 Slike mennesker kutter jeg helt ut, så jeg slipper generelt å forholde meg til dem. Når de har et slikt verdenssyn og slike verdier ønsker jeg ikke å ha noe med dem å gjøre. Enkelt og greit 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:08 #123 Del Skrevet lørdag kl 19:08 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er du så dum at du tror Trump har løsningen, da har jeg ikke noe annet å snakke med deg om heller. Har heldigvis ikke dumme venner. Og møter aldri en nordmann, eller utlending på reise heller, som støtter Trump. Anonymkode: c39fe...0ce Også kalt "ekkokammer" 🤣🤣 Anonymkode: 7dacd...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:25 #124 Del Skrevet lørdag kl 20:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Også kalt "ekkokammer" 🤣🤣 Anonymkode: 7dacd...5db Trump-kulten er da ikke noe mindre ekkokammer, den. Anonymkode: ae723...107 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet søndag kl 12:47 #125 Del Skrevet søndag kl 12:47 Nymphadora skrev (21 timer siden): Jeg har aldri skrevet at jeg på generelt grunnlag har vanskelig for å være venner med folk med andre politiske meninger ,og har jeg heller ikke noe problem med. Det spørs helt på hva meningene angår. Jeg ville synes det er vanskelig å være venn med de som deler samme verdigrunnlag som Trump, altså gjelder det enkelte politiske og noe ikke- så politiske meninger. Du skal jobbe ekstremt hardt for å finne argumenter som endrer den meningen, så du kan spare deg for den tiden. Jeg er veldig engasjert i saker jeg føler sterkt for, og skulle jeg hatt en venn som er like engasjert, men i Trump-land, ville vi mest sannsynlig endt opp i opphetede diskusjoner og krangler til stadighet. På samme måte som på dette forumet. Det ville jo ikke vært noe hyggelig vennskap for noen av oss. Alle kan ikke være gode venner, sånn er det bare. Det er jo egentlig helt naturlig at to personer som har vidt ulike meninger om noe som er viktig for de, ikke nødvendigvis blir det. Er det så ille å si? I ts sin situasjon, hvor det er en person som hun må omgås fra tid til annen, så må man bare bite tennene sammen og stå i det. Men hun behøver på en måte ikke be personen over på vin hver helg heller , hvis det gir mening. (Og så er vi nok litt uenige om hvem av oss som er hjernevasket. Beklager, kunne ikke dy meg). Et vennskap er så uendelig mye mer enn politiske meninger. Jeg har kompiser jeg har hatt glovarme diskusjoner med rundt politikk, men vi er fortsatt svært gode venner. Man er hjernevasket dersom man leser overskrifter og lar seg lede av det. De fleste venstreorienterte menneskene jeg kjenner er de simpleste og minst opplyste personene jeg vet om. De har sjeldent satt seg godt inn i emne de har sterke meninger om og det aller meste av verdensbilde deres er basert på hva de føler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet søndag kl 12:53 #126 Del Skrevet søndag kl 12:53 Jeg blir både trist og rasende over at folk faktisk ikke evner å være venner med eller tolerere mennesker som mener noe annet enn de selv gjør. Snakk om å ønske seg en homogen ekkokammer-tilværelse. La folk like Trump om de vil. Du har lov å mene noe annet. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet søndag kl 13:27 #127 Del Skrevet søndag kl 13:27 (endret) Thanos skrev (På 4.4.2025 den 23.46): Eller at du har blitt så intolerant at du ikke lenger er istand til å akseptere andres politiske meninger? Det ironiske i dette er jo at det er mennesker som deg som hele tiden hevder dere er så "tolerante" og aksepterende. Jeg tenker både de kollegaene og vennene du dropper pga politiske meninger bør tenke "good riddance!". Å være tolerant betyr ikke at man skal tolerere intoleranse. Du, som skryter av at du setter deg inn i ting, burde skjønt det. Endret søndag kl 13:30 av Meowmere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:53 #128 Del Skrevet i går, 06:53 HMK skrev (17 timer siden): Jeg blir både trist og rasende over at folk faktisk ikke evner å være venner med eller tolerere mennesker som mener noe annet enn de selv gjør. Snakk om å ønske seg en homogen ekkokammer-tilværelse. La folk like Trump om de vil. Du har lov å mene noe annet. Som andre har vært inne på, så vil jeg tro at det for mange handler om mer enn politikk når det gjelder Trump, meg selv inkludert. Det handler om verdier og holdninger. Jeg har ingen ting til felles med mennesker som mener at det er en god idè å bygge ned helse, høyere utdanning og forskning, som mener det er greit å straffe abort med fengsel, og som på generell basis mener det er helt greit å frata visse grupper av mennesker helt grunnleggende rettigheter. Anonymkode: ae723...107 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 10:52 #129 Del Skrevet i går, 10:52 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som andre har vært inne på, så vil jeg tro at det for mange handler om mer enn politikk når det gjelder Trump, meg selv inkludert. Det handler om verdier og holdninger. Jeg har ingen ting til felles med mennesker som mener at det er en god idè å bygge ned helse, høyere utdanning og forskning, som mener det er greit å straffe abort med fengsel, og som på generell basis mener det er helt greit å frata visse grupper av mennesker helt grunnleggende rettigheter. Anonymkode: ae723...107 Dette er, for meg, gnål og vissvass. Vi får tåle og akseptere at andre mener abort er drap, og at folk får klare seg selv. Jeg lever så godt med at noen mener dette. Jeg har ikke behov for å sette meg over dem, eller til doms over dem for den saks skyld. Jeg har feks ikke så mye til felles med kristne. Strengt tatt syns jeg jo det er ganske idiotisk og infantilt å tro på Gud og bibelen. Og allikevel klarer jeg altså å være bestevenninne med en prest. Og jeg klarer å elske henne selv om hun tror Israel er et hellig land og at Jesus stod opp fra de døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:45 #130 Del Skrevet i går, 12:45 HMK skrev (1 time siden): Dette er, for meg, gnål og vissvass. Vi får tåle og akseptere at andre mener abort er drap, og at folk får klare seg selv. Jeg lever så godt med at noen mener dette. Jeg har ikke behov for å sette meg over dem, eller til doms over dem for den saks skyld. Jeg har feks ikke så mye til felles med kristne. Strengt tatt syns jeg jo det er ganske idiotisk og infantilt å tro på Gud og bibelen. Og allikevel klarer jeg altså å være bestevenninne med en prest. Og jeg klarer å elske henne selv om hun tror Israel er et hellig land og at Jesus stod opp fra de døde. Hæ, å påpeke at jeg ikke har noe tilfelles med enkelte andre mennesker av ulike årsaker, er da ikke å sette seg til doms over dem? Folk kan mene hva de vil for min del, altså, men jeg bestemmer jo selv hvem jeg vil omgås. Om man synes Trump er en grepa kar, så signaliserer det at man mer eller mindre direkte synes at det er greit med fengselsstraff for abort, og det kræsjer såpass med mine verdier at det kan bli et problem. Det er altså ikke abortmotstand i seg selv som er problemet, det kan jeg respektere. Anonymkode: ae723...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 12:48 #131 Del Skrevet i går, 12:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ, å påpeke at jeg ikke har noe tilfelles med enkelte andre mennesker av ulike årsaker, er da ikke å sette seg til doms over dem? Folk kan mene hva de vil for min del, altså, men jeg bestemmer jo selv hvem jeg vil omgås. Om man synes Trump er en grepa kar, så signaliserer det at man mer eller mindre direkte synes at det er greit med fengselsstraff for abort, og det kræsjer såpass med mine verdier at det kan bli et problem. Det er altså ikke abortmotstand i seg selv som er problemet, det kan jeg respektere. Anonymkode: ae723...107 Ja, lykke til med å leve i det samfunnet der alle er enige om hva man skal få tro og mene om man skal få lov å bli akseptert av andre. For meg hadde et sånt samfunn vært uaktuelt å være en del av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:23 #132 Del Skrevet i går, 13:23 HMK skrev (29 minutter siden): Ja, lykke til med å leve i det samfunnet der alle er enige om hva man skal få tro og mene om man skal få lov å bli akseptert av andre. For meg hadde et sånt samfunn vært uaktuelt å være en del av. Du, det går virkelig helt fint 😂 Det er åpenbart at du ikke skjønner hva jeg mener. Det påvirker nok nøyaktig ingen om jeg "aksepterer" meningene deres eller ikke Trumptilhengere kan sikkert finne andre venner som de har mer til felles med 😃 Anonymkode: ae723...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:16 #133 Del Skrevet i går, 17:16 Denne tråden viser tydelig at høyresiden er mer tolerante en venstresiden... Anonymkode: 659b3...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 6 timer siden #134 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Denne tråden viser tydelig at høyresiden er mer tolerante en venstresiden... Anonymkode: 659b3...330 Ikke så rart. Venstresiden inneholder kommunisme, sosialisme, fascisme, sionisme og nazisme. Alle disse ideologiene er kollektivistiske verdenssyn der individet skal underkaste seg ideen om fellesskapets beste. Den uforsonelige konflikten dem imellom er egentlig ikke noe mer enn en krangel om hva som utgjør kollektivet den enkelte skal underkaste seg. Høyresiden er mer fokusert på individets rettigheter i forhold til kollektivet. Endret 6 timer siden av HMK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 6 timer siden #135 Del Skrevet 6 timer siden HMK skrev (11 minutter siden): Ikke så rart. Venstresiden inneholder kommunisme, sosialisme, fascisme, sionisme og nazisme. Alle disse ideologiene er kollektivistiske verdenssyn der individet skal underkaste seg ideen om fellesskapets beste. Den uforsonelige konflikten dem imellom er egentlig ikke noe mer enn en krangel om hva som utgjør kollektivet den enkelte skal underkaste seg. Høyresiden er mer fokusert på individets rettigheter i forhold til kollektivet. Imponerende at kun to av ismene de lister opp tilhører venstresiden, ellers er det ytre høyre og sionisme som kan være både ytre venstre og ytre høyre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå