AnonymBruker Skrevet 7. april #61 Del Skrevet 7. april HMK skrev (11 minutter siden): Det er SÅ MYE BEDRE å gå til jordmor. Legen er IKKE oppdatert, har ikke ammekunnskap osv. Jeg har kun gått til jordmor i mine siste svangerskap. Kun til lege for blodprøver, glukosebelastning etc. Svangerskapskontrollene har vært hos jordmor. Dette kommer selvsagt helt an på jordmorden og legen... Mange leger ER oppdaterte, har ammekunnskap, osv. Mens jordmødre heller ikke trenger være spesielt oppdaterte.. En venninne gikk til en fastlege som tidligere hadde jobbet på fødeavdelingen på sykehuset... Mens søsteren min gikk (én gang og aldri mer) til en jordmor som advarte mot at vaksiner økte faren for autisme.... Anonymkode: 5211e...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #62 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (På 6.4.2025 den 18.43): Bare brukt fastlege. Aldri skjønt hvorfor jeg skal belaste jordmødrene med å fly ned på kontroller i tide og utide. Ringer en lege om det skulle være noe medisinsk eller drar på føden når jeg skal føde. Ultralyd tok jeg privat hos gyn(i tillegg til ordinær ul). 4 barn Anonymkode: ec0a2...0f3 "Belaste jordmødrene"? Det er da jobben til kommunejordmødrene å følge opp gravide? Du "belaster" fastlegen like mye ved å ta kontrollene der, eller mener du å si at du droppet en del av kontrollene? Anonymkode: 5d415...14b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppe924 Skrevet 8. april #63 Del Skrevet 8. april Min lege var også sånn at hun mente jeg kunne bare gå til henne, men så informerte de meg på sykehuset ved ultralyden om at det er nok fordi hun ønsket at jeg kom inn på sjekker. Noe om at de får bedre betalt for en svangerskapskonsultasjon enn andre ting fra Helfo. Men jeg spurte ikke i dybden om dette. Fikk høre det av en jordmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. april #64 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 9.02): Hei alle fine damer. Jeg var på konsultasjon hos fastlegen min på onsdag, og der nevnte jeg at jeg også planlegger å ringe til helsestasjon for å få time med jordmor. Han sa at jeg ikke trenger jordmor og at jeg kan komme til han også reise til sykehus når det trengs. Dette er min første graviditet så jeg vet ikke hva som skjer i de ulike timene. Hva gjør man hos jordmor som man ikke gjør hos fastlegen? Betaler man for hver time hos jordmor som hos fastlegen? Anonymkode: 9a90f...295 Du MÅ ikke gå til jordmor men jeg ville nå gjort det likevel jeg da om jeg var deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. april #65 Del Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 9.02): Hei alle fine damer. Jeg var på konsultasjon hos fastlegen min på onsdag, og der nevnte jeg at jeg også planlegger å ringe til helsestasjon for å få time med jordmor. Han sa at jeg ikke trenger jordmor og at jeg kan komme til han også reise til sykehus når det trengs. Dette er min første graviditet så jeg vet ikke hva som skjer i de ulike timene. Hva gjør man hos jordmor som man ikke gjør hos fastlegen? Betaler man for hver time hos jordmor som hos fastlegen? Anonymkode: 9a90f...295 Du betaler ikke hos hverken jm eller fastlegen når du er på gravidkontroller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå