AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:36 #1 Del Skrevet fredag kl 11:36 Hei 1.klassingen min skal ha påskefrokost neste uke. Læreren sendte med oversikt over hvem som skal ta med hva. Sønnen min skal ta med gulostskiver. Men han vil så gjerne ha med vafler til alle barna😆 Jeg har ikke noe problem med å lage det. Det er 23 barn så lager en vaffel til hvert barn. Men syns dere det er greit eller ser det harry ut? Anonymkode: dcb20...bac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:42 #2 Del Skrevet fredag kl 11:42 Spør lærer, ingen andre kan svare om det er greit eller ei. Anonymkode: ef2a9...cf5 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:42 #3 Del Skrevet fredag kl 11:42 Om de skal ha en felles frokost, og din sønn skal ha med gulost - så tar du med gulost. Om dere kan ta med vafler i tillegg, må du nesten spørre lærer om. Anonymkode: eac56...bdf 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:42 #4 Del Skrevet fredag kl 11:42 Harry? Nå har jeg hørt det også😅 over til spørsmålet, svaret på det finner du ikke her, du må rett og slett spørre læreren☺️ Anonymkode: d2321...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:42 #5 Del Skrevet fredag kl 11:42 Jeg syns det er greit og slett ikke harry, men mange mødre er nazi på dette med null sukker til barna, så vet ikke om jeg hadde turt 😅 Anonymkode: 3915e...45c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:07 #6 Del Skrevet fredag kl 12:07 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Spør lærer, ingen andre kan svare om det er greit eller ei. Anonymkode: ef2a9...cf5 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Om de skal ha en felles frokost, og din sønn skal ha med gulost - så tar du med gulost. Om dere kan ta med vafler i tillegg, må du nesten spørre lærer om. Anonymkode: eac56...bdf AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Harry? Nå har jeg hørt det også😅 over til spørsmålet, svaret på det finner du ikke her, du må rett og slett spørre læreren☺️ Anonymkode: d2321...c39 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg syns det er greit og slett ikke harry, men mange mødre er nazi på dette med null sukker til barna, så vet ikke om jeg hadde turt 😅 Anonymkode: 3915e...45c Takk for svar Skal selvfølgelig spørre læreren først men ville bare høre med dere også. Hva dere syns om det 🙂 Ts Anonymkode: dcb20...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:19 #7 Del Skrevet fredag kl 12:19 Jeg tenker nei. Om alle skulle spørre læreren om de kan ta med det de har lyst til, i stedet for det som er planlagt, blir det fryktelig mye styr for lærerne.... Ørten meldinger om "torstein vil så gjerne ha med sjokoladekake", osv osv.. Ta med det du har fått beskjed om, enkelt og greit. Anonymkode: d5356...802 15 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:20 #8 Del Skrevet fredag kl 12:20 Litt dumt å ta med vafler i stedet for gulost, om det er det de skal ha som pålegg. Ville i så fall tatt med i tillegg til gulosten. Når det gjelder vafler i seg selv, ser jeg ikke helt problemet om det er ift sukker. Like mye sukker i f.eks kneipbrød, om ikke mer, enn i vafler. Anonymkode: ae30c...569 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:21 #9 Del Skrevet fredag kl 12:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker nei. Om alle skulle spørre læreren om de kan ta med det de har lyst til, i stedet for det som er planlagt, blir det fryktelig mye styr for lærerne.... Ørten meldinger om "torstein vil så gjerne ha med sjokoladekake", osv osv.. Ta med det du har fått beskjed om, enkelt og greit. Anonymkode: d5356...802 Kari vil ha med omelett muffins i stedet for kokt skinke😁 Anonymkode: 84eac...bf1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:24 #10 Del Skrevet fredag kl 12:24 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Litt dumt å ta med vafler i stedet for gulost, om det er det de skal ha som pålegg. Ville i så fall tatt med i tillegg til gulosten. Når det gjelder vafler i seg selv, ser jeg ikke helt problemet om det er ift sukker. Like mye sukker i f.eks kneipbrød, om ikke mer, enn i vafler. Anonymkode: ae30c...569 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kari vil ha med omelett muffins i stedet for kokt skinke😁 Anonymkode: 84eac...bf1 Skal selvfølgelig ta med gulost også 🙂🙂 vafler blir itillegg til osten Anonymkode: dcb20...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:28 #11 Del Skrevet fredag kl 12:28 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Litt dumt å ta med vafler i stedet for gulost, om det er det de skal ha som pålegg. Ville i så fall tatt med i tillegg til gulosten. Når det gjelder vafler i seg selv, ser jeg ikke helt problemet om det er ift sukker. Like mye sukker i f.eks kneipbrød, om ikke mer, enn i vafler. Anonymkode: ae30c...569 Vet ikke hva slags kneipbrød du er vant til, men de billigste kneipene er som regel ikke ultraprosesserte og inneholder derfor kun mel, gjær, vann og salt. Anonymkode: d2321...c39 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl 12:30 #12 Del Skrevet fredag kl 12:30 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hei 1.klassingen min skal ha påskefrokost neste uke. Læreren sendte med oversikt over hvem som skal ta med hva. Sønnen min skal ta med gulostskiver. Men han vil så gjerne ha med vafler til alle barna😆 Jeg har ikke noe problem med å lage det. Det er 23 barn så lager en vaffel til hvert barn. Men syns dere det er greit eller ser det harry ut? Anonymkode: dcb20...bac Hør med læreren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:30 #13 Del Skrevet fredag kl 12:30 Tanken med den frokosten er vel at alle skal ha med noe hver, slik at de får et komplett frokostbord. Om den som skulle hatt med ost istedenfor har med vafler, og den som skulle hatt med syltetøy istedenfor har med brød, og den som skulle hatt smør heller tok med skinke, og den som skulle hatt med juice heller tok med muffins, så blir det ikke spesielt morsomt å spise brødskiver med pålegg. For da har man ikke ost, smør eller syltetøy, men ekstra brød og vafler. I tillegg har man ikke drikke, men sunne muffins.. Fortell sønnen at han kan ha med vafler en annen gang. Og hør med lærer om det passer en dag. Kanskje kan han ha med vafler til sommeravslutningen? Barna mine hadde masse de ønsket å ha med seg til skole og barnehage, men som vi ikke lot dem ta med. De var nemlig barn, så det var ikke de som bestemte. (Og ofte ble det bare bråk hvis de hadde med seg noe spesielt.) Anonymkode: c7deb...0a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:33 #14 Del Skrevet fredag kl 12:33 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tanken med den frokosten er vel at alle skal ha med noe hver, slik at de får et komplett frokostbord. Om den som skulle hatt med ost istedenfor har med vafler, og den som skulle hatt med syltetøy istedenfor har med brød, og den som skulle hatt smør heller tok med skinke, og den som skulle hatt med juice heller tok med muffins, så blir det ikke spesielt morsomt å spise brødskiver med pålegg. For da har man ikke ost, smør eller syltetøy, men ekstra brød og vafler. I tillegg har man ikke drikke, men sunne muffins.. Fortell sønnen at han kan ha med vafler en annen gang. Og hør med lærer om det passer en dag. Kanskje kan han ha med vafler til sommeravslutningen? Barna mine hadde masse de ønsket å ha med seg til skole og barnehage, men som vi ikke lot dem ta med. De var nemlig barn, så det var ikke de som bestemte. (Og ofte ble det bare bråk hvis de hadde med seg noe spesielt.) Anonymkode: c7deb...0a7 Hun har jo allerede svart at vafler blir i tillegg til osten🙄 Anonymkode: 238b4...b5a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:35 #15 Del Skrevet fredag kl 12:35 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenker nei. Om alle skulle spørre læreren om de kan ta med det de har lyst til, i stedet for det som er planlagt, blir det fryktelig mye styr for lærerne.... Ørten meldinger om "torstein vil så gjerne ha med sjokoladekake", osv osv.. Ta med det du har fått beskjed om, enkelt og greit. Anonymkode: d5356...802 Jeg tenker ja. Har vært med i FAU i noen år, og foreldre flest orket IKKE å gjøre noe på eget initiativ. Det må mases og strengt delegeres. Takk gud for sånne foreldre som ts, for de er det ytterst få av. Jeg syns det er kjempekoselig at du vil gjøre det ts. Bare hør om det er ok med lærer først.🥰 Anonymkode: 38e88...09c 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:06 #16 Del Skrevet fredag kl 13:06 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tanken med den frokosten er vel at alle skal ha med noe hver, slik at de får et komplett frokostbord. Om den som skulle hatt med ost istedenfor har med vafler, og den som skulle hatt med syltetøy istedenfor har med brød, og den som skulle hatt smør heller tok med skinke, og den som skulle hatt med juice heller tok med muffins, så blir det ikke spesielt morsomt å spise brødskiver med pålegg. For da har man ikke ost, smør eller syltetøy, men ekstra brød og vafler. I tillegg har man ikke drikke, men sunne muffins.. Fortell sønnen at han kan ha med vafler en annen gang. Og hør med lærer om det passer en dag. Kanskje kan han ha med vafler til sommeravslutningen? Barna mine hadde masse de ønsket å ha med seg til skole og barnehage, men som vi ikke lot dem ta med. De var nemlig barn, så det var ikke de som bestemte. (Og ofte ble det bare bråk hvis de hadde med seg noe spesielt.) Anonymkode: c7deb...0a7 Hallo??? Sønnen skal ta med ost. Vafler blir ITILLEGG til osten. 🙂 Anonymkode: dcb20...bac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:11 #17 Del Skrevet fredag kl 13:11 Vaflene vil mest sannsynlig spolere fir frokosten og det de andre barna har med seg. De fleste 1. klassinger blir muligens mette etter en vaffel. Jeg mener nei, ikke ta med vafler. Gjør det heller ved en annen anledning Anonymkode: 55f51...727 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:16 #18 Del Skrevet fredag kl 13:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei 1.klassingen min skal ha påskefrokost neste uke. Læreren sendte med oversikt over hvem som skal ta med hva. Sønnen min skal ta med gulostskiver. Men han vil så gjerne ha med vafler til alle barna😆 Jeg har ikke noe problem med å lage det. Det er 23 barn så lager en vaffel til hvert barn. Men syns dere det er greit eller ser det harry ut? Anonymkode: dcb20...bac Og jeg må bare spørre. Hvorfor er det harry å ta med vaffel? Anonymkode: 391cb...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:16 #19 Del Skrevet fredag kl 13:16 Om du kommer med en hel vaffelplate til hver, så vil jo ingen orke den planlagte maten. Så da har du spolert hele greia. Anonymkode: a66f9...5f3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:34 #20 Del Skrevet fredag kl 13:34 Nei, dropp vaflene. Anonymkode: 800ab...021 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå