AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:06 #41 Del Skrevet fredag kl 21:06 Hadde pr slike jeg også. Men de to siste ukene har de snudd helt om han. Kan jo håpe dine venner også har snudd. Anonymkode: 07012...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:07 #42 Del Skrevet fredag kl 21:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De er ikke hyggelige lenger når de slikker Trump sine nuts og sikkert Carl Ivar sine også (FrP). Så du avslutter bare disse vennskapene. Jeg har gjort det samme for flere år siden allerede. Samme problematikk. Trump og FrP. Og da var det over og ut. Noe av det viktigste vi diskuterte ofte var nettopp politikk på alle nivåer, helt fra vi ble kjent. På daværende tidspunktet var vi på samme side, men så flippa det for han andre etter noen år. Vi har ikke noe å gjøre med hverandre, og jeg kjenner selv at stressnivået mitt er mye mindre når jeg vet at jeg er med folk som har sånn ca samme verdier som meg. Det er faktisk total waste of time å prøve å få til noe som helst nær vennskap med folk som er helt motsatt av deg politisk sett. Avslutt disse "vennskapene". Livet er for kort til å gidde å se på og høre på Trumpistisk søppel. Anonymkode: bac67...727 Dette er typisk selvforherligelse fra venstresiden. Type "jeg er moralsk overlegen deg, og du er ikke verd min tid". Det er ikke slik at alle som støtter f.eks. FrP er dårlige mennesker man skal styre unna. Anonymkode: d9a2c...e5d 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:30 #43 Del Skrevet fredag kl 21:30 Mange her som ikke vet hva vennskap er ser jeg. «De mener noe annet enn meg, da er det bare å spytte på dem og kutte dem ut». Anonymkode: 9476f...5cd 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:43 #44 Del Skrevet fredag kl 21:43 Jeg synes det er rart at noen foreslår å bare droppe å snakke politikk med dem, for livet er i grunnen ganske politisk og de viktigste tinga i livet bygger på verdier, som i høy grad er politiske. Tror ikke jeg ville hatt venner som jeg bare kunne snakke om nøytrale ting med, jeg gir i grunnen beng I hva folk ser på tv, hva de spiser og hvor de skal i påskeferien. Overfladisk prat er kjedelig. Anonymkode: 64351...dca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet fredag kl 21:46 #45 Del Skrevet fredag kl 21:46 Soft mann skrev (2 timer siden): Opplever selv at det er vanskelig. Hadde en kollega før som var en vanlig person, nå er han så pro Donald at det går ikke å snakke med han mer Eller at du har blitt så intolerant at du ikke lenger er istand til å akseptere andres politiske meninger? Det ironiske i dette er jo at det er mennesker som deg som hele tiden hevder dere er så "tolerante" og aksepterende. Jeg tenker både de kollegaene og vennene du dropper pga politiske meninger bør tenke "good riddance!". 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet fredag kl 21:47 #46 Del Skrevet fredag kl 21:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har to hyggelige venner som det siste året har blitt Trump tilhengere på sin hals, og vi er så langt fra hverandre når det gjelder amerikansk politikk at vi ikke kan snakke sammen om hvordan verden har blitt i det hele tatt! Jeg blir så provosert at jeg har lyst til å spytte på de eller fike til de, men det kan jeg ikke. Tips? Anonymkode: 68199...6ce M65: Jeg anbefaler deg å sette deg inn i hva informasjonskonfrontasjon er i den russiske doktrinen og imøtegå dine venner med saklige argumenter om dette. For øvrig forstår jeg din smule frustrasjon over dine naive venner. Vi skal ikke spytte på slike, men imøtegå dem med saklige, faglig begrunnede argumenter. Siste episode av podcasten "Gråsoner" anbefales. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:03 #47 Del Skrevet fredag kl 22:03 Det er greit å slappe litt av, og ikke gire seg opp over alt man leser i avisene, og på facebook. Ting er aldri så ekstremt som bermen tror. Det er bare media som klickbaiter idioter, som liker å bli opprørt. Trump er ikke djevelen, akkurat som at Obama aldri ble noen Messias. Slutt å lese på disse sidene, så slutter dette tullet å eksistere i hodene deres, og dere kan fokusere på ting som betyr noe 😅 Anonymkode: d5c5f...3a4 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet i går, 03:14 #48 Del Skrevet i går, 03:14 Thanos skrev (5 timer siden): Eller at du har blitt så intolerant at du ikke lenger er istand til å akseptere andres politiske meninger? Det ironiske i dette er jo at det er mennesker som deg som hele tiden hevder dere er så "tolerante" og aksepterende. Jeg tenker både de kollegaene og vennene du dropper pga politiske meninger bør tenke "good riddance!". Det ha vi en Donal ja, slik som kollega. Skal pepre meg med hva dei mener.. før så sat vi tre stykker å snakket om ferier, arbeid, ting vi hadde gjort i helgen, da ingen av oss bor på samme plass. Nåe er det blitt slutt på desse trivelig morramøtene" vi hadde. Nå handler alt om hvor fantastisk Donald er. Ja vi er politisk forskjellige noe eg ikke har problemer med. Men at han bare skal snakke om hor svært det Donald har gjort er. Som sagt så har det ødelagt, dette er nok noe du ikke vil ha forståelse for tenker eg. Må du ha en fin dag videre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:28 #49 Del Skrevet i går, 03:28 "bare å kutte de ut!" -hilsen den tolerante vestresiden. Anonymkode: 578ea...8d8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:52 #50 Del Skrevet i går, 03:52 Her mistet gubben bestekompisen sin til Trump. Han fikk beskjeden fra kompisen sin att "jeg gidder faktisk ikke snakke med folk som er imot Trump" Jaja tenkte gubben, da får vi slutte å snakkes da. Anonymkode: fbd2e...bda 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:01 #51 Del Skrevet i går, 04:01 På generelt grunnlag er det en uting å slutte å snakke med mennesker du er uenig med politisk. En ser den samme polariseringen borte i Statene, demokrater som ikke snakker med republikanerne og vice versa. Naboer som ikke ser på hverandre engang, søsken i full krig, barn og foreldre som ikke har kontakt, alt grunna ett navn på en stemmeseddel. Det er jo oppskrifter på å havne i ett ekkokammer, der det er "oss mot de" og en mister totalt muligheter for å søke løsninger alle kan bli enige om, langt inn i statsapparatet. Men, jeg husker en kollega som klaget på min egen motstand mot Trump, "hva du klager etter, du vil jo ikke merke att han er valgt engang, han er kun opptatt av eget land, og ingenting han gjør vil få noe som helst innvirkning på oss" Han har snudd nå. Trump er Trump, det blir absolutt spennende å følge med de neste 4 åra, og jeg vil fremdeles snakke med de som liker fyren, for jeg liker en diskusjon jeg, null stress. Anonymkode: fbd2e...bda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet i går, 04:08 #52 Del Skrevet i går, 04:08 Spiren skrev (7 timer siden): Fascinerende reaksjoner her inne. Å kutte folk ut grunnet ulikt syn på ting. Skal ikke vi lære barna våre om toleranse, og være et godt eksempel? Vil vi bare omgås mennesker som er like oss selv? Trenger vi et ekkokammer? Utvikling kommer av å få våre meninger og holdninger testet. Jeg har selv venner som har ulikt syn enn meg. Og vi snakker om det mye. De som er helt overbevist og oppfører seg som nyfrelste med svar på alt og vil dytte sine meninger i halsen på en - styrer jeg unna. Men jeg har hatt spennende samtaler med de som mener motsatt så lenge begge møtes i samtalen med respekt og nysgjerrighet - ikke en kamp som må vinnes. De som totalt har endret holdning f eks. Hvorfor har de det? Hva er viktig for de og hvorfor? Personlig elsker jeg å få mine meninger testet, for utvikling og bevisstgjøring. Kanskje jeg endrer perspektiv også? Det handler om verdier, og at det er vanskelig å skulle opprettholde gode vennskap med noen som har verdier som er i stor strid med dine egne. For mange, inkludert meg selv, er det tilfelle med Trump-tilhengere. Det er ikke bare at man er uenig i enkeltsaker som f.eks skattepolitikk, men mye større ting, som menneskesyn. Jeg ser ikke at det er noe i veien å lære barna våre at det går en grense for hva slags meninger og holdninger man skal tolerere fra venner. Tvert om, det bør læres at det er greit å ta avstand fra mennesker man ikke synes oppfører seg greit. Det betyr ikke at man ikke skal behandle dem med respekt i møte med dem, men at man ikke behøver å ha en vennskapsrelasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:17 #53 Del Skrevet i går, 04:17 Sjonkel-Donkel skrev (7 timer siden): Desverre ofte typisk venstresiden å ty til spytting og vold. Merkelig. De skal jo liksom være de fredelige. Jeg har også bekjente og venner som er langt over til alle retninger i politikken .Vet jo at vi ikke blir enige om visse temaer, mye annet vi har felles og kan prate om. Mange på venstre siden burde nok være litt mere tolerante mot andres meninger, være litt mere liberale. Vel.. Da har du ikke møtt mange på høyresiden og vært vitne til hvordan det snakkes om SV- og Rødt-velgere. De blir sett ned på, som naive tullinger av mange. Er på høyresiden selv (norsk versjon av mild høyreside), fra å ha vært medlem i SV som yngre. Anonymkode: 71fc8...551 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disni Skrevet i går, 04:23 #54 Del Skrevet i går, 04:23 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har to hyggelige venner som det siste året har blitt Trump tilhengere på sin hals, og vi er så langt fra hverandre når det gjelder amerikansk politikk at vi ikke kan snakke sammen om hvordan verden har blitt i det hele tatt! Jeg blir så provosert at jeg har lyst til å spytte på de eller fike til de, men det kan jeg ikke. Tips? Anonymkode: 68199...6ce Ja, du er et typisk eksempel på liberal. Som blir provosert, har lyst til å spytte, tåler ikke meningsmotstand. Du er problemet med trangsyntheten din😉 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet i går, 04:33 #55 Del Skrevet i går, 04:33 Her var det.mye fordommer ute og gikk, se på dere selv da. Droppe venner fordi de er uenige? Jeg er ikke inni noen politisk standpunkt selv, men hadde aldri droppet vennene mine for deres. Mange kolleger er jo Trump tilhengere, skal jeg gå og grine til sjefen og be han bytte rundt på vaktene våre så jeg slipper å omgås dem? Huff, bli voksne. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disni Skrevet i går, 04:44 #56 Del Skrevet i går, 04:44 Mr&Ro skrev (8 timer siden): Har en venninne som er helt MAGA frelst, og selv er jeg godt plantet i Arbeiderpartiet. Og hvordan takler vi politiske diskusjoner? Vi holder oss unna Trump og Støre, drikker billig rødvin og snakker dritt om idiotene som stemmer SV😎 Så kan du stille deg spørsmålet «hvorfor drikker jeg billig vin?» Hvem styrer Norge? Hvem stemmer jeg på? Det er nok hu som er «godt planter» i Arbeiderpartiet som er problemet…… Tenk det å oppleve å bli mishandlet på måten du er blitt politisk, og fremdeles stemme på voldtektsmannen……rart…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet i går, 04:56 #57 Del Skrevet i går, 04:56 k4ren skrev (5 minutter siden): Her var det.mye fordommer ute og gikk, se på dere selv da. Droppe venner fordi de er uenige? Jeg er ikke inni noen politisk standpunkt selv, men hadde aldri droppet vennene mine for deres. Mange kolleger er jo Trump tilhengere, skal jeg gå og grine til sjefen og be han bytte rundt på vaktene våre så jeg slipper å omgås dem? Huff, bli voksne. Det er nok vanskelig for deg å sette deg helt inn i problemstillingen til ts, om du ikke har noen egne politiske standpunkt. La oss ta et konkret eksempel. Trump og hans folk vil betydelig skrenke inn rettighetene for en del gruppe mennesker, bla. transpersoner. Støtter man Trump, støtter man også opp om dette. Dette er verdier som er lang fra mine egne, og i min vennekrets er det flere som inngår i gruppene Trump ønsker å diskriminere. Jeg kan ikke være venner med noen som støtter opp om disse verdiene. Du blander også relasjoner her. Det er spørsmål til hvordan man skal takle venner som har blitt Trump-tilhengere. Selv om noen kollegaer også er venner, så er ikke alle kollegaer venner. De fleste klarer nok å ha vanlig jobbrelasjon til kollegaer som er Trump-tilhengere, men det er kanskje ikke de man knytter vennskap til og henger med på fritiden. Du forstår forskjellen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disni Skrevet i går, 05:16 #58 Del Skrevet i går, 05:16 Nymphadora skrev (17 minutter siden): Det er nok vanskelig for deg å sette deg helt inn i problemstillingen til ts, om du ikke har noen egne politiske standpunkt. La oss ta et konkret eksempel. Trump og hans folk vil betydelig skrenke inn rettighetene for en del gruppe mennesker, bla. transpersoner. Støtter man Trump, støtter man også opp om dette. Dette er verdier som er lang fra mine egne, og i min vennekrets er det flere som inngår i gruppene Trump ønsker å diskriminere. Jeg kan ikke være venner med noen som støtter opp om disse verdiene. Du blander også relasjoner her. Det er spørsmål til hvordan man skal takle venner som har blitt Trump-tilhengere. Selv om noen kollegaer også er venner, så er ikke alle kollegaer venner. De fleste klarer nok å ha vanlig jobbrelasjon til kollegaer som er Trump-tilhengere, men det er kanskje ikke de man knytter vennskap til og henger med på fritiden. Du forstår forskjellen? Kan du utdype om det han gjør mot transpersoner feks? Så kan vi finne ut hvor ille det er…. Utfordringen med deg og dine er at de vil gjerne forbli i sitt ekko kammer og ikke lære eller argumentere. For meg så virker du som en hykler….. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:17 #59 Del Skrevet i går, 05:17 Nymphadora skrev (18 minutter siden): Det er nok vanskelig for deg å sette deg helt inn i problemstillingen til ts, om du ikke har noen egne politiske standpunkt. La oss ta et konkret eksempel. Trump og hans folk vil betydelig skrenke inn rettighetene for en del gruppe mennesker, bla. transpersoner. Støtter man Trump, støtter man også opp om dette. Dette er verdier som er lang fra mine egne, og i min vennekrets er det flere som inngår i gruppene Trump ønsker å diskriminere. Jeg kan ikke være venner med noen som støtter opp om disse verdiene. Du blander også relasjoner her. Det er spørsmål til hvordan man skal takle venner som har blitt Trump-tilhengere. Selv om noen kollegaer også er venner, så er ikke alle kollegaer venner. De fleste klarer nok å ha vanlig jobbrelasjon til kollegaer som er Trump-tilhengere, men det er kanskje ikke de man knytter vennskap til og henger med på fritiden. Du forstår forskjellen? Nei, dette stemmer ikke. Man kan selvsagt støtte en politiker/et parti uten å være enig i absolutt alt denne politikeren eller dette partiet gjør og sier. Anonymkode: 9476f...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet i går, 05:18 #60 Del Skrevet i går, 05:18 AnonymBruker skrev (8 timer siden): For noe tull! Donald Trump er da en bra mann! Sivilisasjonens beskytter! Anonymkode: de79f...615 Økte priser på varer, børsene krasjer, handelskrig, utsatt rentekutt, sannsynligvis renteøkning, trussel med annektering av allierte stater. Jeg håper han tar seg en pause fra all beskyttingen snart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå