Gå til innhold

Hårtap i fbm overgangsalder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har opplevd det og hva har evt hjulpet? 
Håret mitt er halvert i tykkelse på et år, og det faller av mye hår daglig. Finner ingen mangler på blodprøver og har ingen belastende livssituasjon eller stress nå. 😬

Anonymkode: 9c263...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er i samme båt og ser ut som en skabbete bikkje snart.

Har prøvd mye og ingenting hjelper😐

Anonymkode: c238d...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde mye hårtap over tid, dog ikke i forbindelse med overgangsalder. Skikkelige viker, fikk mye komplekser. Også her alle blodprøver "ok". Tror nok jeg hadde noen mangler likevel, for håret kom tilbake ved å endre kosthold og ta noen tilskudd. Kanskje ikke alt vises på blodprøver.

Jeg spiser godt med kjøtt og fisk, både hvitt og rødt. Jeg spiser ikke ultraprosessert mat, sukker, frityrmat, osv. Noen tilskudd eg har tatt (noen i kortere perioder, andre i lengre perioder): jod, omega 3, d vitamin, b12/b-kompleks, magnesium. Etter 1 år, store endringer. Etter bare noen uker, så jeg litt nye hår komme i vikene. 

Anonymkode: 83cd6...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble brått tynnere i håret da jeg passerte noen og 40 og tok blodprøver. Blodprøvene viste pittelitt forandring mot lavt stoffskifte, men egentlig ikke nok til at jeg skulle trenge medisiner. Ble at jeg fikk prøve allikevel med en lav dose, og da kom noe av håret på hodet tilbake....og med krøller! 😬 Håret på armer og bein har ikke kommet særlig tilbake, men det savner jeg ikke heller da.

Har nå kommet godt inn i overgangsalderen, men ikke mistet særlig mere hår enn den gangen. Det vokser ikke særlig godt lenger, så en hårklipp varer alt for lenge når jeg synes de har klippet av meg for mye. 😑

Det burde ha vært mere info å finne om overgangsalder-hår. Hos meg så endret det seg fryktelig mye, både i mengde, hvor fort det vokser og hvor langt det kan bli. Og de grå hårene da! De tåler jo ingen ting før de knekker eller faller ut. Og ingen kan fortelle meg hvorfor jeg plutselig fikk krøller etter å ha hatt stritt hår i 44 år. Står ikke som bivirkning på Levaxin i hvertfall. 😂 Har heller ikke funnet en frisør som har hatt noe god informasjon eller råd.

En god sjampo og mye fuktighet ved hjelp av balsam og oljer hjelper meg. Da ser i hvertfall det jeg har av hår mye sunnere og fyldigere ut.

K49

Anonymkode: 75156...076

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...