Gå til innhold

Jordingslaken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med jordingslaken, og hvilke helsegevinster det evt har gitt?

Anonymkode: 85eb9...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er penger ut vinduet 

Anonymkode: b14df...45d

Feil, det er laken på senga. :ironi:

Anonymkode: c98bf...d21

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er penger ut vinduet 

Anonymkode: b14df...45d

Så du har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med jordingslaken, og hvilke helsegevinster det evt har gitt?

Eg kjenner til ei kvinne som har slikt jordingslaken, men eg har ikkje inngåande kjennskap til kvifor ho byrja å bruke det. Det einaste eg veit er at ho var lærar og akupunktør i sitt yrkesliv. No er ho 83 år og sprek som ei fele! Sjølv om dette kan vere tilfeldig og heilt uavhengig av lakenet. 

Kunne derfor tenkt meg å høyre andre sine erfaringar om dette. 

Anonymkode: 552df...dfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uansett lite nyttig med slike kommentarer når ts etterspør erfaringer 

Anonymkode: 48b8d...6eb

Det er veldig nyttig å informere om kvakksalveri så man ikke kaster bort penger på svindel eller får forsinket utredning for symptomer man har. 

Anonymkode: c5bd5...380

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Var sammen med en som hadde fått et slikt og stappet det mellom madrassen og sengen uten at jeg visste det. Madrassen ble full av mugg siden den ikke fikk puste som den skulle. Så, ikke så veldig helsefremmende. 

Anonymkode: ec935...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fordumme? Nei, jeg ønsker at TS skal få mer og riktig informasjon. Sammenlikningen med amuletten er ikke latterliggjøring, det er en enkel måte å forklare hvordan noen kan føle at et jordingslaken virker uten at det gjør noen ting. Jeg svarer på spørsmålet om helsegevinster. Det har ingen helsegevinst. Mulig det kan bidra til å opprettholde angst. 

Du kan ikke gi riktig informasjon uten egen erfaring, basert på holdninger alene. 

Anonymkode: da668...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var sammen med en som hadde fått et slikt og stappet det mellom madrassen og sengen uten at jeg visste det. Madrassen ble full av mugg siden den ikke fikk puste som den skulle. Så, ikke så veldig helsefremmende. 

Anonymkode: ec935...fad

Jordingslaken skal ligge oppå madrassen, ikke under. Rart å konkludere med "ikke helsefremmende" når det brukes 100% feil? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. 

veronica<3, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan ikke gi riktig informasjon uten egen erfaring, basert på holdninger alene. 

Er det min holdning at det ikke går an å absorbere "helende elektroner fra jorden" ved hjelp av et jordingslaken? Det er ikke min holdning, noe slikt eksisterer ikke. Hvis jordingslaken hadde noen helsegevinst ville man solgt det på apoteket.

Språket som brukes i annonsene for disse lakenene er pseudo-vitenskapelig babbel. Det betyr at de skriver og forklarer på en måte som høres vitenskapelig ut (samtidig som det ikke er det), slik at de som kan lite om helse og fysikk kan lures til å tro at dette er ekte og har en faktisk effekt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det min holdning at det ikke går an å absorbere "helende elektroner fra jorden" ved hjelp av et jordingslaken? Det er ikke min holdning, noe slikt eksisterer ikke. Hvis jordingslaken hadde noen helsegevinst ville man solgt det på apoteket.

Språket som brukes i annonsene for disse lakenene er pseudo-vitenskapelig babbel. Det betyr at de skriver og forklarer på en måte som høres vitenskapelig ut (samtidig som det ikke er det), slik at de som kan lite om helse og fysikk kan lures til å tro at dette er ekte og har en faktisk effekt.

Tråden er nettopp ryddet av moderator pga latterliggjøring, men du tar ikke hintet og bare fortsetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan gå barbeint utendørs noen minutter hver dag, det skal være samme nytten og det er gratis.

Anonymkode: d24f0...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser på det som fullstendig bortkastede penger, når vi kan jorde gratis ute. Sitt eller stå barføtt på gresset, eller ligg på bakken. Hold hendene på trær osv. 

På vinteren er det litt verre, men går fint an å holde hendene på trær da også.

Anonymkode: a9ea1...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...