Gå til innhold

Kan jeg skrive dette under «stilling» i CV på jobbsøknad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber på et universitet i en vitenskapelig stilling. La oss si jeg er førsteamanuensis. I tillegg har jeg et verv på jobben, la oss si jeg er «undervisningsleder» 

Må fylle ut et skjema når jeg søker å denne stillingen, og øverst skal man skrive «Stilling» . Det er snakk om en lederjobb, så jeg har lyst til å skive: «Førsteamanuensis, undervisningsleder». Som at de ikke slenger søknaden bort med det samme overskriften ikke viser at jeg har lederstilling.

Inne i selve CVen min og søknadsteksten kommer det frem at dette egentlig er et verv.

Er det greit å ha med «undervisningsleder» også i overskriften som skal vise hva jeg jobber som nå? Eller blir det en slags forfalskning?

Anonymkode: 96f13...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Greit

Anonymkode: 46474...f08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skriv det under stilling, men skriv det som et punkt under nøkkelkvalifikasjoner. Dette står øverst på din CV og blir lest først, så de skal nok få det med seg :) Men et verv kan ikke stå som arbeidstittel eller prøve å bake den inn i tittelen.. kan fort oppstå en kjip situasjon på jobbintervju når det kommer frem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 11.16):

Jeg jobber på et universitet i en vitenskapelig stilling. La oss si jeg er førsteamanuensis. I tillegg har jeg et verv på jobben, la oss si jeg er «undervisningsleder» 

Må fylle ut et skjema når jeg søker å denne stillingen, og øverst skal man skrive «Stilling» . Det er snakk om en lederjobb, så jeg har lyst til å skive: «Førsteamanuensis, undervisningsleder». Som at de ikke slenger søknaden bort med det samme overskriften ikke viser at jeg har lederstilling.

Inne i selve CVen min og søknadsteksten kommer det frem at dette egentlig er et verv.

Er det greit å ha med «undervisningsleder» også i overskriften som skal vise hva jeg jobber som nå? Eller blir det en slags forfalskning?

Anonymkode: 96f13...d40

Hørte et intervju med en leder angående søknader. Der ble det sagt at må i dag må skille seg ut, på CVen for å i havne i søppel buken. Hadde man frivillig verv eller drev med sport så burde man ta det med. 

Anonymkode: f3619...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner er vel mer en funksjon enn en stilling? Dermed hører det ikke med under stillingstittelen, men du må selvsagt ta det med i beskrivelsen av stillingen din. 

Hvis det er et valgt verv, hører det hjemme under den delen av CV-en som omhandler slike ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...