Faktisk Skrevet 4. april #1 Skrevet 4. april Jeg vurderer å enten pusse opp kjøkkenet, eller kjøpe nytt kjøkken. Har ikke peiling og blir kjempeglad for råd og tips! - Det er aktuelt å selge huset om et par år. Er det noen løsninger folk vil anbefale med tanke på salg? - Oppvaskmaskin (underbygd) , stekeovn og kjøkkenvifte må uansett kjøpes nytt - Selve kjøkkenskap skogene er solid, men det er hvite skapdører /fronter som er noe slitt. Mulig de kan males om. - Kjøkkenbenken er av tre, tror den kan bli fin hvis man pusser den litt ned og har på olje? -Er kokeplater standard størrelse, og mulig å få byttet uten å ødelegge kjøkkenbenken? - Nåværende løsning har ikke plass til bord /stoler. I en stor enebolig, hvor mye kjøkkenbenk og hvor mange skap forventer folk? Personlig har jeg tenkt at det er greit med kortere kjøkkenbenk/mindre skapplass dersom vi kan få plass til et lite bord. - Med nåværende løsning er fryser i kjelleren. Er det mer populært å ha to store kjøleskap og fryseskap på kjøkken, med tanke på salg? Er usikker på om jeg bør forsøke å pusse opp, eller rive det ut
AnonymBruker Skrevet 4. april #2 Skrevet 4. april En standard koketopp er rundt 58-60 cm bred, altså passende til en 60cm bred modul. Men de finnes også i bredere varianter. Så du må måle den du har, og finne en i tilsvarende størrelse om du ikke vil kappe mer i platen. Jeg har 78cm nå. Det er mulig male eldre kjøkkenfronter, men det krever litt. De bør både vaskes veldig godt med skikkelig avfettning for å fjerne alle årene med fett, og pusses. Får man ikke av alt fettet, så risikerer man at malingen begynner flasse, eller får fett-skjolder. Pusse og olje en benkeplate i heltre kan bli helt fantastisk. Angående benkeplass, skapplass og spiseplass varierer det veldig. Hvor langt er det til spisestue? Hvor mye benkeplass er det hvis man beholder dagens løsning, og hvor mye om man setter inn spisested? Hvis det skal være spiseplass/frokostbord, bør det være god nok plass til hele familien som bor der. Jeg har snudd på mange visninger fordi det ikke er god nok benkeplass og skapplass på kjøkken. Spisestue skal være upraktisk langt unna før jeg prioriterer spisebord fremfor benkplass på ett kjøkken. Jeg foretrekker fullstørrelse kjøleskap og enten fullstørrelse eller halv fryseskap på kjøkken, og så ekstra kjøl/frys i kjeller eller bod. Om det er best bytte ut hele kjøkkenet, eller bare overflateoppussing kommer an på økonomi og standarden i resten av huset. Skal du bytte ut hele kjøkkenet, så er det greit å se på om gulv, tak og vegger bør fikses med det samme. Kjøkkenet bør tegnes slik at det er praktisk etter dagens standard, med tanke på lagring av kjøkkenmaskiner. Og ikke minst nok strøm. Både at kurs tåler belastningen av dagens elektriske maskiner, nok stikkontakter, og at de er plassert hensiktsmessig. Men hvis resten av boligen er moden for oppussing eller modernisering, så tjener dere neppe noe på å bytte ut kjøkkenet. Anonymkode: 55beb...7dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå