AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:21 #21 Del Skrevet fredag kl 14:21 Jeg hadde ikke gjort det, kanskje det er en annen anledning som passer bedre til det. Vafler metter fort en del og det er vel meningen dette skal være en påskefrokost med mye annet godt på bordet. Min seksåring hadde da typisk spist vafel og fint lite annet. Hadde latt dette få være en vanlig påskefrokost ☺️ Anonymkode: b5089...9ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:12 #22 Del Skrevet fredag kl 15:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt dumt å ta med vafler i stedet for gulost, om det er det de skal ha som pålegg. Ville i så fall tatt med i tillegg til gulosten. Når det gjelder vafler i seg selv, ser jeg ikke helt problemet om det er ift sukker. Like mye sukker i f.eks kneipbrød, om ikke mer, enn i vafler. Anonymkode: ae30c...569 Det har jeg lite tro på at stemmer for det jevne kneippbrød. I den kneippen jeg har nå, billigste sort (Xtra) så er det 1 g sukkerarter. Mine vafler er uten tilsatt sukker, jeg lager de med grovt mel og havregryn. Men det er jo sukker i melka. Og de aller fleste vil jo ha noe sukker i vafler. (Jeg er ikke ts) Anonymkode: d1a5f...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:13 #23 Del Skrevet fredag kl 15:13 Tenker jeg ville ha spart vaflene til en senere anledning. Skal de ha frokost med brød og pålegg, så holder det. Anonymkode: d1a5f...3ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:18 #24 Del Skrevet fredag kl 18:18 Hvis du skal ha med vafler så må du sjekke med lærer angående allergier og cøliaki. Anonymkode: 2262d...d41 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:20 #25 Del Skrevet fredag kl 18:20 Klart du kan Anonymkode: 29362...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet fredag kl 18:33 #26 Del Skrevet fredag kl 18:33 Det er hyggelig av deg, ts. Og lager du vafler med yoghurt og havregryn, så er de litt sunne. Men, vpr erfaring er at det ofte blir veldig mye mat. Og det er kjipt med en halvtørr kneip som er igjen. Så spør læreren som de andre sier her Kanskje vafler passer bedre på en "vanlig" fredagskos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:52 #27 Del Skrevet fredag kl 19:52 Hva med allergier? Anonymkode: 9c287...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:40 #28 Del Skrevet fredag kl 21:40 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om du kommer med en hel vaffelplate til hver, så vil jo ingen orke den planlagte maten. Så da har du spolert hele greia. Anonymkode: a66f9...5f3 Fins det folk som blir mette av en vaffelplate, enten det er barn eller voksne? Anonymkode: 3915e...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:14 #29 Del Skrevet fredag kl 22:14 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fins det folk som blir mette av en vaffelplate, enten det er barn eller voksne? Anonymkode: 3915e...45c Blant barn, her førsteklassinger, ja. Anonymkode: b5089...9ed 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:25 #30 Del Skrevet fredag kl 22:25 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vet ikke hva slags kneipbrød du er vant til, men de billigste kneipene er som regel ikke ultraprosesserte og inneholder derfor kun mel, gjær, vann og salt. Anonymkode: d2321...c39 Altså mye sukker og lite næring. I vafler er det gjerne egg og helmelk/kulturmelk, smør og man kan bruke grovere mel. Altså langt mer proteiner og mer næringsrikt. Anonymkode: ae30c...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:28 #31 Del Skrevet fredag kl 22:28 Du tar med ost. Vært igjennom det der med barna. Som frokoster flest skal barna ha med brød,egg,pålegg,smør... Dropp vafler. Garantert noen som ikke tåler vafler av barna og da blir det surmuling fra noen barn evt irriterende mødre 🙄🤢😅 Anonymkode: f98de...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 03:52 #32 Del Skrevet lørdag kl 03:52 Ultraprosissert mat er harry. Dropp vafler Anonymkode: db2b0...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:17 #33 Del Skrevet lørdag kl 05:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ultraprosissert mat er harry. Dropp vafler Anonymkode: db2b0...b97 Vafler er ikke «ultraprosissert». Anonymkode: a32f8...9ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:28 #34 Del Skrevet lørdag kl 05:28 Skal ikke barna ta med en ting hver? Hva skjer med den ungen som har fått i oppgave å ta med brød? Ingen vil ha brødet Pål har tatt med, fordi din sønn har med vafler. Kanskje alle barna tar med en ekstra ting? Lise har med en ekstra ost, fordi hun liker dette spesielle merke. (Ja, det er helt normalt å bli mett av vafler.) Anonymkode: 21a06...d2f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:53 #35 Del Skrevet lørdag kl 05:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ultraprosissert mat er harry. Dropp vafler Anonymkode: db2b0...b97 Hva med vafler er ultraprossesert mener du? Anonymkode: a156a...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:02 #36 Del Skrevet lørdag kl 06:02 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ultraprosissert mat er harry. Dropp vafler Anonymkode: db2b0...b97 Så mat du lager fra bunnen er ultraprossisert ? Javel. Anonymkode: 2262d...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:07 #37 Del Skrevet lørdag kl 06:07 HEI ALLESAMMEN TS HER 🙂🙂 Takk for alle svarene. ❤️ Greit jeg sender ikke vafler til påskefrokost. Men hva om på fredag når det er siste skoledag før påskeferien? Er det greit å sende vaflene da? Anonymkode: dcb20...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet lørdag kl 06:18 #38 Del Skrevet lørdag kl 06:18 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): HEI ALLESAMMEN TS HER 🙂🙂 Takk for alle svarene. ❤️ Greit jeg sender ikke vafler til påskefrokost. Men hva om på fredag når det er siste skoledag før påskeferien? Er det greit å sende vaflene da? Anonymkode: dcb20...bac Som lærer selv: ja, men spør læreren først. Apropos dette med søtsaker; jeg pleier å si til elevene mine at de må spise mat først (f.eks brødskive under påskefrokosten), deretter søtsaker. Ingen hadde spist seg mette på vafler først. Du kan jo eventuelt spørre/si i fra til lærer om dette. Og elever i 1. klasse kan spise vanvittige mengder mat på skolen. Jeg er helt fascinert. Sist påskefrokost med 1. trinn var det ingen som ikke spiste 2 skiver, og mange spiste 3-5 skiver. Noen av dem har voldsom appetitt, og får det også når måltidet er sammen med andre barn som også spiser mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:31 #39 Del Skrevet lørdag kl 06:31 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): HEI ALLESAMMEN TS HER 🙂🙂 Takk for alle svarene. ❤️ Greit jeg sender ikke vafler til påskefrokost. Men hva om på fredag når det er siste skoledag før påskeferien? Er det greit å sende vaflene da? Anonymkode: dcb20...bac Spør lærer!! Det er da ikke så vanskelig Anonymkode: a156a...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:40 #40 Del Skrevet lørdag kl 06:40 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): HEI ALLESAMMEN TS HER 🙂🙂 Takk for alle svarene. ❤️ Greit jeg sender ikke vafler til påskefrokost. Men hva om på fredag når det er siste skoledag før påskeferien? Er det greit å sende vaflene da? Anonymkode: dcb20...bac Kanskje. Mitt barn må ha både laktosefrie og glutenfrie vafler - så det hadde vært fint å fått vite det før hun kom hjem siste dag før påskeferien og sa at det var vafler i dag, men ingenting hun kunne spise. Det er litt trist for det barnet som da ikke kunne fått med seg egne vafler, så hun slapp å sitte der uten noe. Føles sært for de med barn som tåler alt.. men vi vil bare kunne vite sånt på forhånd slik at vi kan sende med spesialkost i det stille. Anonymkode: 84eac...bf1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå