Gå til innhold

Hva slags type familie har taco til middag hver fredag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nesten alle kollegaene mine med barn spiser taco til middag hver fredag. For meg høres det ut som tortur :P 

Anonymkode: 0c6be...dab

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Familie på 2, mor og voksen sønn. Spist taco av ulike varianter i vel 15 år.

Master, eier eget hus, bil, har hytte og inntekt på rundt 850 000. Ungdommen studerer økonomi. Er

Hvorfor skulle det være noe spesielt med familier som spise Taco på fredager?

Anonymkode: c742c...75b

Vet ikke, er selv en som har taco hver fredag og gleder meg. Fikk en nedlatende kommentar på jobb om at det var lavstatus å ha taco hver fredag. Måtte høre om det er det de fleste syns, eller om min kollega bare er en snobb.

Anonymkode: ae980...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det, middag klar på 15 minutter om alle 4 bidrar. Trenger ikke tilpasse noe og alle får tilbehøret de liker.  (guacamole, pico de gallo, mais, agurk, salsa, rømme, ost)  17-åringen elsker det, for da får han rester i et par dager. 2 voksne og to tenåringer og det er igjen masse kjøttdeig til rester (og steker opp 400g)  Det går også kanskje 50 gram ost, en halv boks rømme, et halvt glass salsa (lite glass) og resten grønnsaker. 

Det er hyggelig og sosialt også. 

Vi er to universitetsutdannede i uh-sektoren.  

Lørdag har vi hjemmelaget pizza og alle bidrar (om de er hjemme) og 17-åringen er fornøyd med enda mer rester så han slipper brødmat.  

Søndag er restedag for da er vi alltid på farten. 

Hadde ikke ungene vært så gira på taco og pizza hadde vi kanskje gått for noe annet, men de spør likevel hver uke om vi ikke kan ha taco. 

Anonymkode: 20bdb...4d0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange forskjellige som har taco hver fredag. Grunnen til det tror jeg er at det er veldig enkelt å variere, mye grønnsaker og rett og slett at det er godt. 

Anonymkode: 347e1...09a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tacofredag. Min samboer er ikke så glad i taco, så det får jeg ikke trumfet gjennom så ofte. Jeg derimot er veldig glad i taco, så jeg skulle gjerne hatt det oftere 😁

Enkel og grei mat som de aller fleste liker siden man kan variere det så mye. Med unntak av min samboer som faktisk ikke er noe glad i det, men det må jo være lov det også.

Anonymkode: 3cb10...04b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket taco som barn/ungdom, og vi hadde det vel de fleste fredager, og veldig ofte når man inviterte/var hos andre. Dette fordi man velger selv hva man tar oppi. Trygt og enkelt! 

Som voksen, uten barn enda, så lager jeg ikke så mye taco lenger. Jeg lager heller mye ulik texmex som jeg spiser uansett dag i uka. Siden det er vegetar også, så er det egentlig veldig sunn mat. 

Anonymkode: f68cc...200

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

La fordommene flyte fritt! 

Hva kjennetegner familier som har taco til middag hver fredag?

TS tilhører en slik familie, og vi elsker taccotradisjonen vår.

Kronprinsfamilien også da barna bodde hjemme 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi den "norske" varianten med poser for krydder, lefser i pose og guacamole på hermetikkboks liksom eller snakker vi den hvor man lager det selv? Den første tenker jeg er en A4 familie mens den andre bryr seg om hva de spiser.. 

Anonymkode: f0c3c...5af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nå nesten som før så hadde en del familier fast pizza på lørdag, eller de hadde gryterett. Husker selv fra min barndom fast hver lørdag fremfor tv og vi satt hele familien og spiste hjemme laget pizza.

Var vel 11 første gang jeg spiste noe annet på en lørdag kveld og da var jeg der jeg skulle være barnepike og der fikk jeg servert pitabrød som de hadde skåler med kjøttdeig,løk,sopp, salat,paprika,mais,agurk osv som vi fritt hadde ting oppe i

Her så har vi fast hver fredag elgbiff med forskjellige tilbehør. Kan og finne på å ha det på en tirsdag og.

Taco har vi veldig sjeldent. Ungdommen er mer glad i pizza , pitabrød og viltgryte

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spist taco hver uke,selv ikke under oppveksten min på 90 og 00-tallet. For min del er taco en lørdagsrett, vil anslå det spises en gang i måneden eller kanskje 1.5 mnd til og med. Synes taco er veldig godt da😊👌

Anonymkode: 0f711...f46

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

snakker vi den "norske" varianten med poser for krydder, lefser i pose og guacamole på hermetikkboks liksom eller snakker vi den hvor man lager det selv? Den første tenker jeg er en A4 familie mens den andre bryr seg om hva de spiser.. 

Anonymkode: f0c3c...5af

Vet ikke hva andre gjør, men vi har aldri laget tacolefser selv. Krydderblanding og quacamole lager vi selv. Vi er en A4 familie som bryr oss littegrann om hva vi spiser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tacofredagfolket er litt fantasiløse, kanskje? Liker det kjente og unngår å prøve noe nytt. Er nok også litt late og går for det samme hver fredag bare for enkelthets skyld.

Her i huset har vi også taco av og til, men det går noen uker mellom hver gang. Det er jo så mye annet godt å smake på og mange spennende måter å bli mett på. Det er noen retter vi har oftere enn andre, men vi har aldri hatt en fast rett på en fast ukedag. Vi varierer også hva slags taco vi har, når vi har det. Kan kjøpe ferdigretter som Santa Maria, men vi kan også lage helt andre typer taco fra bunnen av.

Anonymkode: e26b1...e7e

Det tenker jeg også. Vi spiser aldri det samme til middag noen gang faktisk, her er det variasjon til enhver tid, noe annet er bare fullstendig sirumpa.

Anonymkode: d4b29...8e4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familier som sannsynligvis er vokst opp med det selv eller andre ting som fredagspizza, etc.

Fast rett på fast dag.

Kommer ikke fra sånn familie selv, aldri hatt behovet for fredagstaco. Spiser taco når det måtte friste.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke dette litt som å spørre: "hva slags type mennesker spiser brødskive med pålegg?"  Dette er verdens mest uinteressante problemstilling. Alle typer familier spiser taco, liksom. 

Anonymkode: afdc6...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi har ikke tacofredag. Min samboer er ikke så glad i taco, så det får jeg ikke trumfet gjennom så ofte. Jeg derimot er veldig glad i taco, så jeg skulle gjerne hatt det oftere 😁

Enkel og grei mat som de aller fleste liker siden man kan variere det så mye. Med unntak av min samboer som faktisk ikke er noe glad i det, men det må jo være lov det også.

Anonymkode: 3cb10...04b

Hva med taco er det han ikke liker? 

Vi har også fish-tacos enkelte fredager. Eller veganske alternativer. 

Anonymkode: b5bad...4c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blir ikke dette litt som å spørre: "hva slags type mennesker spiser brødskive med pålegg?"  Dette er verdens mest uinteressante problemstilling. Alle typer familier spiser taco, liksom. 

Tror ikke et diskusjonsforum er stedet for deg ;)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke et diskusjonsforum er stedet for deg ;)

Kan godt diskutere jeg, men da må det jo være noe å diskutere. Ts har sikkert noen gode forslag:

- Hva slags type mennesker står opp på morgenen?

- Hva slags type mennesker er det som handler på matbutikkene?

- Hva slags type mennesker er det som henger på diskusjonsforum fredag kveld?

Den siste er vel noe, men resten er rimelig tamme greier (som OP også var)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt diskutere jeg, men da må det jo være noe å diskutere. Ts har sikkert noen gode forslag:

- Hva slags type mennesker står opp på morgenen?

- Hva slags type mennesker er det som handler på matbutikkene?

- Hva slags type mennesker er det som henger på diskusjonsforum fredag kveld?

Den siste er vel noe, men resten er rimelig tamme greier (som OP også var)

Men i denne tråden diskuterer vi hva slags type familie som har taco til middag hver fredag. Ikke alt dette. 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men i denne tråden diskuterer vi hva slags type familie som har taco til middag hver fredag. Ikke alt dette. 🙄

Jada, det var forsøk på humor. Det finnes bare ett svar på dette spørsmålet: alle slags typer familier. Taco er en av de vanligste middagsrettene vi har her til lands. Neste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi gjør det, middag klar på 15 minutter om alle 4 bidrar. Trenger ikke tilpasse noe og alle får tilbehøret de liker.  (guacamole, pico de gallo, mais, agurk, salsa, rømme, ost)  17-åringen elsker det, for da får han rester i et par dager. 2 voksne og to tenåringer og det er igjen masse kjøttdeig til rester (og steker opp 400g)  Det går også kanskje 50 gram ost, en halv boks rømme, et halvt glass salsa (lite glass) og resten grønnsaker. 

Det er hyggelig og sosialt også. 

Vi er to universitetsutdannede i uh-sektoren.  

Lørdag har vi hjemmelaget pizza og alle bidrar (om de er hjemme) og 17-åringen er fornøyd med enda mer rester så han slipper brødmat.  

Søndag er restedag for da er vi alltid på farten. 

Hadde ikke ungene vært så gira på taco og pizza hadde vi kanskje gått for noe annet, men de spør likevel hver uke om vi ikke kan ha taco. 

Anonymkode: 20bdb...4d0

Masse rester i flere dager, med 400g kjøttdeig fordelt på 4 pers??

Anonymkode: c9e38...53f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...