Gå til innhold

Hva slags type familie har taco til middag hver fredag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har sjeldent taco på fredager: vil tro at de som spiser det hver fredag er folk som virkelig liker taco? 💁‍♀️

Anonymkode: 82f2a...65e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er mine fredager i april, det blir 2 taco-lignende middager. Men de er likevel forskjellige. Dagens middag var ekstremt-hurtig-versjon der det meste kom fra salat-disken på Meny. Tacokrydret kjøttdeig og ostekuber sammen med egne nachoschips og litt ekstra ost fikk en omgang i ovnen og så spiste jeg salaten til. Det holdt til to gode porsjoner. (Den øverste oppskriften er fra Mat fra bunnen og pizzaen fra Aperitivo Mat)

image.png.eab720f502c904503b9ec08d6210f1b8.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Masse rester i flere dager, med 400g kjøttdeig fordelt på 4 pers??

Anonymkode: c9e38...53f

Det skjønner ikke jeg heller. Vi er to personer og får aldri rester av 400 G tacokjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å slippe å finne på hva man skal ha til middag når arbeidsuka er over og man bare vil relaxe. A4, so what? Man kan være mer kreativ lørdagen…
-Lærerpar med tre ungdommer

Anonymkode: e3129...780

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Det skjønner ikke jeg heller. Vi er to personer og får aldri rester av 400 G tacokjøtt. 

Å takk Gud, begynte å tenke at det var bare vi! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke spist taco.Har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: 76522...2a3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familier som lar ungene få delta i å bestemme middag. Her er det klar og tydelig forventning om fredagstaco. Vi fortsetter så lenge  de er ivrige. Vi får til variasjon ved å bytte på kjøtt, sauser, grønnsaker og slikt, så ikke vi voksne blir så lei. Jeg liker også taco godt, men har vel fått bra dose nå etter 7-8 år med fredagstaco.

Anonymkode: 54470...578

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna ville nok hatt det hver fredag, men jeg liker ikke taco, så vi har det sjeldent. Lager mye pulled pork, gjør alt klart om morgenen, så stiller jeg inn ovnen, så er det klart til vi kommer hjem fra jobb. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familier med barn 😂 Barna insisterer på taco-fredager, det er blitt en tradisjon og det er viktig for dem. Taco på fredag og pizza på lørdag, det gir dem forutsigbarhet og noe å se frem til i hverdagene. 

Men ja, jeg for min egen del kunne godt skipet taco-fredager. 

Anonymkode: f1827...1ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Å takk Gud, begynte å tenke at det var bare vi! 

Nei, ingen fare 😂 ganske sikker på at det går med mer enn 50 gram ost også…. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La fordommene flyte fritt! 

Hva kjennetegner familier som har taco til middag hver fredag?

TS tilhører en slik familie, og vi elsker taccotradisjonen vår.

Anonymkode: ae980...060

Den nevrotiske typen må ha det hver eneste uke. Den som ikke tør å vike fra en rutine, den typen som er redd for å endre en tradisjon fordi en tradisjon er hellig og forandring er farlig. 

Vi kan ha taco på en tirsdag, kan gå uker uker og måneder mellom. Men så kan vi en periode med hver hver fredag. Vi hadde det i dag 😅

Anonymkode: 017ce...803

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La fordommene flyte fritt! 

Hva kjennetegner familier som har taco til middag hver fredag?

TS tilhører en slik familie, og vi elsker taccotradisjonen vår.

Anonymkode: ae980...060

Skiller du ikke mellom Toro Taco og hjemmelaget Taco ?

Anonymkode: a2973...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacofredagfolket er litt fantasiløse, kanskje? Liker det kjente og unngår å prøve noe nytt. Er nok også litt late og går for det samme hver fredag bare for enkelthets skyld.

Her i huset har vi også taco av og til, men det går noen uker mellom hver gang. Det er jo så mye annet godt å smake på og mange spennende måter å bli mett på. Det er noen retter vi har oftere enn andre, men vi har aldri hatt en fast rett på en fast ukedag. Vi varierer også hva slags taco vi har, når vi har det. Kan kjøpe ferdigretter som Santa Maria, men vi kan også lage helt andre typer taco fra bunnen av.

Anonymkode: e26b1...e7e

Vi er hverken late eller fantasiløse, men akkurat fredagen vil vi ha to etter en hektisk uke. Det er ikke den dagen vi eksperimenterer fordi alle er trøtte og bare vil finne roen. Nye og andre gode middager lager vi om lørdagen og søndagen. Her har vi bare bestemt at fredag skal være forutsigbart og avslappende! Ingenting galt med det, vel?

Vi prøver mange nye retter hele tiden, men akkurat fredagen er det taco som oftest. Og hvis det mot formodning ikke er taco den kvelden fordi vi skal noe, så er det heller ingen krise.  

Anonymkode: ae0ca...aff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt gjennomsnittlige familier i Norge, vil jeg tro. Viser litt hvor lavt matkultur står her til lands. Ganske triste greier. Jada, de kan lages godt fra grunnen også, men disse ferdigproduktene smaker da ekstremt kjedelig og er kulinarisk på nivå med Grandiosa. Knapt nok. Vil tro folk med en viss matinteresse blir drittlei. Tenk så mye mer spennende det vil være f.eks. å mekke ulike pizzaer en kveld. Eller slå seg på litt fersk norsk sjømat. I stedet for amerkianske krydderblanding i pose. Maten er jo ikke varm en gang. Kjøttdeigen er jo kald før den når kjeften, med alt det meningsløse tilbehøret, som kald ost.. Nei takk!

Anonymkode: b9a71...b2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri det fast. Personlig syns jeg det smaker forferdelig, men vi lager det når barna får besøk av venner. 

Vi lager heller noe biff eller noe annet godt fra slakteren eller fra Jacobs. 

Anonymkode: 966a0...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har taco fredag ser også på kompani Lauritzen

Anonymkode: 59ce8...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert de som liker det alle sammen, sådet blir en fredagskos. Jeg foretrekker annet, så aldri blitt fast rutine hos oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...