AnonymBruker Skrevet 4. april #1 Del Skrevet 4. april Orker ikke hvis det blir masse styr. Vil bare ha alle fond på en plattform. Akkurat nå har mine fond gått veldig ned, så ikke et tema å selge. Kun eventuell flytting om det går. Anonymkode: 4d267...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Del Skrevet 4. april Du kan flytte de dersom de står på en ASK i DNB og skal til en ASK hos Nordnet. Står de ikke på ASK, må du selge de og kjøpe nye hos Nordnet. Anonymkode: 9ae15...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #3 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan flytte de dersom de står på en ASK i DNB og skal til en ASK hos Nordnet. Står de ikke på ASK, må du selge de og kjøpe nye hos Nordnet. Anonymkode: 9ae15...03f Takk. Det er ikke aktuelt å selge. Hvis de ikke kan flyttes som de er blir det ikke aktuelt. De har stupt 200 tusen. Anonymkode: 4d267...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #4 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk. Det er ikke aktuelt å selge. Hvis de ikke kan flyttes som de er blir det ikke aktuelt. De har stupt 200 tusen. Anonymkode: 4d267...970 Men står de på en ask konto? Anonymkode: 0923b...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #5 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men står de på en ask konto? Anonymkode: 0923b...91a Jeg har aksje sparekonto. Som jeg overførte penger til for å kjøpe fond. Slik jeg forstår må jeg selge fondene for å så flytte verdien på akskjesparekonto i DNB til Nordnet. For så kjøpe de fondene jeg vil på nytt. Anonymkode: 4d267...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #6 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har aksje sparekonto. Som jeg overførte penger til for å kjøpe fond. Slik jeg forstår må jeg selge fondene for å så flytte verdien på akskjesparekonto i DNB til Nordnet. For så kjøpe de fondene jeg vil på nytt. Anonymkode: 4d267...970 Du forstår feil. Askjesparekonto er ask konto, dvs du kan flytte til Nordnet veldig lett, du bare bestiller overføring inne på Nordnet. Anonymkode: 0923b...91a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #7 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har aksje sparekonto. Som jeg overførte penger til for å kjøpe fond. Slik jeg forstår må jeg selge fondene for å så flytte verdien på akskjesparekonto i DNB til Nordnet. For så kjøpe de fondene jeg vil på nytt. Anonymkode: 4d267...970 Da har du misforstått. når fondene er kjøpt fra en aksesparekonto kan du flytte fondene til Nordnet uten å betale skatt (men det hadde du jo ikke gjort uansett om du har tapt 200.000… du går derimot glipp av fradrag på skatten i ditt tilfelle, ved å ikke selge) anyways. Vær klar over at DNB fakturerer 100kr PER FOND for å flytte til DNB….. så hvis du har ni ulike fond og aksjer, ender du opp med å betale 900kr i etterkant av flyttingen… Anonymkode: 92d9e...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #8 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): anyways. Vær klar over at DNB fakturerer 100kr PER FOND for å flytte til DNB….. Skriveleif, mener selvfølgelig "for å flytte FRA DNB" Anonymkode: 92d9e...ce1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå