AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:53 #1 Del Skrevet fredag kl 07:53 Kvinne 37, går ikke på prevensjon, er ikke seksuelt aktiv (2år), går ikke på medisiner, har ikke opplevd noe spesielt stressende/livsendrende, har ingen kjente sykdommer. Jeg har hatt regelmessig menstruasjon så lenge jeg kan huske. Varer i ca 5-7 dager. Plutselig forrige måned fikk jeg ikke skikkelig mens, det var kun svak brun utflod. (Kom ikke i bind, men hver gang jeg tørket meg etter toalettbesøk) Dette varte i 7 dager. Så var det stopp. Neste mens kom 19 mars. Den var helt vanlig med blødninger som jeg er vant til. Den varte i ca 7 dager, men etter 7 dager fortsatte jeg å blø, ikke mye men svakt rosa på toalettpapir hver eneste dag. Så igår, altså 16 dager hvor dette har pågått fikk jeg plutselig kraftig blødning igjen (nesten som vanlig mens, føles sånn.) Jeg er nå altså på dag 17 med menstruasjon? Jeg har svake magekramper, vondt i korsrygg og ømme bryster. (Begynte igår, å er helt vanlig for meg når jeg har menstruasjon) En annen ting jeg har kjent litt på er liksom små knip i skjeden, ikke smertefullt, men nok til at jeg kjenner det. Aldri kjent noe sånt før. Er det noen som har vært borti noe lignende? Kjenner meg nervøs for hva dette kan være. Har aldri opplevd liknende. Anonymkode: a6cfd...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:52 #2 Del Skrevet fredag kl 18:52 Ingen som har noen erfaringer eller råd? Jeg kontaktet legekontoret mitt men var ikke mulig å få time før om en uke. Har prøvd å google men blir bare mer bekymret og redd. TS Anonymkode: a6cfd...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:12 #3 Del Skrevet fredag kl 19:12 Har du hatt covid? Min syklus har endret seg veldig etter gjennomgått covid infeksjon, har skjønt det skjer flere. Gjelder både i forhold til varighet mens og kraftige blødninger og mellomblødninger. Har fått skikkelig PMS symptomer også, som jeg ikke har hatt tidligere. Alt er forøvrig sjekket hos gynekolog. Det er jo umulig å si hva som er tilfelle for deg, TS. Det er lurt å sjekke det opp hos gynekolog med innvendig UL for å se om alt er normalt i livmor og eggstokker. Går du privat kan du ofte få time raskt. Har du gjort noen endringer i kosthold forresten? Anonymkode: 8c847...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:19 #4 Del Skrevet fredag kl 21:19 Tusen takk for svar!! Sist jeg vet for sikkert at jeg hadde covid var sommeren 2024. Jeg har ikke gjort noen endringer i kosthold, spiser som jeg alltid har gjort. Når jeg googlet kom det opp både tidlig overgangsalder, livmorhalskreft osv, som igjen gjorde dette veldig skummelt. Nå er jeg da altså på dag 2 med kraftig blødninger som ikke virker å gi seg. Egentlig skulle jo neste mens nå være rundt 19/20 april ifølge sånn syklusen min har vært i flere år. TS Anonymkode: a6cfd...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for svar!! Sist jeg vet for sikkert at jeg hadde covid var sommeren 2024. Jeg har ikke gjort noen endringer i kosthold, spiser som jeg alltid har gjort. Når jeg googlet kom det opp både tidlig overgangsalder, livmorhalskreft osv, som igjen gjorde dette veldig skummelt. Nå er jeg da altså på dag 2 med kraftig blødninger som ikke virker å gi seg. Egentlig skulle jo neste mens nå være rundt 19/20 april ifølge sånn syklusen min har vært i flere år. TS Anonymkode: a6cfd...d48 Å du må aldri google symptomer, det er raskeste veien til angst. Få deg time hos gynekolog, så får du tatt livmorhalsprøve, ultralyd av livmor og eggstokker, og blodprøver for å se om det kan påvises noen hormonelle endringer osv. Dette kan være alt fra tidlig overgangsalder til covid til muskelknuter til andre ting. Min mens er fortsatt koko etter covid, sterke blødninger for å så slutte å blø helt etter 3 dager, så på´n igjen etter noen dager. Mye verk som jeg ikke tidligere har hatt. Men ikke noe farlig, bare irriterende. Så ikke ta sorgene på forskudd Anonymkode: 8c847...48a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Det kan være perimenopause. Småsymptomer kan starte 10 år før overgangsalder, og menopause ved 47 år er tidlig men innenfor normalen. Litt småkluss i syklus kan være en tidlig start. Og det kan igjen gå år til neste småkluss. Ofte er starten på perimenopause østrogendominans. Som kan gi symptomene du har hatt nå; hopper over en mens/kraftigere enn normal mens.. Anonymkode: a1b10...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå