AnonymBruker Skrevet 6. april #21 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ikke salg på newbie en gang i mnd nei, virkelig ikke og det vil ikke KappAhl at de skal være heller i følge de selv Jeg har skrevet lenger opp at noen tar veldig godt betalt men så lenge folk kjøper så kommer de til å fortsette med det. Anonymkode: a3d60...256 Om det ikke er hver måned så er det i alle fall mange gang i året. Og uavhengig av salg eller ei så er de dyreste plaggene rundt 500 kroner. For de fineste kjolene (snakker barneklær nå), finere kåper rundt 6-700 som jeg vil si er normal pris i den kategorien. Og når de som selger brukt skal ha samme pris som ny nesten eller minst 70% av ny pris blir det bare teit. Poenget med tråden er at jeg skjønner ikke at noen er villige til å betale nesten ny pris for brukte klær, med mindre det er noe spesielt de har jaktet på i en bestemt størrelse. Men dette er unntaket. På Finn blir overprisede Newbiepakker liggende lenge. Men på Facebook så går det meste unna. Merkelig greie. Anonymkode: 991a2...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #22 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 12.59): Jeg selger mye på finn/tise og har del kjøpt en del. Er medlem av grupper på Facebook også men ikke kjøpt noe særlig og foreløpig ikke prøvd å selge noe. Bare legger merke til at mange selger Newbie klær med en ekstrem høy startpris, er jo forventet at man skal by over den prisen også som er satt. Newbie er jo egentlig ganske billig som nye klær. Kjøper mye nytt selv. Hvorfor er så mange villige å betale mer enn 50% av ny pris for gamle klær? Newbie har jo ofte salg også, så er nesten bedre å bare kjøpe nytt enn fra Facebook. Ser mange får bud også på disse "sjokkerende" prisene, så er jo tydeligvis greit for mange å betale den satte prisen. Synes det er mer fornuftige priser å finne på Finn/Tise. Men konklusjonen er kanskje at som selger så lønner det seg å selge via Facebook? Anonymkode: 991a2...09e Blander du Newbie og noe annet? For Newbie er ikke billig, og det er sjeldent på salg… Anonymkode: 02a8a...846 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 6. april #23 Del Skrevet 6. april Fordi markedet etterspør varen og aksepterer prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #24 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blander du Newbie og noe annet? For Newbie er ikke billig, og det er sjeldent på salg… Anonymkode: 02a8a...846 Det har prøvd å si også Anonymkode: a3d60...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #25 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er ikke salg på newbie en gang i mnd nei, virkelig ikke og det vil ikke KappAhl at de skal være heller i følge de selv Jeg har skrevet lenger opp at noen tar veldig godt betalt men så lenge folk kjøper så kommer de til å fortsette med det. Anonymkode: a3d60...256 Det samme gjelder for Tupperware, folk som selger tror at produktene har steget i verdi, fordi tw ikke selges nytt i Europa. Det faktum at tw tidligere har hatt tilnærmet livstidsgaranti og dele garanti, tar de ikke hensyn til når de fastsetter priser på varer de selger. Mange tidligere forhandlere brenner derfor inne med mye tw. Anonymkode: 8ac1c...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #26 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Blander du Newbie og noe annet? For Newbie er ikke billig, og det er sjeldent på salg… Anonymkode: 02a8a...846 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det har prøvd å si også Anonymkode: a3d60...256 Nei jeg blander ikke, men jeg tenker Newbie for barn ikke for voksne damer nå. Om det skulle ha noe å si. Jeg handler jo nytt fra Newbie selv så vet hva prisene ligger på. Og ja det er salg men ikke HELE tiden. For de som er interessert slik som meg så dukker det opp annonser med en gang det er salg. Har selv handlet mye på salg. Altså gidder ikke krangle på det😅Jeg skjønner det ikke er salg hver eneste uke eller måned men salg er det JA. Og mye nytt er slett ikke så luksus dyrt som dere skal ha det til. De populære tightsene selges ny for 179 kroner. Og om dere har øynene oppe på Facebook så er det mange som selger over 50% eller mer av ny pris. Anonymkode: 991a2...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #27 Del Skrevet 6. april Nå skjønner jeg ingenting 😂 her jeg bor (på sørlandet) har jeg knapt sett noe salg på newbie klær? Kanskje et stativ hvor det henger 1 jakke i str 80, to thigts i str 56 osv… ikke noe salg å snakke om akkurat. Er man heldig finner man kanskje en body som kan passe om noen måneder men da helt ute av sesong 😂😂 så nei newbie er ikke lett å få tak i på salg her i hvert fall! På nett er de fleste klærne som ligger under «tilbud» i str 56. Og altså da for en veldig smal kundegruppe. Jeg lurer litt på hvor du bor siden det er så lett å få tak i newbie på salg hos deg? Og jo. Jeg synes newbie er dyrt. 1 pysj koster fort 299. Jeg kjøpte heller en 2 pack med refleks pysj til 199 på Barnas hus. Anonymkode: 71599...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #28 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå skjønner jeg ingenting 😂 her jeg bor (på sørlandet) har jeg knapt sett noe salg på newbie klær? Kanskje et stativ hvor det henger 1 jakke i str 80, to thigts i str 56 osv… ikke noe salg å snakke om akkurat. Er man heldig finner man kanskje en body som kan passe om noen måneder men da helt ute av sesong 😂😂 så nei newbie er ikke lett å få tak i på salg her i hvert fall! På nett er de fleste klærne som ligger under «tilbud» i str 56. Og altså da for en veldig smal kundegruppe. Jeg lurer litt på hvor du bor siden det er så lett å få tak i newbie på salg hos deg? Og jo. Jeg synes newbie er dyrt. 1 pysj koster fort 299. Jeg kjøpte heller en 2 pack med refleks pysj til 199 på Barnas hus. Anonymkode: 71599...779 Ville du kjøpt en brukt newbie pysj til 200 kroner da? Pluss frakt? For det er det tråden handler om. Jeg handler bare på nett så kan ikke svare på hva du finner i butikken. Det er salg på Newbie også nå men nå begynner det bli uteplukket. Man må selvfølgelig være veldig rask om man skal ha en spesiell størrelse. Newbie er jo tross alt populært 😅 pysjer handler jeg aldri av Newbie forøvrig😊 Anonymkode: 991a2...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #29 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 19.47): Nei jeg blander ikke, men jeg tenker Newbie for barn ikke for voksne damer nå. Om det skulle ha noe å si. Jeg handler jo nytt fra Newbie selv så vet hva prisene ligger på. Og ja det er salg men ikke HELE tiden. For de som er interessert slik som meg så dukker det opp annonser med en gang det er salg. Har selv handlet mye på salg. Altså gidder ikke krangle på det😅Jeg skjønner det ikke er salg hver eneste uke eller måned men salg er det JA. Og mye nytt er slett ikke så luksus dyrt som dere skal ha det til. De populære tightsene selges ny for 179 kroner. Og om dere har øynene oppe på Facebook så er det mange som selger over 50% eller mer av ny pris. Anonymkode: 991a2...09e Eh at du snakker om til barn var åpenbart , jeg handler mye på salg og derfor vet jeg newbie ikke er ofte på salg, hvem har sagt luksus? Det er fortsatt ikke billig selv om det ikke er lukeus Det er ett par stykker sol går igjen der i forhold til overpriset men de sliter også med å selge Anonymkode: a3d60...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #30 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh at du snakker om til barn var åpenbart , jeg handler mye på salg og derfor vet jeg newbie ikke er ofte på salg, hvem har sagt luksus? Det er fortsatt ikke billig selv om det ikke er lukeus Det er ett par stykker sol går igjen der i forhold til overpriset men de sliter også med å selge Anonymkode: a3d60...256 Synes ikke det er så dyrt, noen plagg er dyrere men det finnes også billigere uten at det er salg. Men forstår mange ikke er enige med meg. Vet ikke hvilken gruppe du er på men jeg ser ofte de som selger enkeltplagg forlanger mye pr plagg. Det er også de som byr over hverandre og får opp prisen enda mer. Bare stusser over det. Anonymkode: 991a2...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet 7. april #31 Del Skrevet 7. april Det er faktisk helt ville priser. Jeg så en kjole fra newbie som vanligvis koster 400kr bli solgt til 399. Helt for jævlig. Jeg liker noe av newbie sine klær. De har fine blomstrete mønster på klær til jente, men syns klær til gutt er grusomt kjedelig igjen. Størrelsene er også veldig små kontra det du får på HM og Cubus for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:03 #32 Del Skrevet tirsdag kl 04:03 Tuppeluri skrev (7 timer siden): Det er faktisk helt ville priser. Jeg så en kjole fra newbie som vanligvis koster 400kr bli solgt til 399. Helt for jævlig. Jeg liker noe av newbie sine klær. De har fine blomstrete mønster på klær til jente, men syns klær til gutt er grusomt kjedelig igjen. Størrelsene er også veldig små kontra det du får på HM og Cubus for eksempel. Det er noen av printerne som er svært populære og de selges for mye. jeg synes de har mye fint til gutt også jeg, har masse derfra til gutt, det er jo mye forskjellige print Anonymkode: a3d60...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:05 #33 Del Skrevet tirsdag kl 04:05 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes ikke det er så dyrt, noen plagg er dyrere men det finnes også billigere uten at det er salg. Men forstår mange ikke er enige med meg. Vet ikke hvilken gruppe du er på men jeg ser ofte de som selger enkeltplagg forlanger mye pr plagg. Det er også de som byr over hverandre og får opp prisen enda mer. Bare stusser over det. Anonymkode: 991a2...09e Medlem av newbie grupper blant annet. Fra andre grupper vet jeg også At noen har venner som presser opp prisen for de. Så ei nå som prøvde å selge klær til omtrent full pris, som akkurat var på salg . Så er der ei til sol har store mengder klær som alltid selges dyrt , men ser hun sliter endel med å selge klærne nå Anonymkode: a3d60...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:12 #34 Del Skrevet tirsdag kl 04:12 Verdens kjedeligste barneklær! Beige, hvitt og brunt. Og litt gammelrosa og lyseblått. Men det er vel en annen diskusjon.. Anonymkode: 1f714...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:16 #35 Del Skrevet tirsdag kl 10:16 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Verdens kjedeligste barneklær! Beige, hvitt og brunt. Og litt gammelrosa og lyseblått. Men det er vel en annen diskusjon.. Anonymkode: 1f714...eec Nei det stemmer ikke Anonymkode: a3d60...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:31 #36 Del Skrevet lørdag kl 05:31 Det er jo markedet som bestemmer, og noen er veldig interessert i barneklær og har det som hobby. Kanskje legges det ut det plagget som man hadde så lyst til å kjøpe, men som man aldri fikk tak i? Eller en favoritt man har hatt i en mindre størrelse som nå er utgått? Det er jo lettere å selge klær som selges i begrenset opplag, da er man mer villig til å gi høyere priser på bruktmarkedet. Man ser jo det samme med noen utvalgte mønster fra Kattnakken, for eksempel. Eller så har man brukte sett fra Bergans der budrundene går over stokk og stein, og ender som regel opp med en pris på omtrent 2000kr for settet. På Finn er det mye billigere. Det jeg ikke helt kan forstå er at i stedet for å kjøpe dyrt brukt Newbie, så kunne man få kjøpt mye finere klær av mer kvalitet for samme pris. For eksempel Bonpoint, Louise Misha, Marmar, osv. Det er ikke for alle å kjøpe sånne klær, men for de som virkelig har interesse for barneklær så finnes det mye bedre til en nesten like rimelig bruktpris. Anonymkode: 8e0d9...b83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå