AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:48 #1 Del Skrevet fredag kl 17:48 Den 18? Siden den 19 er lørdan Anonymkode: f5a60...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:52 #2 Del Skrevet fredag kl 17:52 Du får google, eller sjekke rett underforum. Anonymkode: 4677a...e00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:53 #3 Del Skrevet fredag kl 17:53 15. Før påske. Anonymkode: 4dccc...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:54 #4 Del Skrevet fredag kl 17:54 Står her https://www.nav.no/utbetalingsdatoer 😊 Anonymkode: 37f85...4b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:59 #5 Del Skrevet fredag kl 17:59 Gleder meg til snus og Pepsi Max 🥳🥳🥳 Anonymkode: c30cc...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:01 #6 Del Skrevet fredag kl 18:01 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 17.48): Den 18? Siden den 19 er lørdan Anonymkode: f5a60...9f8 Ekspander Fint med flere tråder om at trygda kommer langfredag . 🤦♀️ Anonymkode: 19e35...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:03 #7 Del Skrevet fredag kl 18:03 Hvorfor i allverden sjekker du ikke bare utbetalinger på nav.no?! Anonymkode: 98b2a...ef4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:03 #8 Del Skrevet fredag kl 18:03 Ingen trygd i april. Må vente til mai. Anonymkode: 520b8...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:06 #9 Del Skrevet fredag kl 18:06 Det har du jo fått svar på. Nå får ikke jeg trygd, men er bonde og får penger når jeg leverer ting jeg har dyrket. Og det er når varemottaker trenger det jeg har på lager, hvis de trenger det.... Når penger kommer inn, det er veldig uforutsigbart. Kan gå et halvt år uten at det kommer noe, og så er det dager som i dag, hvor det tikker inn litt over 400 000 kroner. Skulle gjerne hatt mer, da, for nå har jeg gjødselregninger for mer enn det som skal betales pluss at jeg har kjøpt diesel for over 70 000 for å ha til traktorene gjennom våronna som må betales. Og snart kommer enda flere regninger på enda flere ting som skal graves ned i bakken. Det jeg kjøper nå av gjødsel, såfrø og planter får jeg kanskje, hvis sommeren er snill med en god balanse mellom sol og regn, igjen på konto om et års tid. Anonymkode: baebe...f5e 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:09 #10 Del Skrevet fredag kl 18:09 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 17.48): Den 18? Siden den 19 er lørdan Anonymkode: f5a60...9f8 Ekspander jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor du synes det er så utrolig morsomt å poste slike tråder hver måned? Anonymkode: 46022...e68 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet fredag kl 18:11 #11 Del Skrevet fredag kl 18:11 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 18.03): Hvorfor i allverden sjekker du ikke bare utbetalinger på nav.no?! Anonymkode: 98b2a...ef4 Ekspander Fordi TS er et troll som lager samme tråden en gang i måneden på faenskap. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:12 #12 Del Skrevet fredag kl 18:12 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 18.06): Det har du jo fått svar på. Nå får ikke jeg trygd, men er bonde og får penger når jeg leverer ting jeg har dyrket. Og det er når varemottaker trenger det jeg har på lager, hvis de trenger det.... Når penger kommer inn, det er veldig uforutsigbart. Kan gå et halvt år uten at det kommer noe, og så er det dager som i dag, hvor det tikker inn litt over 400 000 kroner. Skulle gjerne hatt mer, da, for nå har jeg gjødselregninger for mer enn det som skal betales pluss at jeg har kjøpt diesel for over 70 000 for å ha til traktorene gjennom våronna som må betales. Og snart kommer enda flere regninger på enda flere ting som skal graves ned i bakken. Det jeg kjøper nå av gjødsel, såfrø og planter får jeg kanskje, hvis sommeren er snill med en god balanse mellom sol og regn, igjen på konto om et års tid. Anonymkode: baebe...f5e Ekspander Hvis ikke, kan du jo bare søke erstatning for avlingssvikt. Sjekk landbruksdirektoratet.no Anonymkode: c30cc...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:13 #13 Del Skrevet fredag kl 18:13 MarianneE skrev (På 4.4.2025 den 18.11): Fordi TS er et troll som lager samme tråden en gang i måneden på faenskap. Ekspander Dette er andre denne uken. Trollet står på! Anonymkode: 19e35...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:25 #14 Del Skrevet fredag kl 18:25 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 18.12): Hvis ikke, kan du jo bare søke erstatning for avlingssvikt. Sjekk landbruksdirektoratet.no Anonymkode: c30cc...c18 Ekspander Jada, og det har jeg gjort når det er nødvendig, men det er 30% egenandel. Hvis en normalavling skulle gitt meg 1 million i inntekt, får jeg ikke erstatning før inntekten faller under 700 000. Altså taper jeg 300 000 kroner, minst, selv om jeg får avlingsskadeerstatning. Min gårdsdrift selger avlinger for drøyt 5 mill i året. Hvis alt går galt og avlingene svikter helt, noe som har skjedd, taper jeg minst 30% av 5 mill, det vil si at jeg taper minst 1,5 mill det året selv om jeg får avlingsskadeerstatning. Man skal være optimist for å være bonde her i landet, for å si det sånn. Det er stor risiko for å tape veldig mye. Burde kanskje heller hatt en vanlig jobb. Folk virker jo ikke særlig takknemlige for å ha oss bønder, heller. Det er i hvert fall stadig et jækla spetakkel om alle subidiene bøndene får. Subsidier som er livsnødvendige for de fleste bønder som uten subsidier ville gått med underskudd selv i gode år. Uten subsidier er det kroken på døra for nesten all norsk mat. Anonymkode: baebe...f5e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:44 #15 Del Skrevet fredag kl 18:44 Dere kan ko bare drite i å klikke dere inn om dere er lei slike tråder. Anonymkode: 4dccc...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:50 #16 Del Skrevet fredag kl 18:50 Jeg er takknemlig for bonden som dyrker frem maten for meg, uten deg hadde jeg dødd for jeg greier ikke holde liv i en kaktus engang. Takk for maten og jobben du gjør! Jeg er takknemlig for legene og sykepleiere som ikke har fobi for blod, innvoller og spy slik som jeg har..at det finnes folk som takler å jobbe som lege/sykepleier er jeg utrolig takknemlig for. Takk for at dere holder liv i meg, jeg trenger all hjelpen jeg kan få. Er livredd blod, spy, smerter osv.. Jeg er takknemlig for drosje- og bussjåfører, for lærere, snekkere, elektrikere og rørleggere osv osv.. alle gjør en utmerket jobb som jeg setter pris på og slipper å gjøre selv. Jeg er ikke praktisk anlagt og er takknemlig for at det finnes folk som er det. Anonymkode: 0f68a...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:54 #17 Del Skrevet fredag kl 18:54 Jeg skjønner godt hvorfor du er ufør. Anonymkode: 1ef61...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 18.54): Jeg skjønner godt hvorfor du er ufør. Anonymkode: 1ef61...af5 Ekspander 🤣 Anonymkode: 01451...b61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden Jeg skjønner også hvorfor folk er trygda, når de ikke evner å slå opp dette selv. Evt er så enkle og lettere tilbakestående at de synes dette er morsomt hver måned. Slike folk har jo ikke evner til å klare seg selv og må ha hjelp. Anonymkode: aaaba...6e6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg skjønner også hvorfor folk er trygda, når de ikke evner å slå opp dette selv. Evt er så enkle og lettere tilbakestående at de synes dette er morsomt hver måned. Slike folk har jo ikke evner til å klare seg selv og må ha hjelp. Anonymkode: aaaba...6e6 Ekspander liten penis Anonymkode: 1a548...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå