AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Del Skrevet 4. april Er akkurat kommet under 25 i bmi, så har fortsatt 10kg+ jeg kan ta av uten å få for lav vekt. Spiser to måltid om dagen: enten ett med to egg, litt skinke, og grønnsaker til (gjerne som omelett). Eller Cottage cheese med proteinyoghurt, litt nøtter og frø + litt bær og frukt. Middag, hva vi enn har, fokus på protein og grønnsaker og ikke for stor porsjon, ca 100g fisk/120g kylling/kjøtt, og lignende. Holder meg unna pasta, ris, potet, mel og UP mat. Drikker mye vann ellers en kopp kaffe eller sukkerfri bru/farris på helg. Tar vitaminer sammen med mat. Sover nok og er så aktiv som mulig i hverdagen både mosjon og trening. Har et travelt liv med mye som skjer på jobb, i tillegg til småbarnsperiode med tre barn. Da jeg endret til kostholdet her etter jul gikk jeg fra å ha regelmessig velfungerende mage, til en treg en som ikke har regelmessig mønster. Noen tips til det? Ellers hva lønner seg å gjøre de siste 7-10 kg? Jeg faster 18-6. Spiser to måltid innenfor 6 timer en plass, eller mindre. Jeg spiser såpass lite at jeg kjenner jeg demper sulten, men ikke blir skikkelig mett. Og resten av kvelden (om siste måltid er ca 16), kan jeg kjenne magen rumler fra ca kl.20 og utover. Drikker bare vann da. Har kuttet ut snacks/godteri. Ingenting annet utenom de to måltidene. Er redd jeg nå er kommet dit at det nå blir vanskelig med vektnedgang. Er det noe jeg bør gjøre annerledes? Hvordan gjør dere det som går ned til en bmi nærmere 20-21? Regner med man må spise mye mindre, være mer aktiv og tåle mer sult da? Anonymkode: bf5e3...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Del Skrevet 4. april Har gått ned fra 25 til 20,5 i bmi siste året. Spiser hovedsakelig kun middag på hverdagene, ca kl 20, eventuelt litt havregrøt, riskaker eller proteinshake til lunsj om jeg kjenner jeg blir veldig sulten. Blir sjeldnet spesielt sulten, så lenge jeg spiser en god nok middag. Men jeg er helt avhengig av å spise pasta eller potet til middag for å klare holde meg mett helt til neste ettermiddag. Anonymkode: 82ceb...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er akkurat kommet under 25 i bmi, så har fortsatt 10kg+ jeg kan ta av uten å få for lav vekt. Spiser to måltid om dagen: enten ett med to egg, litt skinke, og grønnsaker til (gjerne som omelett). Eller Cottage cheese med proteinyoghurt, litt nøtter og frø + litt bær og frukt. Middag, hva vi enn har, fokus på protein og grønnsaker og ikke for stor porsjon, ca 100g fisk/120g kylling/kjøtt, og lignende. Holder meg unna pasta, ris, potet, mel og UP mat. Drikker mye vann ellers en kopp kaffe eller sukkerfri bru/farris på helg. Tar vitaminer sammen med mat. Sover nok og er så aktiv som mulig i hverdagen både mosjon og trening. Har et travelt liv med mye som skjer på jobb, i tillegg til småbarnsperiode med tre barn. Da jeg endret til kostholdet her etter jul gikk jeg fra å ha regelmessig velfungerende mage, til en treg en som ikke har regelmessig mønster. Noen tips til det? Ellers hva lønner seg å gjøre de siste 7-10 kg? Jeg faster 18-6. Spiser to måltid innenfor 6 timer en plass, eller mindre. Jeg spiser såpass lite at jeg kjenner jeg demper sulten, men ikke blir skikkelig mett. Og resten av kvelden (om siste måltid er ca 16), kan jeg kjenne magen rumler fra ca kl.20 og utover. Drikker bare vann da. Har kuttet ut snacks/godteri. Ingenting annet utenom de to måltidene. Er redd jeg nå er kommet dit at det nå blir vanskelig med vektnedgang. Er det noe jeg bør gjøre annerledes? Hvordan gjør dere det som går ned til en bmi nærmere 20-21? Regner med man må spise mye mindre, være mer aktiv og tåle mer sult da? Anonymkode: bf5e3...0b3 Ehm. Du bør spise deg mett om kvelden. Om ikke så sparer kroppen på fettet Anonymkode: 0ce01...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Del Skrevet 4. april Hvor lenge har vekten stått stille? Anonymkode: 4bedc...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ehm. Du bør spise deg mett om kvelden. Om ikke så sparer kroppen på fettet Anonymkode: 0ce01...f07 Er det forskning på det? Jeg spiste før mellom 14-20. ts Anonymkode: bf5e3...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor lenge har vekten stått stille? Anonymkode: 4bedc...6e9 3-4 uker Anonymkode: bf5e3...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Del Skrevet 4. april Hvis det du beskriver er hver dag, alle dager, så høres det jo passelig ut for vektnedgang. Men det kan være lurt å måle opp og veie ingredienser så du vet kaloriinnholdet en liten periode. For det du beskriver kan være både mange og få kalorier. Når på dagen, fastevindu osv har mindre betydning. Jeg har gått ned fra bmi 22,5 til 20, og måtte ligge veldig lavt på vei ned. Kan spise litt mer nå som jeg vedlikeholder. Men har fortsatt noen dager innimellom hvor det er svært lite. På den måten er det plass til litt mer kos/sosiale ting andre dager. Anonymkode: e1e39...2ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (50 minutter siden): 3-4 uker Anonymkode: bf5e3...0b3 Det kan hende du bare holder på vannvekt. Jeg har før opplevd at vekten sto stille i tre uker før jeg plutselig gikk ned 2 kg på to dager. Jeg ville ikke kuttet ned på matinntaket hvis jeg var deg, for det ser veldig lavt ut. Anonymkode: 4bedc...6e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #9 Del Skrevet 4. april Jeg ville økt matinntaket og treningsmengden. Jeg har klart å komme ned til BMI på ca 20 nå. Det har vært ved å legge inn noen skikkelig harde treningsøkter i uka. Jeg spiser mer enn deg i løpet av en dag og går fortsatt ned i vekt. Anonymkode: 9fb74...be2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #10 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville økt matinntaket og treningsmengden. Jeg har klart å komme ned til BMI på ca 20 nå. Det har vært ved å legge inn noen skikkelig harde treningsøkter i uka. Jeg spiser mer enn deg i løpet av en dag og går fortsatt ned i vekt. Anonymkode: 9fb74...be2 Jeg prøver på det, er forsåvidt bare i treningen jeg ser potensialet i å få endret noe. Ville dere ha gjort noe annet i matveien? Ts Anonymkode: bf5e3...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #11 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan hende du bare holder på vannvekt. Jeg har før opplevd at vekten sto stille i tre uker før jeg plutselig gikk ned 2 kg på to dager. Jeg ville ikke kuttet ned på matinntaket hvis jeg var deg, for det ser veldig lavt ut. Anonymkode: 4bedc...6e9 La oss håpe det er det. Og fortsette som før og håpe det slipper snart. Ts Anonymkode: bf5e3...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 4. april #12 Del Skrevet 4. april Spørs jo også om du skal så mye mer ned. Har du mye muskler og er sterk, så skal du ikke ned til 20.0 i bmi! Jeg hadde 8% kroppsfett og trente mye i en lang periode. Jeg hadde en bmi på 23, og fikk beskjed av legen om å spise mer, for vi kvinner skal ikke ligge så lavt i kroppsfett at man ser alle ribbeina (selv gjennom puppene kunne man se konturene når jeg strakk meg) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #13 Del Skrevet 4. april Summeer skrev (1 time siden): Spørs jo også om du skal så mye mer ned. Har du mye muskler og er sterk, så skal du ikke ned til 20.0 i bmi! Jeg hadde 8% kroppsfett og trente mye i en lang periode. Jeg hadde en bmi på 23, og fikk beskjed av legen om å spise mer, for vi kvinner skal ikke ligge så lavt i kroppsfett at man ser alle ribbeina (selv gjennom puppene kunne man se konturene når jeg strakk meg) Er sterk og utholden, men har 3 - 4 gangen så mye fett som hva du hadde. Litt unøyaktig vekt, men den sier 27% fett. Anonymkode: bf5e3...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:32 #14 Del Skrevet mandag kl 20:32 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 15.10): Er redd jeg nå er kommet dit at det nå blir vanskelig med vektnedgang. Er det noe jeg bør gjøre annerledes? Hvordan gjør dere det som går ned til en bmi nærmere 20-21? Regner med man må spise mye mindre, være mer aktiv og tåle mer sult da? Står fortsatt helt still jeg. Har dere noen gode råd? Jeg prøver å få noe tips ut av de andre trådene rundt lignende tema. Men jeg er ikke 100 kg liksom, så forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig for meg. ts Anonymkode: bf5e3...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:56 #15 Del Skrevet mandag kl 20:56 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Står fortsatt helt still jeg. Har dere noen gode råd? Jeg prøver å få noe tips ut av de andre trådene rundt lignende tema. Men jeg er ikke 100 kg liksom, så forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig for meg. ts Anonymkode: bf5e3...0b3 Det har gått tre dager, ha tålmodighet. Anonymkode: 4bedc...6e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:33 #16 Del Skrevet tirsdag kl 12:33 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 16.35): Hvis det du beskriver er hver dag, alle dager, så høres det jo passelig ut for vektnedgang. Men det kan være lurt å måle opp og veie ingredienser så du vet kaloriinnholdet en liten periode. For det du beskriver kan være både mange og få kalorier. Når på dagen, fastevindu osv har mindre betydning. Jeg har gått ned fra bmi 22,5 til 20, og måtte ligge veldig lavt på vei ned. Kan spise litt mer nå som jeg vedlikeholder. Men har fortsatt noen dager innimellom hvor det er svært lite. På den måten er det plass til litt mer kos/sosiale ting andre dager. Anonymkode: e1e39...2ac Bare nysgjerrig - hva er poenget med å slanke seg når man er normalvektig? Selvfølgelig må man ligge ekstremt lavt når man er midt på normalvekt, og ønsker seg i nedre del av den. Kvinner må slutte å se på Instagram og høre på de syltynne kjendisene. Det er NULL behov for å slanke seg fra normalvekt til nedre område for normalvekt. Anonymkode: 8d727...289 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:54 #17 Del Skrevet tirsdag kl 19:54 Sliter med det samme men er overvektig. 165 og 75 kg. Regna nøye på kalorier, 1200. Går ikke ned. Tror jeg har veldig lav forbrenning og på vei til overgang alder. Er 46 år. Brukt 4 mnd på å gå ned 3 kg. Stått stille 1 mnd nå. Enormt frustrerende Anonymkode: fcea3...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:59 #18 Del Skrevet tirsdag kl 20:59 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 15.26): Har gått ned fra 25 til 20,5 i bmi siste året. Spiser hovedsakelig kun middag på hverdagene, ca kl 20, eventuelt litt havregrøt, riskaker eller proteinshake til lunsj om jeg kjenner jeg blir veldig sulten. Blir sjeldnet spesielt sulten, så lenge jeg spiser en god nok middag. Men jeg er helt avhengig av å spise pasta eller potet til middag for å klare holde meg mett helt til neste ettermiddag. Anonymkode: 82ceb...4c5 Blir ikke dette bare rundt 1000 kalorier? Anonymkode: 943e7...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:04 #19 Del Skrevet tirsdag kl 21:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sliter med det samme men er overvektig. 165 og 75 kg. Regna nøye på kalorier, 1200. Går ikke ned. Tror jeg har veldig lav forbrenning og på vei til overgang alder. Er 46 år. Brukt 4 mnd på å gå ned 3 kg. Stått stille 1 mnd nå. Enormt frustrerende Anonymkode: fcea3...cc6 Samme her. Maks 1200 kalorier og går tur hver dag. Vekta rikker seg ikke. Det er IKKE slik de fleste her inne påstår om kalorier inn kalorier ut. Jeg teller kaloriene til punkt og prikke og VEIER alt. Jeg er er levende bevis på at kaloriunderskudd ikke alltid fungerer. Kan jo ikke gå stort mer ned i kalorier heller. Er bare helt umulig dette her. Anonymkode: 943e7...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:20 #20 Del Skrevet onsdag kl 09:20 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Bare nysgjerrig - hva er poenget med å slanke seg når man er normalvektig? Selvfølgelig må man ligge ekstremt lavt når man er midt på normalvekt, og ønsker seg i nedre del av den. Kvinner må slutte å se på Instagram og høre på de syltynne kjendisene. Det er NULL behov for å slanke seg fra normalvekt til nedre område for normalvekt. Anonymkode: 8d727...289 Signerer denne! Jeg er selv liten og "tettbygd", alltid hatt god muskelmasse. Har bmi i øvre del av normal, men fettprosenten er såpass lav at bare et par kilo ned vil gjøre at jeg har lavere enn anbefalt. Jeg har mye muskler og vekt i beina, sterk i resten av kroppen også, men mindre i størrelse på overkropp. Kan ikke jage etter lavest mulig bmi og blir ikke sunnere av å bli tynnere, heller tvert imot. Anonymkode: b0320...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå