Gå til innhold

Innafor å sende med vafler til påskefrokost?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

HEI ALLESAMMEN TS HER 🙂🙂

Takk for alle svarene. ❤️

Greit jeg sender ikke vafler til påskefrokost. Men hva om på fredag når det er siste skoledag før påskeferien? Er det greit å sende vaflene da?

Anonymkode: dcb20...bac

Greit for hvem? For meg er det greit.

Anonymkode: 21a06...d2f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vafler kan da aldri bli harry. 

Og det er ikke sukker i vafler, hvis man ikke strør sukker oppå? Jeg bruker aldri sukker i røra. 

Anonymkode: 99da6...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med lærer om det passer inn i programmet siste skoledag. Og du må også sjekke allergier, ikke sikkert lærer har full oversikt der (men det har nok SFO som serverer mat). Det kan være både gluten, egg, laktose og melkeprotein ungene ikke tåler. Og vips, så må du plutselig kjøpe minst et nytt vaffeljern også for å ha et som ikke har allergener i seg. Er enklest å droppe det ;) (hilsen ei som jobber på 1.trinn og vet hvor mye styr det er med matservering i forhold til dette).

Anonymkode: 148f2...b89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei

1.klassingen min skal ha påskefrokost neste uke. Læreren sendte med oversikt over hvem som skal ta med hva. Sønnen min skal ta med gulostskiver. Men han vil så gjerne ha med vafler til alle barna😆 Jeg har ikke noe problem med å lage det. Det er 23 barn så lager en vaffel til hvert barn.

Men syns dere det er greit eller ser det harry ut?

Du har en veldig snill sønn ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leser ikke folk HI? Det står klart og tydelig at vaflene skal være i tillegg til osten. Ærlig talt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

HEI ALLESAMMEN TS HER 🙂🙂

Greit jeg sender ikke vafler til påskefrokost. Men hva om på fredag når det er siste skoledag før påskeferien? Er det greit å sende vaflene da?

Herregud. Greit for hvem? De fleste her kunne egentlig ikke brydd seg mindre med hva du gjør.

Men sønnen din bryr seg. Du hører mer på sure KG kjerringer ( mange uten barn) enn sønnen din?

Spør lærer om det er greit vel? Og gjør det som sønnen din vil, ikke tilfeldig anonyme folk på KG.

Anonymkode: 38e88...09c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er koselig å sende med fredagen,  utenom påskefrokosten 😊

Men husk å lage de gluten, melkefri, fri for egg, og fri for sukker, dersom noen av elevene har allergi. 😊. Men de vet du jo sikkert,  hvis de har vært i bursdager og sånn 😊

Anonymkode: c81e0...cad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, dropp vaflene. 

Anonymkode: 800ab...021

Enig . Tanken er god . Men det kan være både glutenallergi/ laktose pluss noen m diabetes , så hadde nok holdt meg til instruks . Og heller sendt med vafler til en bursdag eller avslutning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari snill du er, ts. Jeg har ikke lest alle svarene du har fått, men for meg hadde det vært helt greit med vaffler til påskefrokost eller fredag før påske. Mine hadde snakket om de vafflene. Så stas å få det på skolen. Jeg lager det så klart hjemme når de vil ha det, med det er ikke like bra😂

Anonymkode: c5193...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 23.40):

Fins det folk som blir mette av en vaffelplate, enten det er barn eller voksne?

Anonymkode: 3915e...45c

Mange barn er småspist. De jeg har hatt på frokost (overnatting) har spist lite.

Anonymkode: d1a5f...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler kan da lages veldig sunt! Min datter har med vafler titt og stadig, da laget på speltmel og havregryn. Ikke noe verre enn ei brødskive. 

Anonymkode: 5f2fb...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig av din sønn å ville ta med vafler til alle. Det kan likevel være det ikke helt passer seg nå. Er det rundstykker/skiver med pålegg de skal ha? Blir det vafler i tillegg så blir kanske mye av det andre har med stående urørt? Kan du si til han at akkurat denne gangen er alt fordelt? Med mindre det er opp til hver enkelt hva de tar med. Men om det er en liste de har skrevet seg på så er det nok greit å holde seg til den. 

Kanskje sende en melding til lærer og si at han har lyst å ta med vafler til alle en dag, om dette er ok og om det passer å lage med til neste turdag feks? Spør samtidig om enkelte allergier eller oppfordre lærer til å informere foreldre til allergi-barn om hvilken dag det tas med så de kan sende med allergivennlig vaffel. Så ikke de føler seg utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 5.52):

Ultraprosissert mat er harry. Dropp vafler

Anonymkode: db2b0...b97

Å dømme andre som bare vil kose seg litt er enda mer harry

AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 8.07):

HEI ALLESAMMEN TS HER 🙂🙂

Send gjerne med vafler, men kanskje dele de opp i 2 og 2 hjerter slik at det bare blir litt kos og ikke erstatning for annen mat.

Da regner jeg med at du har oversikt over eventuelt allergier i klassen slik at det ikke er noen som er allergisk mot gluten, melk eller egg og da bare kan se på de andre spise.

Anonymkode: 498fe...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...