AnonymBruker Skrevet 4. april #21 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør om yrke: - jobber i barnehagen: ja - jobber som trailersjåfør: nei - jobber i skolen: ja - AAP gjennom nav: nei osv. Anonymkode: 5b15e...5f8 Jøss. Da kan en nok gå på en smell kjapt om en skal gå etter din liste. Anonymkode: 23860...33f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #22 Del Skrevet 4. april Det er nok koselig for en del utleier å drive med denne formen for sortering av medmennesker. Skammelig! Anonymkode: fa328...f72 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #23 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok koselig for en del utleier å drive med denne formen for sortering av medmennesker. Skammelig! Anonymkode: fa328...f72 Forskjells Norge i sin fulle synlighet! Noen må jo betale renteøkningene.. Anonymkode: e2be7...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 4. april #24 Del Skrevet 4. april Jeg leier ut til dem jeg liker så lenge de stiller med depositum. Studenter , familier, bedrifter, flyktninger…. Har ikke gått feil så langt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #25 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik som dere skriver om medmenneskene deres over her er det på høy tid med utleieplikt ovenfor huseiere med flere registrerte boenheter på eiendommen og tvangsmulkt på ikke utleide enheter der hvor det er høy etterspørsel! Anonymkode: e2be7...d7e Vi bor heldigvis i et fritt land. Anonymkode: 987e8...397 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #26 Del Skrevet 5. april Hvis det er lytt mellom enhetene ville jeg valgt det paret som virket mest rolige, høflige, forsiktige. Sjekk om de feks røyker eller har dyr. Leieboer har rett til å la familiemedlemmer, f.eks. foreldre, flytte inn hos seg. I noen kulturer er det vanligere enn andre. Plutselig bor det 4-5 i leiligheten som er beregnet på 2 personer. Bare greit å være klar over at de faktisk har rett til dette. Anbefaler tidsbestemt kontrakt med løpende oppsigelse, slik at den feks slutter etter et år hvis man ikke fornyer den. I tilfelle det går galt så det blir lettere å avslutte leieforholdet. Anonymkode: bc5e9...99e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #27 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spør om yrke: - jobber i barnehagen: ja - jobber som trailersjåfør: nei - jobber i skolen: ja - AAP gjennom nav: nei osv. Anonymkode: 5b15e...5f8 Hehe;) så enkelt er det nok ikke. Dessuten: En som kjører trailer vil nok være borte endel og det vil gi mindre slitasje på leiligheten. Anonymkode: d1f0f...a42 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janik98 Skrevet 5. april #28 Del Skrevet 5. april Vi har gått på utleie smell før. Leide ut til en tilsynelatende vennlig kar på aap. Han fikk bo i utleiedel under oss. Han spilte metal musikk dagen lang og ruset seg… aldri igjen. Kjempe skummelt når man har små barn. I tillegg er det veldig strenge regler på å kaste ut folk. Så jeg skjønner godt dere som sorterer ut folk. Det handler om trygghet og sikkerhet for seg selv i eget hjem. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 5. april #29 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Referanser referanser og referanser. I tillegg til sosiale medier og Google. Anonymkode: 2b9cf...382 Hvordan kan man sjekke på some? Hvis vedkommende har lukket profil? De fleste har jo det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #30 Del Skrevet 5. april 🤣 Anonymkode: c8b4b...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #31 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Helt ærlig, ja jeg hadde blitt skeptisk 😅 Bytta navn, ikke på sosiale medier, flytter sammen med en tenåring som skal på vgs. Høres ut som dere rømmer fra noe… Her jeg er vokst opp er ikke det normalt å flytte sammen med tenåring som skal på vgs heller. Anonymkode: a0806...018 Jeg informerer ikke om navnebytte da. Alle vi søsken har bytta navn. Er ikke på meta-plattformene pga boikott. Og flytter for at tenåringen skal få gå på den linjen som h*n ønsker å gå på. De har lagt ned linjen her. Alternativet er at ungen må på en linje h*n ikke ønsker. Som enslig forsørger har jeg selvsagt ikke råd til å betale for to boliger. Internat har de ikke her. Vi bor jo sammen allerede. Så om det betyr at vi rømmer fra noe i dine øyne, ja da sier det faktisk mer om deg. Anonymkode: aef95...a67 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #32 Del Skrevet 5. april Ayesh skrev (11 timer siden): Hvordan kan man sjekke på some? Hvis vedkommende har lukket profil? De fleste har jo det Ganske mange har faktisk ganske åpen profil både på Instagram og Facebook. Om ikke annet kan man få mye informasjon ut fra profilbilde og forsidebilde på Facebook, man ser jo fort om det ser ut som noen ruser seg eller er gærninger generelt. Har vedkommende mer enn én Facebook-profil er det også et rødt flagg i seg selv som vitner om at ikke alt er i vater... AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og flytter for at tenåringen skal få gå på den linjen som h*n ønsker å gå på. De har lagt ned linjen her. Alternativet er at ungen må på en linje h*n ikke ønsker. Anonymkode: aef95...a67 Alternativet, hvis tenåringen er normalt oppegående, er jo at hen flytter på hybel alene, ikke å velge en linje som ikke er ønsket. Borteboerstipend for elever på videregående dekker hybelkostnaden og vel så det i mindre byer. Anonymkode: 6943d...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #33 Del Skrevet 6. april Vi er veldig fornøyd med leieboeren vår. Han jobber halv stilling, ingen barn og lite kravstor ellers. Trekk i banken på husleie. Jeg tenker at de som er verst å ha er unge par som setter høye krav til standard, ikke klarer å skifte lyspære og annet småtteri. Viktigste er likevel at husleia blir betalt i tide. Noen gjennom NAV har vel støtte til husleie eller NAV betaler, så da er det en fordel. Så lenge de ikke ruser seg, så er de også bra å ha. Mange av de er heller ikke så kravstore. Anonymkode: ff932...f61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #34 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 9.30): Hehe;) så enkelt er det nok ikke. Dessuten: En som kjører trailer vil nok være borte endel og det vil gi mindre slitasje på leiligheten. Anonymkode: d1f0f...a42 Sånn tenker jeg og. Trailersjåfør og reiseyrker hadde vært nr. 1 for meg. Når det gjelder "barn" og vgs., er det vanlig her at de flytter på hybel i uka og kommer hjem i helgene. Hørt om borteboerstipend ? Det er i den senere tid at en absolutt skal gjøre barn av ungdommer helt til de er 18-20 år. Man gjør de bare en bjørnetjeneste på den måten, lærer seg aldri å bli selvstendige. Beklager avsporing, måtte bare. Anonymkode: 0d979...6df 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #35 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Alternativet, hvis tenåringen er normalt oppegående, er jo at hen flytter på hybel alene, ikke å velge en linje som ikke er ønsket. Borteboerstipend for elever på videregående dekker hybelkostnaden og vel så det i mindre byer. Anonymkode: 6943d...8d2 Borteboerstipendet dekker ikke det en hybel koster nei. Det stipendet er på under 7k. Av det som ligger ute av hybler i denne aktuelle byen, er alt dyre enn 7k. Du såg at jeg er enslig forsørger? Og hvorfor skal man sende tenåringen til å bo alene når det ikke er nødvendig? For en utleier er det vel også bedre at det kommer en voksen person som har erfaring med å ta vare på bolig. En tenåring har hvert fall ikke noen referanser å vise til (som er noe av diskusjonen i denne tråden). Anonymkode: aef95...a67 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #36 Del Skrevet 6. april For meg var det viktig at de hadde fast inntekt og kunne stilke med depositum. Hadde både par og aleneforelder som var interessert. Magefølelsen avgjorde til slutt så begge gangene valgte jeg en aleneforelder. Gode valg begge gangene. Anonymkode: d3b5b...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #37 Del Skrevet 6. april Unngå alle med NAV-garanti i alle fall Anonymkode: 3cbe7...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå