AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april Alle har vel noe, spesielt etter fylte 45. Jeg lurer på om man kan være åpen om helseutforseing i samtale eller intervju og likevel bli ansatt? Anonymkode: 8e8d2...5f5
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Skrevet 4. april Tja, det kommer sikkert ann på hvor ettertraktet kompetansen din er og hvor mange søkere de har å velge mellom. Arbeidsgiver ansetter jo fordi de har behov for hjelp i den stillingsprosent de søker etter, ikke for å få et navn på blokka som stadig vekk er borte... Så om det er et valg med to som har riktig kompetanse hvor den ene har kje te helseplager som jevnlig gjør at en blir sykemeldt så sier det seg jo selv at en velger den som er frisk og rask ved ansettelse tidspunktet. Men vil ikke anbefale å juge om at du er frisk og rask, men latt vær og fortelle det om du ikke får direkte spørsmål. Juger du om dette kan de fort komme frem ved referanse sjekk, og stiller du i allfall dårlig. Anonymkode: 52236...cae
TomKrus Skrevet 4. april #3 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle har vel noe, spesielt etter fylte 45. Jeg lurer på om man kan være åpen om helseutforseing i samtale eller intervju og likevel bli ansatt? Anonymkode: 8e8d2...5f5 Helt klart ja ! Spesielt om du har en egenhet og kompetanse som arbeidsgiver etterspør, og ikke undervurdere personlig egenhet som en arbeidsgiver faktisk ser gunstig på. Har selv sett slikt skje, der man kunne sluppet unna med masse tilrettelegging ved å velge en annen, men allikevel valg den man ville ha ut fra de preferansene man etterspør, selv med litt tilrettelegging. Det tilfellet jeg kjenner til ? Det var det absolutt beste valget, en meget kompetent person, og ikke minst utrolig god faktor inn i arbeidsmiljøet. Så ja det går fint an. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle har vel noe, spesielt etter fylte 45. Jeg lurer på om man kan være åpen om helseutforseing i samtale eller intervju og likevel bli ansatt? Anonymkode: 8e8d2...5f5 Det kommer helt an på utfordringen, er det ikke til hinder for jobben, går det fint, tenker jeg Anonymkode: f500f...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå