Gå til innhold

Hvilken master /videreutdanning?

Krissy2

Anbefalte innlegg

Hva kan være smart å studere etter en bachelor i psykologi? Jeg får et inntrykk av at 3-årig helse og sosialfag er foretrukket hos arbeidsgivere. Kan tenke meg å jobbe med barn og ungdom f.eks i skolen. 

Endret av Krissy2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Master i helsefremmende arbeid

Master i barnevernsarbeid

Anonymkode: 4ac52...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 12.17):

Master i helsefremmende arbeid

Har du noen erfaring med disse studiene? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 12.17):

Opptakskrav: 

Fullført 3-årig bachelorutdanning, som gir yrkestittel sosionom, vernepleier eller barnevernspedagog. Søkere med annen helsefaglig, pedagogisk, psykologisk eller samfunnsvitenskapelig bachelorgrad, og minimum ett års relevant yrkeserfaring i fulltid er også kvalifisert, så lenge krav om 80 studiepoeng fordypning innenfor fagområdet for mastergradsstudiet er oppfylt. 

Anonymkode: 3ed76...a1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opptakskrav: 

Fullført 3-årig bachelorutdanning, som gir yrkestittel sosionom, vernepleier eller barnevernspedagog. Søkere med annen helsefaglig, pedagogisk, psykologisk eller samfunnsvitenskapelig bachelorgrad, og minimum ett års relevant yrkeserfaring i fulltid er også kvalifisert, så lenge krav om 80 studiepoeng fordypning innenfor fagområdet for mastergradsstudiet er oppfylt. 

Skal se litt på det 😊 Men jeg ønsker ikke å jobbe i barnevernet, men i skolen eller PPT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Logopedi kanskje?

Anonymkode: 31c95...987

Det er et godt forslag 😊 Vet du hvilke jobbmuligheter en kan ha med denne utdannelsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krissy2 skrev (2 minutter siden):

Skal se litt på det 😊 Men jeg ønsker ikke å jobbe i barnevernet, men i skolen eller PPT

Da er det master i spes.ped som gjelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da er det master i spes.ped som gjelder

Ja 😊 Det virker både spennende og relevant. Har du noen skole å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krissy2 skrev (1 time siden):

Det er et godt forslag 😊 Vet du hvilke jobbmuligheter en kan ha med denne utdannelsen? 

Da blir det jobb som logoped. Enten med barn (PPT typisk) eller i helseforetak med voksne.

Anonymkode: 31c95...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er vanskelig å få tak i logopeder, i alle fall her jeg bor. Spes.ped funker jo både til skole og PPT, så det gir kanskje flere valgmuligheter enn logopedi. Tenker du får enkelt jobb uansett hvilken retning du går.

Anonymkode: 15751...879

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vet det er vanskelig å få tak i logopeder, i alle fall her jeg bor. Spes.ped funker jo både til skole og PPT, så det gir kanskje flere valgmuligheter enn logopedi. Tenker du får enkelt jobb uansett hvilken retning du går.

Anonymkode: 15751...879

Ja håper det går greit å få jobb med master? Selv om jeg ikke er lærer eller har 3-årig helse og sosial som grunnutdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...