Gå til innhold

Samboeren drakk 6 pils i går

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer hadde ansvar for barna i natt, da jeg var borte.

Ser nå at det ligger 6 tomme store øl i en pose, og han gikk rett for å legge seg igjen i det jeg kom inn døra.

Han skulle rydde kjelleren i går kveld og har sikkert drukket samtidig. 

Kjenner jeg er så sint! 6 øl er mye!

Anonymkode: 91753...dd2

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samboer hadde ansvar for barna i natt, da jeg var borte.

Ser nå at det ligger 6 tomme store øl i en pose, og han gikk rett for å legge seg igjen i det jeg kom inn døra.

Han skulle rydde kjelleren i går kveld og har sikkert drukket samtidig. 

Kjenner jeg er så sint! 6 øl er mye!

Har han hatt kompiser over? 

Anonymkode: 78f67...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han hatt kompiser over? 

Anonymkode: 78f67...f0b

Nei, ingen kompiser over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min mann drukket seks pils over en hel kveld mens han ryddet kjelleren, hadde det gått helt fint.. en voksen mann, blir vel ikke full av det? Så sant man ikke sitter og heller nedpå rett etter hverandre?

Anonymkode: 38056...b70

• Liker 30
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært på nattevakt.

TS

Han var våken til du kom hjem fra nattevakt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde min mann drukket seks pils over en hel kveld mens han ryddet kjelleren, hadde det gått helt fint.. en voksen mann, blir vel ikke full av det? Så sant man ikke sitter og heller nedpå rett etter hverandre?

Jeg vet ikke?

Han var så trøtt nå at han gikk rett å la seg. Jeg har vært på nattevakt og er stupbratte, men må ordne med to barnehagebarn fordi han er bakfull?

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (Akkurat nå):

Han var våken til du kom hjem fra nattevakt?

Nei han har ryddet boden til sentnpå natt, og stod opp med barna i 10 minutter før jeg kom hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det etter 1, på tom mage vel å merke. Til TS, synes dette er drøyt på en hverdag alene med barn. Tenk hvis noe skjer og han må bruke bilen? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (4 minutter siden):

Jeg merker det etter 1, på tom mage vel å merke. Til TS, synes dette er drøyt på en hverdag alene med barn. Tenk hvis noe skjer og han må bruke bilen? 

Da finnes det taxi, hva om de ikke har bil? Jeg synes det er å overreagere, 6 øl mest sannsynlig fordelt over flere timer blir man ikke spesielt full av. Hvis han tydeligvis har fri i dag, må han da få lov til å legge seg igjen.

Anonymkode: f3df0...3c2

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet ikke?

Han var så trøtt nå at han gikk rett å la seg. Jeg har vært på nattevakt og er stupbratte, men må ordne med to barnehagebarn fordi han er bakfull?

Da er det tydelig at det var altfor mye. Han skulle selvsagt tatt barna nå på morgenen. 

Anonymkode: c4658...c76

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (7 minutter siden):

Ta tar man taxi.. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da finnes det taxi, hva om de ikke har bil? Jeg synes det er å overreagere, 6 øl mest sannsynlig fordelt over flere timer blir man ikke spesielt full av. Hvis han tydeligvis har fri i dag, må han da få lov til å legge seg igjen.

Han la seg uten å ordne noe med barna. Det må hun som har jobbet hele natten gjøre. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seks pils er mye og det er synonymt med ordentlig drikking her i huset. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Problemet er vel ikke alkoholmengden, men at han hadde ansvaret for barna. Hva hvis de ble syke, hva hvis de trengte ham. Han har gått i sin egen boble i kjelleren og ikke tenkt noe mer over det. Hadde blitt kraftig irritert jeg og!

Anonymkode: b0352...3cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så jeg som har vært på nattevakt og våken i 20 timer skal måtte styre med barn og frokost og levering??

• Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, vis han ikke var i stand til å ta vare på barna om morgenen var han neppe det på natten, altså var det for mye. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være eneansvarlig for barn er ikke forenlig med de mengdene alkohol. 

Og overlate ansvaret til deg etter nattevakt er selvsagt heller ikke greit 

Anonymkode: e6bab...e7d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da finnes det taxi, hva om de ikke har bil?

Hva om de har bil? Hva om noe skjer og de må dra av gårde relativt kjapt (da hadde det ikke vært så kjekt å vente på en taxi) 

Jeg synes ikke alkohol og barn hører sammen uansett.  
Av 6 store øl så kan man fint bli full, med mindre man er alkoholiker, da tåles det sikkert en slik mengde....

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så jeg som har vært på nattevakt og våken i 20 timer skal måtte styre med barn og frokost og levering??

Nei, det kan du ikke. Det er farligere å kjøre bil når man er trøtt enn når man har 1 i promille. Hvis barna må leveres med bil så er det taxi som gjelder uansett om det er den stuptrøtte eller den beduggede som skal levere.  Jeg tenker at dersom du hadde levert med taxi, så hadde gubben forstått at det koster mer penger enn han hadde tenkt å ta de to ekstra pilsnerne som vipper morgenpromillen over streken, og dette kunne redusert muligheten for gjentagelse. Du bør si ifra at dette ikke er greit, og fortelle han at neste gang må han klare seg med fire øl. Kjøpere han sixpack, så tar du to selv og gir de som gave til noen andre eller lagrer de  på ditt hemmelige sted.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...