Luckiness Skrevet 4. april #41 Del Skrevet 4. april Spiller ingen rolle om han har ryddet boden eller ikke her. Han hadde ansvar for barna. I slike tilfeller tenker jeg et par pils holder hvis man absolutt vil ha. Men så tåler alle ulik mengde…så vanskelig for oss andre å svare på om han har vært så beruset at han ikke hadde klart å ta seg av barna om noe skulle oppstått på natten. Det er ikke sikkert det er alkoholen som har gjort han trøtt på morgenen. Det kan bare være det at han la seg sent. Men uansett veldig dårlig gjort ovenfor deg. Det burde være en selvfølge at du skulle fått sovet etter nattevakt og ikke tatt deg av barna. Hvordan er ellers alkoholinntaket hans? Kan han ha hatt besøk? At ikke alle er hans? Kan de ha kommet fra da han har ryddet boden? Funnet noen bokser som har trillet ut fra en pose med tomme flasker til pant? Du vet helt sikkert at han har drukket alle 6? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 4. april #42 Del Skrevet 4. april Det er interessant å se hvor langt folk er villige til å gå for å forsvare at drikking er greit. Når man har ansvar for barn på kveld/natt/morgen? Nei, ikke greit. Når man har ansvar for barna gjennom kvelden, natta og morran fordi partner er på jobb, så holder man seg edru, i tilfelle det skjer noe og barna trenger en. Hadde man bytta ut ølen med en annen rus, hadde pipa her inne fått en annen lyd og det med det rette. Men alkobol er den "riktige" rusen for nordmenn og nåde deg om du rører den, tydeligvis. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #43 Del Skrevet 4. april Kanskje han fant tomboksene i boden? Rart av deg å fly rett på Kvinneguiden før du i det hele tatt har snakket med din mann. Anonymkode: 4d1d8...463 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #44 Del Skrevet 4. april Gratis skrev (3 timer siden): Jeg merker det etter 1, på tom mage vel å merke. Til TS, synes dette er drøyt på en hverdag alene med barn. Tenk hvis noe skjer og han må bruke bilen? Har han bil da? Hva med andre som ikke har bil? Det er vel like krise da, selv om man er edru? Anonymkode: 23001...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. april #45 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboer hadde ansvar for barna i natt, da jeg var borte. Ser nå at det ligger 6 tomme store øl i en pose, og han gikk rett for å legge seg igjen i det jeg kom inn døra. Han skulle rydde kjelleren i går kveld og har sikkert drukket samtidig. Kjenner jeg er så sint! 6 øl er mye! Anonymkode: 91753...dd2 Du er sikker på at han ikke fant disse tomme ølboksene (flaskene?) da han ryddet i kjelleren da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #46 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): 6 pils på en hverdag? Hva jobber han med? Han høres ut som en alkoholiker. Det gjør forøvrig også mange av de som har svart i denne tråden, som syns det er helt greit å drikke seg full sammen med ungene sine, attpåtil på hverdager. Anonymkode: 1b14d...f92 😂😂🙄 noe så latterlig dumt Anonymkode: 75a3d...3e0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #47 Del Skrevet 4. april Rosalilje84 skrev (1 time siden): Så han som har fri, må få lov til å hvile, mens TS som har vært på nattevakt og er utslitt, må fortsette å stå på og jobbe? Hva skal vi med slike menn? Hvorfor skal menn hvile hele tiden, er de syke? Nei, absolutt ikke, det var imidlertid veldig relevant informasjon som *utrolig nok* ikke kom med i hovedinnlegget- som var det jeg ga mitt svar til. Anonymkode: f3df0...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 4. april #48 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, absolutt ikke, det var imidlertid veldig relevant informasjon som *utrolig nok* ikke kom med i hovedinnlegget- som var det jeg ga mitt svar til. Anonymkode: f3df0...3c2 Ikke akkurat. I HI står det at TS har vært på nattevakt (altså, våken hele natten), mens mannen har hatt ansvaret for barn hjemme og drukket 6 øl, og nå sover han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 4. april #49 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje han fant tomboksene i boden? Rart av deg å fly rett på Kvinneguiden før du i det hele tatt har snakket med din mann. Anonymkode: 4d1d8...463 Det er fordi dette her er bare tull og bare et forsøk på å lage en lengst mulig tråd. 😴 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 4. april #50 Del Skrevet 4. april Å drikke 6 øl imens man har ansvaret for barn er ikke okei. Jeg er rusavhengig, men har aldri tatt så mye som en øl når jeg har hatt ansvaret for de. Hvis barnet må på legevakten også er forelderen rusa så vil det være utrygt for barnet. Det er utrygt nok som det er å måtte på legevakten. Begge mine barn har måttet til legevakten på kvelden pga tung pust hvor de fikk forstøver for å løse den opp igjen. Tenk om jeg hadde drukket i forkant og stinket øl på legevakten. Kunne fort blitt en melding til barnevernet da. Pluss det med at et barn vil merke det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #51 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med de foreldrene som verken har førerkort eller bil? Anonymkode: 2bc14...c74 Da bor de vel mest sannsynlig i by hvor det går kollektiv eller kan ta taxi uten at tusenlapper flyr. Anonymkode: 55d9d...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #52 Del Skrevet 4. april Rosalilje84 skrev (23 minutter siden): Ikke akkurat. I HI står det at TS har vært på nattevakt (altså, våken hele natten), mens mannen har hatt ansvaret for barn hjemme og drukket 6 øl, og nå sover han. Ja, men det sto ikke noe sted i HI om at det var hun som fikk lempa barn og morgenstell/levering i bhg i fanget, vi vet jo ikke når hun kom inn døra, for alt vi visste kunne barna nettopp vært levert og han hjemme igjen🤷🏼♀️ i HI var problemstillingen slik jeg leste det kun øl og at han gikk å la seg på morgenen. Anonymkode: f3df0...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #53 Del Skrevet 4. april Goodtimes skrev (4 timer siden): Hva om de har bil? Hva om noe skjer og de må dra av gårde relativt kjapt (da hadde det ikke vært så kjekt å vente på en taxi) Jeg synes ikke alkohol og barn hører sammen uansett. Av 6 store øl så kan man fint bli full, med mindre man er alkoholiker, da tåles det sikkert en slik mengde.... Dette er så tullete, haster det så mye så ringer man ambulanse. Det er for øvrig i mine øyne ikke greit å drikke så mye med aleneansvar for barn. Ikke er det hyggelig å overlate dem til noen som har vært på nattevakt heller. Anonymkode: ca71e...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7v8 Skrevet 4. april #54 Del Skrevet 4. april Synes ikke det er greit, så støtter deg fullt ut! Å ta seg en øl eller tre på kvelden selv om han er alene med ungene er innafor, men når han ikke klarer å følge de opp morgenen etter er det ikke greit! Da har han drukket for mange. Så sant han ikke måtte tidlig på jobb så er det ikke din oppgave etter nattevakt å måtte ta (alene)ansvaret for ungene. Er det en engangshendelse eller drikker han mye ellers også? Skulle han ikke på jobb i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #55 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet er vel ikke alkoholmengden, men at han hadde ansvaret for barna. Hva hvis de ble syke, hva hvis de trengte ham. Han har gått i sin egen boble i kjelleren og ikke tenkt noe mer over det. Hadde blitt kraftig irritert jeg og! Anonymkode: b0352...3cf Så klart SEKS pils har noe å si også. Anonymkode: 4a066...c37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #56 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her hadde 6 øl gått fint, min samboer tåler det fint uten at det er noe problem. Nå ville ikke noen av oss ha drukket noe særlig med ansvar for barn, men det hender jo vi tar noen enheter på kvelden når de har lagt seg. Anonymkode: 4f700...c4e Jeg synes disse to var litt motstridende. Hvorfor ville dere ikke drukket seks øl om det går fint? Når dere koser dere med et par enheter sammen, så hadde det ikke gjort noe forskjell for deg eller han om han drakk seks stk? Og du hadde ikke vært bekymret om han drakk seks stykk når han var alene med barna? Jeg ble bare nysgjerrig på hvordan dette henger sammen, også siden fem stk har likt innlegget ditt. Jeg måtte for øvrig søke opp hvor mange enheter seks 0,5 liter er. Det er ikke seks enheter, men ni! 1,5 flaske med vin omtrent. Anonymkode: c4658...c76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 4. april #57 Del Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da finnes det taxi, hva om de ikke har bil? Jeg synes det er å overreagere, 6 øl mest sannsynlig fordelt over flere timer blir man ikke spesielt full av. Hvis han tydeligvis har fri i dag, må han da få lov til å legge seg igjen. Anonymkode: f3df0...3c2 Mener du helt seriøst at hun som har vært på nattevakt skal måtte ta ungene når hun kommer hjem på morgenen, fordi mannen som drakk på kvelden vil sove mer?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 4. april #58 Del Skrevet 4. april Gratis skrev (6 timer siden): Jeg merker det etter 1, på tom mage vel å merke. Til TS, synes dette er drøyt på en hverdag alene med barn. Tenk hvis noe skjer og han må bruke bilen? Det med å "måtte bruke bilen" er ikke et gyldig argument. Hva med den halve millionen av den voksne befolkningen som ikke har førerkort eller bil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #59 Del Skrevet 4. april MariaIsabel skrev (1 time siden): Mener du helt seriøst at hun som har vært på nattevakt skal måtte ta ungene når hun kommer hjem på morgenen, fordi mannen som drakk på kvelden vil sove mer?? Absolutt ikke, men den informasjonen var ikke med i HI om du hadde lest videre i tråden og sett svarene mine😊 Anonymkode: f3df0...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april #60 Del Skrevet 4. april Når «noen enheter» betyr 6 halvlitere (?) øl så har det skjedd noe galt et sted. Altså hvorfor helle i seg 3 liter væske hvis man ikke blir beruset av det? Anonymkode: ca71e...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå