AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:03 #21 Del Skrevet fredag kl 20:03 Bare la være å snakke om politikk med de. Jeg har mange venner som har stikk motsatt syn enn meg, og vi har det supert sammen. Bare ligger langt unna å snakke om politikk. Tro meg, de føler sikkert det samme om ditt politisk ståsted om du er langt mot venstre. Ingen har rett. Det er positive og negative sider ved begge sidene. Anonymkode: 9c181...30c 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:04 #22 Del Skrevet fredag kl 20:04 Dette handler ikke om «ulikt syn på ting». Trump-kulten handler om rasisme, fascisme, nazisme og kvinnehat, en fullstendig mangel på grunnleggende menneskelige verdier som toleranse og empati. Jeg hadde lett kuttet ut mennesker som identifiserer seg med Trump-administrasjonens ideologi. Det er jo galskap i ordets rette forstand. Anonymkode: 84668...619 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:06 #23 Del Skrevet fredag kl 20:06 Spiren skrev (9 minutter siden): Fascinerende reaksjoner her inne. Å kutte folk ut grunnet ulikt syn på ting. Skal ikke vi lære barna våre om toleranse, og være et godt eksempel? Vil vi bare omgås mennesker som er like oss selv? Trenger vi et ekkokammer? Utvikling kommer av å få våre meninger og holdninger testet. Jeg har selv venner som har ulikt syn enn meg. Og vi snakker om det mye. De som er helt overbevist og oppfører seg som nyfrelste med svar på alt og vil dytte sine meninger i halsen på en - styrer jeg unna. Men jeg har hatt spennende samtaler med de som mener motsatt så lenge begge møtes i samtalen med respekt og nysgjerrighet - ikke en kamp som må vinnes. De som totalt har endret holdning f eks. Hvorfor har de det? Hva er viktig for de og hvorfor? Personlig elsker jeg å få mine meninger testet, for utvikling og bevisstgjøring. Kanskje jeg endrer perspektiv også? Nja. Jeg er ikke helt enig. Jeg har plenty av venner som stemmer ulike partier som meg (tror alle partiene på Stortinget er representert), men jeg hadde ikke beholdt vennskap med noen som stemte nasjonal samling. Trump står for et menneskesyn som er helt horribelt, med mindre man er hvit rik mann da, og det er for meg totalt uakseptabelt. Anonymkode: 8b7f5...df9 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:09 #24 Del Skrevet fredag kl 20:09 Jeg synes også det er topp at en har respekt og toleranse for ulikt syn. For min del går egentlig grensa for de som applauderer systematisk nedbygging av demokrati, maktfordeling og den samme ytringsfriheten de selv påberoper seg for å kunne hylle Trump. Kutt (gitt at de faktisk har tenkt over hva som skjer i USA - i motsatt tilfelle så er der jo lov å prøve seg på litt utforskende folkeoppplsyning). Det som skjedde i Tyskland før andre verdenskrig er jo ikke så himla ulikt for eksempel. Anonymkode: 8bd80...124 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr&Ro Skrevet fredag kl 20:09 #25 Del Skrevet fredag kl 20:09 Har en venninne som er helt MAGA frelst, og selv er jeg godt plantet i Arbeiderpartiet. Og hvordan takler vi politiske diskusjoner? Vi holder oss unna Trump og Støre, drikker billig rødvin og snakker dritt om idiotene som stemmer SV😎 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:11 #26 Del Skrevet fredag kl 20:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har to hyggelige venner som det siste året har blitt Trump tilhengere på sin hals, og vi er så langt fra hverandre når det gjelder amerikansk politikk at vi ikke kan snakke sammen om hvordan verden har blitt i det hele tatt! Jeg blir så provosert at jeg har lyst til å spytte på de eller fike til de, men det kan jeg ikke. Tips? Anonymkode: 68199...6ce Klarer du ikke skille person fra politisk/ideologisk/religiøs mening så bør du kanskje vurdere hva slags person du er. Anonymkode: b258f...aaa 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjonkel-Donkel Skrevet fredag kl 20:21 #27 Del Skrevet fredag kl 20:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har to hyggelige venner som det siste året har blitt Trump tilhengere på sin hals, og vi er så langt fra hverandre når det gjelder amerikansk politikk at vi ikke kan snakke sammen om hvordan verden har blitt i det hele tatt! Jeg blir så provosert at jeg har lyst til å spytte på de eller fike til de, men det kan jeg ikke. Tips? Anonymkode: 68199...6ce Desverre ofte typisk venstresiden å ty til spytting og vold. Merkelig. De skal jo liksom være de fredelige. Jeg har også bekjente og venner som er langt over til alle retninger i politikken .Vet jo at vi ikke blir enige om visse temaer, mye annet vi har felles og kan prate om. Mange på venstre siden burde nok være litt mere tolerante mot andres meninger, være litt mere liberale. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:22 #28 Del Skrevet fredag kl 20:22 For noe tull! Donald Trump er da en bra mann! Sivilisasjonens beskytter! Anonymkode: de79f...615 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:27 #29 Del Skrevet fredag kl 20:27 Spiren skrev (27 minutter siden): Fascinerende reaksjoner her inne. Å kutte folk ut grunnet ulikt syn på ting. Skal ikke vi lære barna våre om toleranse, og være et godt eksempel? Vil vi bare omgås mennesker som er like oss selv? Trenger vi et ekkokammer? Utvikling kommer av å få våre meninger og holdninger testet. Jeg har selv venner som har ulikt syn enn meg. Og vi snakker om det mye. De som er helt overbevist og oppfører seg som nyfrelste med svar på alt og vil dytte sine meninger i halsen på en - styrer jeg unna. Men jeg har hatt spennende samtaler med de som mener motsatt så lenge begge møtes i samtalen med respekt og nysgjerrighet - ikke en kamp som må vinnes. De som totalt har endret holdning f eks. Hvorfor har de det? Hva er viktig for de og hvorfor? Personlig elsker jeg å få mine meninger testet, for utvikling og bevisstgjøring. Kanskje jeg endrer perspektiv også? Ja, toleranse går for mange bare en vei. Og det er gjerne de som påstår de er mest tolerante som er de intolerante. Bare å minne seg på hvem som fant ut at man skal kansellere folk med andre meninger enn seg selv. Hvis man ikke klarer å diskutere politikk med noen man er uenig med uten å ville ty til vold så har man et sinnemestringsproblem. Og bør oppsøke hjelp. Anonymkode: 7dacd...5db 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:28 #30 Del Skrevet fredag kl 20:28 Man snakker om alt annet enn politikk. Om hvis de ikke klarer det, så er det bare å si ifra og så trekke seg unna. Anonymkode: 826d1...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:30 #31 Del Skrevet fredag kl 20:30 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette handler ikke om «ulikt syn på ting». Trump-kulten handler om rasisme, fascisme, nazisme og kvinnehat, en fullstendig mangel på grunnleggende menneskelige verdier som toleranse og empati. Jeg hadde lett kuttet ut mennesker som identifiserer seg med Trump-administrasjonens ideologi. Det er jo galskap i ordets rette forstand. Anonymkode: 84668...619 Men det ER jo bare ditt syn, veldig veldig mange er helt uenig med deg. Det er jo ikke slik at du sitter på fakta her, du har bare en annen mening. Kanskje du skal jobbe litt med dine holdninger og ikke være så intolerant? Anonymkode: 7dacd...5db 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet fredag kl 20:33 #32 Del Skrevet fredag kl 20:33 Slike venner har jeg ikke og trenger ikke heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:34 #33 Del Skrevet fredag kl 20:34 Jeg er glad jeg ikke har så svart/hvitt syn på politikk og personer som mange har. Jeg klarer å se at Trump har både gode poenger men også dårlige sider. Jeg klarer å se positive sider med MDG men også negative. Det må være trist å være så nedsyltet i egen fortreffelighet at man vil kutte ut folk med andre meninger. Anonymkode: 7dacd...5db 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:35 #34 Del Skrevet fredag kl 20:35 Det er jo da vennskap blir interessante, mener jeg. Så fremt man klarer å ha gode og reflekterte synspunkter og er åpen for andre innfallsvinkler enn ens egen. En av mine beste venner er svært religiøs, vi respekterer hverandre og viser nysgjerrighet ved den andres meninger. Har også bekjente som viser støtte til Trump, og de har noen gode poenger men også meninger som jeg er totalt uenig i. Helt utrolig dersom voksne mennesker skal kutte ut vennskap pga meningsforskjeller. Anonymkode: e6b3c...671 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:38 #35 Del Skrevet fredag kl 20:38 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men det ER jo bare ditt syn, veldig veldig mange er helt uenig med deg. Det er jo ikke slik at du sitter på fakta her, du har bare en annen mening. Kanskje du skal jobbe litt med dine holdninger og ikke være så intolerant? Anonymkode: 7dacd...5db Men hvordan går det f.eks. an å påstå at Trump IKKE forfekter kvinnehat, når han beviselig signerer presidentordre som fratar kvinner rettigheter? Det er ikke en mening, men fakta ... Anonymkode: ae723...107 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:45 #36 Del Skrevet fredag kl 20:45 En ting er å være politisk uenige, men når det gjelder dette med å være veldig store fan av Trump &co, så tenker jeg at det går mer på at man ikke deler samme verdigrunnlag. Jeg har også et par venner som er nyfrelste Trumpfan og også veldig religiøse. Vi har vært venner i snart 20 år, men nå har vi nesten ikke noe å snakke om. Alt snus om til politikk og da har jeg virkelig ikke så mye til felles at jeg ser hensikt i å tilbringe tid med de. Anonymkode: 3ba45...c74 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:50 #37 Del Skrevet fredag kl 20:50 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hvordan går det f.eks. an å påstå at Trump IKKE forfekter kvinnehat, når han beviselig signerer presidentordre som fratar kvinner rettigheter? Det er ikke en mening, men fakta ... Anonymkode: ae723...107 Det ER jo en mening, Trump effektuerer jo politikken han ble valgt inn på, i et demokratisk valg. Burde han plutselig gjort motsatt av folkeviljen, fordi mange i et lite land på andre siden av Atlanteren har et annet syn på dette? Jeg heier fortsatt på demokratiet. Anonymkode: 7dacd...5db 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet fredag kl 20:51 #38 Del Skrevet fredag kl 20:51 Jeg syns det er utrolig vanskelig å ligge helt unna politikk som tema, det påvirker tross alt en hel del ting både lokalt og internasjonalt, det sier noe om verdiene man har og hvordan man oppfatter mennesker og verden vi lever i. Å unngå at dette kommer opp når man ikke bare holder seg til overfladiske og kjedelige temaer er vanskelig. Det trenger ikke å handle om Trump i det hele tatt, men om hvilke briller man ser verden gjennom. Tåler helt fint å være uenige med vennene mine, det er noe jeg kan sette pris på, og jeg liker en god diskusjon. Motsetninger og diskusjoner kan skape fremgang, og jeg er ikke redd for å korrigeres eller endre mening. Men dersom vi har fullstendig motsatt oppfatning og perspektiv på verden, og verdigrunnlaget vi opererer ut ifra ikke har noe som helst til felles, så faser jeg de rett og slett ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:58 #39 Del Skrevet fredag kl 20:58 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det ER jo en mening, Trump effektuerer jo politikken han ble valgt inn på, i et demokratisk valg. Burde han plutselig gjort motsatt av folkeviljen, fordi mange i et lite land på andre siden av Atlanteren har et annet syn på dette? Jeg heier fortsatt på demokratiet. Anonymkode: 7dacd...5db Jeg heier også på demokratiet, men at ikke flere ser at det som skjer i USA nå er en systematisk nedbygging av institusjonene og reglene som skal fremme det, er skremmende. Mange diktatur startet med demokratiske valg, det gjør dem ikke til mindre diktatur av den grunn. Anonymkode: 8bd80...124 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:06 #40 Del Skrevet fredag kl 21:06 Jeg kutter de ut. Slik menneskesyn han har vil jeg ikke ha i mitt liv. Inkludert de som støtter han. Anonymkode: 30ca3...8f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå