AnonymBruker Skrevet 4. april #21 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du må iallefall starte med å snakke med mannen din... Det blir veldig utydelig i HI, for du fremstiller det som at du har kjøpt rekkehuset alene, og at du er alene der med tre barn og to hunder. Men så kommer det frem at du faktisk har en partner. Da må du snakke med han, og finne en løsning sammen. Det hjelper jo fint lite om du får støtte fra alle her, hvis mannen din ikke er enig... Med mindre du da tenker du skal flytte alene med barna? Anonymkode: 850e3...6c2 Selvsagt helt enig med deg. Nevnte ikke han fordi det er mest jeg som angrer. Og jeg ønsket mest fokus på at jeg angret for å få gode råd som jeg kan bruke som argument når jeg tar det opp med han 😂 Anonymkode: 76ee1...78a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #22 Del Skrevet 4. april Vi flytter fra rekkehus med ettåring fpr jeg er møkklei trapper og gå opp for å skifte. Men vi vil ha hus med "alt" på en plan Anonymkode: 9d6f2...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #23 Del Skrevet 4. april Nooni skrev (1 time siden): Jeg tenker at jeg mye heller ville bodd i et rekkehus med en inngjerdet hage når barna er små enn i en leilighet. Spesielt hvis kjøkken (og evt stue) er på hagenivå. Det kommer selvsagt an på hvor man bor, men de stedene jeg har bodd så har det vært flere småbarnsfamilier i rekkehusområdene enn leilighetsområdene. Der hvor jeg har bodd i leilighet så har jeg måttet ut med barna hele tiden, i et hus/rekkehus kan man følge med fra vinduet mens man starter på middagen. Vi bor i leilighet i firemannsbolig, i 1. etg. Har hage rett utenfor og barna leker ute alene. Anonymkode: 8d0e5...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 4. april #24 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi bor i leilighet i firemannsbolig, i 1. etg. Har hage rett utenfor og barna leker ute alene. Anonymkode: 8d0e5...e3c Skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #25 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi flytter fra rekkehus med ettåring fpr jeg er møkklei trapper og gå opp for å skifte. Men vi vil ha hus med "alt" på en plan Anonymkode: 9d6f2...d3c Det høres ut som et godt alternativ! Jeg hadde også ønsket det! Anonymkode: 76ee1...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #26 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner jeg heller ville bodd i en stor leilighet enn et lite rekkehus nå som barna er så små, Er du forberedt på å plage andre med støy fra små barn, og selv bli plaget av andres støy? Anonymkode: a3008...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #27 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er du forberedt på å plage andre med støy fra små barn, og selv bli plaget av andres støy? Anonymkode: a3008...cfe Ja, er faktisk vant til både klaging og å klage😂 Anonymkode: 76ee1...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #28 Del Skrevet 5. april Om dere går i pluss med å selge og kjøpe nytt hadde jeg vurdert det. (Du må huske å regne inn meglerkostnader og andre flyttekostnader) Om leiligheten forventes å øke i verdi kan det være en god investering for å få økt egenkapitalen til et eventuelt fremtidig hus. Anonymkode: f231e...70f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #29 Del Skrevet 5. april Finnes det ikke rekkehus med to etasjer da? 😅 For meg virker det upraktisk med leilighet når man har 3 små barn. Da har de ingen hage å leke i, du må alltid være ute sammen med dem og får dermed ikke gjort noe inne i huset. Man er også utsatt for bråk fra andre leiligheter, og prisgitt et styre/sameie som ikke nødvendigvis er velfungerende. Men vi er jo alle ulike, og du må tenke på hva som vil gjøre deg fornøyd. Det å selge bolig med gevinst etter et så kort eierskap er forresten uvanlig i dagens boligmarked. Anonymkode: cde16...58b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #30 Del Skrevet 5. april Det høres ikke ut som det er noe negativt ved å flytte , så hvorfor ikke ? Anonymkode: 80086...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #31 Del Skrevet 5. april Jeg bor i 1 etasje i en 4 manns bolig og har både inngjerdet hage , veranda og ingen bråkete naboer , kjør på ! Nå har jeg større barn da, men denne hagen hadde vært enda bedre når ungene var små enn den vi hadde hvor de kunne løpe rett ut i veien . Anonymkode: 80086...e3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #32 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 17.31): Ja, som overskriften sier: jeg angrer på rekkehuset jeg kjøpte for bare 1.5 år siden. Vi var i en vanskelig situasjon da vi kjøpte, vi fikk ikke dratt på mange visninger men falt for rekkehuset da vi følte det ga oss mye av det vi ønsket til tross for et lavere budsjett. Vi elsker området, så vi vil bli her, men vi har tre etasjer som alle er smale men alle blir brukt daglig. Det er noe jeg ikke i det hele tatt tenkte på da vi kjøpte. Layouten er ikke optimal. Jeg har to hunder og tre barn, det minste bare 9 måneder. Nå har området på denne korte tiden virkelig blomstret så prisene har steget noe veldig. Jeg kjenner jeg heller ville bodd i en stor leilighet enn et lite rekkehus nå som barna er så små, samtidig som at det ville føltes enklere så ville det også vært billigere og vi hadde hatt mer å rutte med hver måned mtp at rentene er så høye. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Jeg føler ikke det er så enkelt som å "bare flytte" til tross for at jeg ville flyttet i samme område. Flytting er dyrt og noe man ikke gjør for moro skyld, spesielt ikke når man har tre små barn. Håper på gode råd 🙂 Anonymkode: 76ee1...78a Store leiligheter er jo mange millioner dyrere enn rekkehus? Jeg har ett rekkehus på 150 kvm og skulle jeg ha kjøpt en leilighet her av samme størrelse måtte jeg ha punget ut 17-18 mill lett. Selger jeg her får jeg ca 12 mill Anonymkode: e47d0...f69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april #33 Del Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi flytter fra rekkehus med ettåring fpr jeg er møkklei trapper og gå opp for å skifte. Men vi vil ha hus med "alt" på en plan Anonymkode: 9d6f2...d3c Det er da ikke uvanlig å ha et bad i 1 etg i tillegg til i 2 etg. Blir ingen gåing i trapper her for å skifte. Må gå i trapp for å sove og for å gå ned på vaskerommet, men det tåler jeg. Jeg er bare 32 år Anonymkode: e47d0...f69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå